کد خبر: ۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار همچنان حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد، این در حالی است که برخی رسانه‌های خاص قیمت تخم‌مرغ را شانه‌ای ۹۷ هزار تومان اعلام می‌کنند.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ‌ برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که در سوپرمارکت‌ها قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی بین ۹۱ تا ۹۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان

در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ مصوب دولت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۱ هزار تومان است و برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

 

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که اکنون نیز قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که کمتر از قیمت مصوب تعیین شده است.

باوجود اینکه تولیدکنندگان با افت قیمت تخم‌مرغ در واحد‌های تولیدی روبرو هستند، برخی در بازار اقدام به گران‌فروشی می‌کنند و یا اینکه برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرواقعی و اعلام افزایش قیمت‌ها سعی در به هم ریختگی بازار دارند، درحالی که قیمت تخم‌مرغ در بازار زیر قیمت مصوب جدیدی است که دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کرده است.

وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی اقدام به تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها کرده، اما با این وجود احتمال آن می‌رود برخی متخلفان اقدام به گران‌فروشی کنند.

«حمیدرضا کاشانی» رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار به‌تازگی اعلام کرده بود که کشور با مازاد تولید روبروست، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحد‌های تولیدی بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان، یعنی حدود ۸ تا ۹ هزار تومان زیر قیمت مصوب سال گذشته به فروش می‌رسد که معادل ۲۵ درصد زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد که موجب ضرر تولیدکنندگان شده است.

به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای حمایت از تولیدکنندگان به‌تازگی اقدام به خرید حمایتی تخم‌مرغ از ۸ استان کشور بزرگ تولیدکننده این محصول ازجمله اصفهان، تهران، البرز، قم، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و گلستان کرده است.

همچنین دولت برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش به دلیل مازاد تخم‌مرغ اقدام به حذف عوارض صادراتی این محصول کرد تا جایی که چندی پیش بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن تخم‌مرغ به کشور‌های هدف صادر شده است.

منبع : ایرنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.