کد خبر: ۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
دبیر و عضو هیت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران
فرامرز رستگار: افزایش حداقلی و منطقی تعرفه ها که اخیرا در ستاد تنظیم بازار مصوب شده موجب برگشت چندین هزار میلیارد تومان سرمایه راکد به چرخه اقتصاد و ایجاد فرصتی برای توسعه و سرمایه گذاری به نفع مشترکان می شود.

فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در میزگرد تخصصی چالش‌ها و راهکارها در مسیر توسعه گفت: افزایش حداقلی و منطقی تعرفه ها که اخیرا در ستاد تنظیم بازار مصوب شده موجب برگشت چندین هزار میلیارد تومان سرمایه راکد به چرخه اقتصاد و ایجاد فرصتی برای توسعه و سرمایه گذاری به نفع مشترکان می شود.

با اصلاح منطقی تعرفه ها ، سرمایه های راکد به جریان می افتد

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از  اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، در این میزگرد که ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور فعالان صنعت مخابرات و مدیران شرکت مخابرات ایران برگزار شد ،مهندس رستگار، به اصلاح تعرفه های تلفن و تاثیرات مثبت این تصمیم گیری بر حوزه ICT اشاره وعنوان کرد: یکی از نتایج مطلوب این مصوبه ، خروج از رکود کامل شرکت مخابرات که آنرا به لبه پرتگاه نزدیک کرده بود؛ می باشد واین در واقع برای شرکت مخابرات یک رشد محسوب می‌شود که اگر در زمان مناسب خودش بدون تاخیر انجام می شد توسعه متناسب و هم زمان با آن هم صورت می گرفت.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات اظهارداشت: اگر کارفرماهای بزرگ وکارگزاران این امکان را نداشته باشند که در زمینه فعالیت های خود ، به موقع و به اندازه، توسعه انجام دهند، تمام واحدهایی که در زنجیره تأمین هستند؛ دچار اشکال و چالش نمی شوند و اگر در صورت دارا بودن ظرفیت تولید، تعارفات رایج در کشور مبنی بر صدور تولیدات به خارج از کشور برداشته شود، توان بکارگیری از تمام ظرفیت های تولید را در داخل کشور پیدا می کنیم.

با اصلاح منطقی تعرفه ها ، سرمایه های راکد به جریان می افتد

وی افزود: وسایل ارتباطی یک سری تجهیزات امنیتی است که ورودش به هر بازاری با ملاحظاتی همراه است و نمی شود در خارج از مرزها حتی باکیفیت و قیمت مناسب آنها را به راحتی خریداری کرد. این کار به تعاملات سیاسی بین کشورها نیاز دارد.

با اصلاح منطقی تعرفه ها ، سرمایه های راکد به جریان می افتد

مهندس رستگار با اشاره به اهمیت اعتماد سازی بین شرکت مخابرات ایران با شرکت های تولیدی ، پیمانکاری و مردم افزود: با ایجاد اعتماد متقابل و حذف مقررات اضافی می توانیم با همان ضمانت نامه های قبلی چابک تر حرکت کنیم و مسیر توسعه را به درستی بپیماییم.


وی خاطر نشان کرد: یک سوم از مشترکان تلفن ثابت، خطوط بدون کارکرد یا کم کارکرد دارند و برای تعدادی از خطوط شارژ پرداخت می کنند و برای تعدادی از آن ها خیر. همین امر و همچنین نگاه غلط در تعرفه گذاری تلفن ثابت موجب شده این خطوط به صورت راکد باقی مانده در صورتی که مشترک دیگری در نقطه ای دیگر نیازمند برقراری ارتباط است.

رستگار افزود: با این افزایش حداقلی در تعرفه ها و برگشت سرمایه، خطوطی که بدون استفاده مانده اند به جریان می افتد، هزینه های سنگین دایری خطوط تا حدودی تأمین و به نوعی امکانات توسعه فراهم می شود، تجهیزات و امکانات به روز شده و در نهایت به نفع مردم ودولت و بنگاه های اقتصادی خواهد بود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.