به گزارش مخاطب ۲۴ و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر داود زارعیان ضمن بیان این مطلب در تشریح فرآیند نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت افزود: برای تمام مشترکینی که درخواست نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت دارند، با مراجعه به مراکز تلفنی مورد نظر و تکمیل فرم مربوطه بررسیهای فنی انجام میشود ودرصورتی که امکانات زیرساختی در منطقه مورد نظروجود داشته باشد در اکثر موارد به طور عادی، انتقال انجام میشود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مواقع تغییر مکان تلفن ثابت مورد انتظار همشهریان در کلان شهرهای داخل و خارج از منطقه مخابراتی مطرح است، گفت:بررسیها نشان میدهد ۹۰ درصد از درخواستهای متقاضیان در داخل منطقه به خوبی انجام میشود و چالشهای اصلی در زمینه انتقال از یک منطقه مخابراتی به منطقه دیگر است که نیازمند امکانات زیرساختی و امکانات شبکهای بیشتری است که ممکن است در نقاطی با محدویت امکانات مواجه باشیم.
دکتر زارعیان افزود: در این موارد نیز استفاده از فناوریهای جدید ارتباطی مانند سیپ فون و سیپ ترانک در حل چالشهای پیش رو میتواند راه گشا باشد.
گفتنی است، برخی از کاربران در روزهای قبل از عدم انتقال خطوط تلفن ثابت در برخی مواقع به آدرسهای جدید گلایههایی را مطرح کردند که طبق این توضیحات انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز مخابراتی به مراکز دیگر به صورت عادی در حال انجام بوده و نیازی به خریداری خط جدید وجود ندارد.