اخبار جام جهانی بالای خبرها
کد خبر: ۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران: چالش‌ها در مسیر توسعه مخابرات قابل حل است و در صورتی که سرمایه گذاری با قدرت در لایه انتقال و تلفن و اینترنت ثابت کشور صورت گیرد

دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در برنامه زنده که امشب پنج شنبه ۱۷شهریورماه از طریق صفحه اینستاگرام شرکت مخابرات پخش شد، با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش ثابت و تاثیر آن بر توسعه ارتباطات سیار گفت: چالش ها در مسیر توسعه مخابرات قابل حل است  در صورتی که سرمایه گذاری با قدرت در لایه انتقال و تلفن و اینترنت ثابت کشور صورت گیرد.

دکتر زارعیان : توسعه نسل پنجم تلفن همراه وابسته به سرمایه‌گذاری در ارتباطات ثابت است

چالش ها در مسیر توسعه مخابرات قابل حل است  در صورتی که سرمایه گذاری با قدرت در لایه انتقال و تلفن و اینترنت ثابت کشور صورت گیرد

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان ضمن بیان این مطلب با تاکید براینکه توسعه بخش ثابت امکان توسعه ارتباطات سیار و ورود به نسل پنجم نیز امکان پذیر خواهد بود، اظهار داشت:عدم تغییرتعرفه‌ها باعث اختلال در بخش‌های مختلف شبکه‌ی ثابت شده است و با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت، کیفیت سرویس دهی به مشتریان افزایش می‌یابد

معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت ارتباطات و ثابت ماندن تعرفه‌های مخابراتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته ۵ نسل تلفن همراه را پشت سر گذاشته ایم و در تلفن ثابت هم لازمه پیشرفت این حوزه، سرمایه گذاری و تامین منابع است.

وی در مورد فیبر نوری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ به حدود ۷ میلیون پورت فیبرنوری خواهیم رسید که سرعت آن در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار مشترک مخابرات، حداقل ۵۰ مگ وبالاتر است.

زارعیان در مورد مشوق‌های وزارت ارتباطات برای فیبرنوری گفت: پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارائه داده ایم و علاوه بر طرح ملی وزارتخانه، طرح نجما را نیز داریم که به صورت جهادی پروژه فیبر نوری را در استان‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح کارشناسی نیرو‌های شرکتی و امور مشترکین گفت: طرح کارشناسی نیرو‌های خدمات اول مطرح شده است که برای همکاران با تحصیلات مرتبط اتفاقات بهتری بیفتد که البته بهتر است معاونت‌های مرتبط با منابع انسانی در این بخش‌ها به صورت تخصصی اظهارنظر کنند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران پیرامون مزایای اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: گفت: تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران تقریبا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز افزایشی نداشته است، اما طی این سال‌ها مدل تعرفه‌گذاری شرکت مخابرات ایران تغییر داشته است.

دکتر زارعیان، توضیح داد: اصلاح نظام تعرفه‌ای نگهداری تلفن ثابت شرکت مخابرات، نسبت به هزینه‌های توسعه‌ی بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفه‌ها محسوب می‌شود که امیدواریم منجر به نگهداری شبکه با کیفیت مطلوب و متوقف نشدن توسعه شبکه شود.

وی در پایان اشاره کرد: شبکه‌ی انتقال و شبکه‌ی دسترسی کشور طی سالیان گذشته توسعه پیدا نکرده است و شرکت مخابرات ایران در کنار این تغییر تعرفه‌ها متعهد شده است که شبکه انتقال کشور را نیز نوسازی کند و جزو برنامه‌های اصلی ما است و در نهایت بیشترین تاثیر آن بر روی کیفیت سرویس‌های ارائه شده به مشتریان خواهد بود.

در این مجموعه برنامه‌ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می‌شود، گفتگو‌های تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب، دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با مجری گری آرش سروری، فعال حوزه استارتاپی و فناوری، چالش‌ها و راهکار‌های پیش روی مخابرات ایران را در مسیر توسعه مورد بررسی قرار دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه خبر بالای آخرین اخبار
آخرین اخبار
صفحه خبر بالای آخرین اخبار
پربازدید ها
صفحه خبر بالای آخرین اخبار
صفحه خبر بالای آخرین اخبار