کد خبر: ۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۸
ورود خودرو‌های پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک

ماجرای ورود پلاک شهرستانی‌ها به تهران به کجا رسید؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماجرای تصمیم‌گیری در خصوص افزایش مبلغ جریمه برای ورود خودرو‌های با پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک پایتخت، گفت: هدف اصلی این تصمیم، ایجاد بازدارندگی برای تردد‌های غیرضروری و ساماندهی ترافیک در هسته مرکزی شهر بود و دنبال درآمدزایی برای شهرداری نبودیم.
ماجرای ورود پلاک شهرستانی‌ها به تهران به کجا رسید؟

مخاطب۲۴- مهدی چمران روز سه‌شنبه در توضیح ماجرای ورود خودرو‌های پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک، اظهار کرد: زمانی که در حال تدوین نرخ ورود به محدوده ممنوعه مرکزی شهر تهران بودیم، به این نتیجه رسیدیم که خودرو‌های پلاک شهرستان اصولا نباید به این محدوده بیایند چرا که کار مشخصی در این محدوده ندارند اگر هم کسی کار دارد مثلا برای خرید یا مراجعه به بازار آمده، می‌تواند از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کند.

ایجاد محدودیت ورود خودرو‌های پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک برای درآمدزایی نبوده است

وی افزود: اگر فردی بخواهد با خودروی پلاک شهرستان وارد محدوده طرح ترافیک شود طبیعتا باید کارت تردد تهیه کند، تصمیم ما این بود که این کارت برای خودرو‌های پلاک شهرستان گران‌تر باشد تا جنبه بازدارندگی هم داشته باشد البته این افزایش قیمت چندان زیاد هم نبود؛ مثلا اگر برای پلاک تهران ۱۰۰ هزار تومان بود، برای پلاک شهرستان می‌شد ۱۲۰ هزار تومان یعنی فقط ۲۰ درصد بیشتر لذا موضوع صرفا برای بازدارندگی بود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این عدد آنقدر ناچیز بود که در مقابل بودجه ۲۷۳ هزار میلیارد تومانی شهر تهران حتی اگر درآمد آن به ۲ میلیارد تومان هم می‌رسید، تأثیری نداشت بنابراین هدف ما از بررسی و تصویب این طرح، به هیچ وجه کسب درآمد برای شهرداری نبود.

چمران با اشاره به سوءتفاهمی که پیرامون این تصمیم شکل گرفت، گفت: عده‌ای برداشت اشتباهی داشتند و فکر کردند قرار است از هر خودرویی که وارد تهران می‌شود عوارض گرفته شود یا کارت خریداری کند درحالیکه اصلا چنین چیزی مطرح نبود ما فقط درباره ورود به محدوده طرح ترافیک صحبت کردیم تا خودروی کمتری به این محدوده وارد شود.

سیستم مسافرکشی با نرم افزار‌های بدون نظارت را قبول ندارم

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت فعلی تردد در محدوده مرکزی شهر، اضافه کرد: الان با این سیستم مسافرکشی غیرقانونی که به شکل گسترده در جریان است، فضا به هیچ وجه سالم نیست، همه مخالف هستند، اما پلتفرم‌هایی مثل اسنپ این روش را رسمی و عمومی کرده‌اند هر کسی بدون اینکه مشخص باشد کیست، چه سابقه‌ای دارد و از کجا آمده، وارد سامانه آنها می‌شود و شروع به کار می‌کند و زن و بچه مردم را از هر نقطه‌ای به هر جای دیگر می‌برد این روش جذب نیرو اصلا قابل قبول ما نیست.

چمران یادآور شد: در این فرآیند، پول اصلی نه به جیب راننده، بلکه به جیب شرکت‌ها و دارندگان سامانه می‌رود، رقم‌هایی که این شرکت‌ها به دست می‌آورند، بسیار بالاست ما بشدت با این وضعیت مخالفیم و معتقدیم همه کسانی که در سطح شهر تهران مسافرکشی می‌کنند، باید زیر نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت داشته باشند، شناسنامه‌دار، پرونده‌دار و قابل‌ردیابی باشند تا بدانیم چه کسی، در چه ساعتی، کجا بوده و چه‌کار کرده است.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: حتی اگر قرار باشد سامانه‌هایی مانند اسنپ یا دیگر پلتفرم‌ها فعالیت کنند، باید زمان تردد آنها مشخص و اطلاعات مربوط به جابه‌جایی‌ها ثبت و قابل دسترسی باشد، این بویژه درباره کسانی که به‌صورت غیرقانونی مشغول به مسافرکشی هستند، اهمیت دوچندان دارد و باید در این خصوص تصمیمات مناسب و مقتضی گرفته شود.

برچسب ها: مهدی چمران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
برگزیده
طارمی در آستانه پیوستن به NFC طارمی در آستانه پیوستن به NFC
در حالی که رسانه‌های ایتالیایی توجه ویژه‌ای به مهدی طارمی دارند، گزارش‌ها حاکی از آن است که اون تصمیم خود را برای فصل آینده اش گرفته است.
نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه
تحقیقات قضایی در ترکیه پرده از نفوذ گسترده سایبری به اطلاعات شخصی و طبقه‌بندی‌شده ۱۷ نهاد دولتی از جمله سازمان اطلاعات و امنیت این کشور برداشت. تنها این سازمان، شاکی رسمی پرونده معرفی شده است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر