کد خبر: ۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

علت گرانی میوه در بازار چیست ؟

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی به حدی بالا است که برای خرید چند دانه‌ میوه حداقل باید ۱۰۰هزار تومان هزینه کرد.
علت گرانی میوه در بازار چیست ؟

به گزارش مخاطب۲۴ ـ بر اساس مشاهدات میدانی از میوه فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو فلفل دلمه ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان، کدو ۲۰ هزار تومان، بادمجان ۲۷ هزار تومان، سیب زمینی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان، پیاز ۱۱ هزار تومان، گوجه فرنگی ۱۷ هزار و ۹۰۰ تا ۱۸ هزار تومان، زردآلو ۹۹ هزار تومان، شلیل ۹۵ هزار تومان، جانا ۱۹ هزار تومان، موز ۳۷ هزار تومان، خیار ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال ۱۹ تا ۲۴ هزار تومان، گیلاس ۱۵۹ هزار تومان، آلبالو ۵۰ هزار تومان، انگور ۸۹ هزار تومان، کاهو ۱۴ هزار تومان، توت فرنگی ۸۵ تا ۸۸ هزار تومان، هلو ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان و طالبی ۲۲ هزار تومان است.

علت گرانی میوه در بازار چیست ؟

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

افزایش قیمت برخی اقلام از جمله میوه و صیفی و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که شهروندان به خرید دانه‌ای محصولات مورد نیاز خود روی بیاورند یا برای خرید به میادین میوه و تره بار مراجعه کنند.

یکی از خریداران می‌گوید با وجود اینکه اغلب مایحتاج خانواده خود را از میادین میوه و تره‌بار تهیه می‌کند، اما گاهی مجبور است برای تهیه یک یا دو قلم کالای مورد نیاز خود به میوه فروشی نزدیک محل زندگی‌اش برود.

او می‌گوید چهار عدد زردآلو، چهار عدد شلیل و یک عدد طالبی برایش چیزی حدود ۸۰ هزار تومان تمام شده است.

یکی دیگر از شهروندان با گلایه از گرانی میوه و صیفی می‌گوید که به دلیل کهولت سن امکان این را ندارد هر هفته به میادین برود و خرید کند و فقط می‌تواند تا میوه فروشی نزدیک خانه اش برود، ولی هر بار که از مغازه خرید می‌کند؛ آن هم برای دو سه نوع میوه و صیفی، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هزینه نمی‌کند.

در این راستا و در پاسخ به این سوال که چرا قیمت میوه‌های فصل در بازار اینقدر گران است؟ اسدالله کارگر_ رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران - گفت: گرانفروشی نداریم و موضوع گرانی بار در مبدا است. در مبدا هم قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و معیار و ملاک مشخصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در میدان مرکزی میوه و تره بار بایستی به نحوی محصولات قیمت‌گذاری شود که مغازه‌داران هنگام خرید متوجه شوند هر محصولی دقیقا چه قیمتی دارد، اما در حال حاضر مغازه‌داران محصول مشخص را در هر موقع از روز که به میدان مرکزی مراجعه کنند با قیمت‌های متفاوتی باید خریداری کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران افزود: محصولات ما برند ندارند. اگر محصولات برند داشته باشند قابل پیگیری خواهند بود. یعنی مصرف کننده می‌تواند با کد پیگیری درج شده روی محصول متوجه شود که این محصول به چه صورت، در کجا و با چه قیمتی تولید شده و قیمت آن چند است. در حال حاضر نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای محصولات اعلام کنیم، زیرا هر زمان مغازه‌دار مراجعه کند و با هرقیمتی خرید کند، همان قیمت مبنا خواهد بود.

کارگر در پایان گفت: بسیاری از اعضای صنف ما کمتر از سود مصوب و قانونی خود روی محصولات اعمال می‌کنند، اما نمی‌توانیم به قطع بگوییم تخلفی نیست. البته تخلف هم وجود دارد که در صورت مشاهده با آن برخورد خواهیم کرد.

منبع : ایسنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
پخش آهنگ حبیب در صداوسیما پخش آهنگ حبیب در صداوسیما
قطعه «مرگ قو» حبیب محبیان در برنامه ققنوس صداوسیما با اجرای کامران نجف زاده پخش شد. این لحظات را می‌بینید
سعید مدنی از زندان آزاد شده است یا نه؟ سعید مدنی از زندان آزاد شده است یا نه؟
عمادالدین باقی از آزادی سعید مدنی، جامعه شناس، خبر داد و نوشت: این یکی از پاسخ‌های محکم به دشمنان ایران است که طمع بر اختلافات داخلی بسته‌اند.
وریا غفوری در خصوص حمله افراد ناشناس به کافه‌اش توضیح داد! وریا غفوری در خصوص حمله افراد ناشناس به کافه‌اش توضیح داد!
وریا غفوری، کاپیتان پیشین استقلال گفت: تعدادی تندرو کافه‌ام را تعطیل کردند. دوست دارم در کنار یک مربی بزرگ کار کنم.
جزئیات تصادف مرگبار ستاره لیورپول جزئیات تصادف مرگبار ستاره لیورپول
پلیس محلی اسپانیا جزئیات سانحه‌ای که منجر به مرگ دیوگو ژوتا، مهاجم لیورپول شد را اعلام کرد.
تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات است تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات است
مهندس جعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درمجمع عمومی عادی سالیانه که روز پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۴ به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، با ارائه گزارشی جامع از وضعیت شرکت، به بررسی جایگاه مخابرات در بازار، افق تحول دیجیتال، ضرورت نوسازی زیرساخت‌ها، توسعه خدمات و بهینه‌سازی عملکرد پرداخت و گفت: تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات در آینده است.
اسطوره پرورش اندام جهان در بیمارستان بستری شد اسطوره پرورش اندام جهان در بیمارستان بستری شد
اسطوره پرورش اندام جهان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.
اتباع غیرمجاز همگی از ایران اخراج شدند؟ اتباع غیرمجاز همگی از ایران اخراج شدند؟
لایحه ساختار، وظایف و اختیارات سازمان ملی مهاجرت در حالی اسفندسال گذشته در مجلس اعلام وصول شد که پس از حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان، دولت و مجلس بیش از گذشته نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اصرار دارند.
برگزیده
خودرو زیر قیمت بازار می‌خواهید این مطلب را بخوانید! خودرو زیر قیمت بازار می‌خواهید این مطلب را بخوانید!
تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای و هجوم واسطه‌گران در برنامه‌های فروش خودروسازان به واسطه تفاوت قابل ملاحظه بهای کارخانه و بازار، همواره مصرف‌کننده واقعی را از دسترسی به خرید از کارخانه محروم کرده است؛ به‌گونه‌ای که خرید خودرو از کارخانه تبدیل به سودآوردترین اقدام بدون کم‌ترین زحمت و در کوتاه‌ترین زمان برای سرمایه‌گذاران شده بود.
تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات است تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات است
مهندس جعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درمجمع عمومی عادی سالیانه که روز پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۴ به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، با ارائه گزارشی جامع از وضعیت شرکت، به بررسی جایگاه مخابرات در بازار، افق تحول دیجیتال، ضرورت نوسازی زیرساخت‌ها، توسعه خدمات و بهینه‌سازی عملکرد پرداخت و گفت: تحول دیجیتال و توسعه فیبر نوری، محور برنامه‌های استراتژی مخابرات در آینده است.
همکاری بانک‌ها با مردم برای گذر از روز‌های سخت! همکاری بانک‌ها با مردم برای گذر از روز‌های سخت!
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جزئیات جلسه اعضای کمیسیون متبوعش با وزیر اقتصاد و معاون وی ارائه کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر