۴ هزار دقیقه مکالمه رایگان در طرح منطقی شدن تعرفه تلفن ثابت در استان تهران، به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام ضمن تشریح مزایای طرح اخذ حداقل هزینه نگهداری از مشتریان گفت: در این طرح برای مشتریان تهرانی با پرداخت مبلغ ۲۰هزارتومان، ۴ هزار و۴۴۴دقیقه مکالمه رایگان شهری بالغ بر ۷۲ ساعت در طول یک ماه، مشتریان مراکز استانها با پرداخت مبلغ ۱۵ هزار تومان، ۳هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و برای مشتریان دیگر شهرستان ها، با پرداخت مبلغ ۱۰هزار تومان،۲هزار و۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اختصاص مییابد.
وی افزود: هدف اصلی از این طرح، اخذ حداقل نگهداری برای تلفنهای بدون کارکرد است که با عدالت ارتباطی تیز همخوانی دارد، یعنی به صورت میانگین ماهانه ۲۵ هزار تومان هزینه نگهداری خط است و اکثریت مشتریان با استفاده از این طرح قبوض ماهانه زیر ۲۰ هزار تومان خواهند داشت.
بر اساس این گزارش طبق گفته مهندس بیدخام هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود ۲۰ تا۲۵ هزار تومان است. در صورتی که مشترکان ماهانه ۶ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت میکنند واین تفاوت با توجه به تعداد مشترکان ضرر زیادی را به مخابرات تحمیل میکند. امسال باتوجه به افزایش حقوق، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیارد تومان به هزینههای مخابرات اضافه شده است.
مهندس بیدخام در همین مورد خاطرنشان کرد: با ترمیم تعرفههای مخابراتی، مطالبات قانونی همه ذینفعان با یک فرایند منطقی قابل انجام است.
وی گفت: ثابت ماندن تعرفهها در ۱۲ سال گذشته علی رغم تورمهای چندصددرصدی در تمام بخش ها، از چالش های اصلی مخابرات است که سبب شده تا منابع مورد نیاز برای توسعه این بخش به سختی صورت گیرد؛ بنابراین منتظر ابلاغ مصوبه جدید تلفن ثابت توسط وزارت ارتباطات هستیم تا بخشی از مشکلات حوزه مخابراتی کشور مرتفع شود.