کد خبر: ۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
به گفته مدیر یک مزرعه پرورش الاغ، سود اصلی‌شان که به زحمت و مشکلات و هزینه‌های این حرفه بیرزد، فقط مربوط به تولید و فروش پنیر الاغ است که فعلا کیلویی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

مخاطب۲۴- پنیر الاغ تولیدشده در حاشیه تهران، کیلویی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. پنیر الاغ محصول لاکچری و لوکسی که به‌جز قرار گرفتن در سفره افراد ثروتمند کشور، توانسته بخشی از نیاز بازار جهانی از جمله کشور فرانسه را نیز تامین کند.

پنیر الاغ کیلویی ۲۵ میلیون تومان!

پنیر الاغ گرانترین پنیر جهان!

برای تهیه گزارش از اولین مزرعه پرورش الاغ در جنوب شهر راهی روستای انجم‌آباد در حاشیه منطقه ۱۸ شدیم. جایی که کارگاه‌های تولیدی آن در دل بافت مسکونی به‌خوبی پوشش داده شده است.

در این مزرعه پرورش الاغ، محصولات متنوع تولیدشده، از عنبر نساء گرفته تا شیر، روغن و...، به دست مشتری‌های خاص می‌رسد، اما به گفته مدیر این مزرعه پرورش الاغ، سود اصلی‌شان که به زحمت و مشکلات و هزینه‌های این حرفه بیرزد، فقط مربوط به تولید و فروش پنیر الاغ است که فعلا کیلویی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و اگر باز هم گران‌تر شود، باز هستند افرادی که آن را به‌راحتی بخرند و سر سفره صبحانه به کام بکشند.

«احمد رضا شهرکن»، جوان شاغل در روستای انجم آباد، از کارآفرینان موفق در حوزه پرورش الاغ است. او عقیده دارد که تولید محصولی که بتواند نیاز برخی شهروندان را تامین کند عار نیست. همین پنیر الاغ در بازار جهانی هزار و ۲۵۰ دلار و یا هزار یورو خرید و فروش می‌شود. حالا حساب کنید اگر بخواهیم این محصول را برای تامین نیاز برخی از مردم وارد کشور کنیم، چه میزان از ارز کشورمان را باید به خارج بفرستیم.

شهرکن می‌گوید: «شیر الاغ جدای از اینکه برای عده‌ای محصولی لاکچری به حساب می‌آید، خاصیت دارویی دارد. من به عنوان کارآفرین و تولیدکننده این محصول از کارم راضی‌ام. مهم‌ترین دلیل رضایتم این است که با کارم نمی‌گذارم که شهروندان مملکت خودم از خارجی‌ها خرید کنند و تازه توانسته‌ام با تولید محصول باکیفیت و ایده‌آل، بخشی از نیاز بازار‌های خارجی را هم فراهم کنم.»

او اضافه می‌کند: «برای اینکه یک کیلو پنیر الاغ تولید شود حدود ۳۵ کیلو شیر تازه الاغ نیاز است. این فرآیند کمی طول می‌کشد، یعنی بعد از گرفتن سفارش، حدود ۳ ماه طول می‌کشد که پنیر تولید و به دست مشتری برسد.»

«احمد رضا شهرکن»، در نهایت از خواص درمانی پنیر الاغ هم صحبت می‌کند و می‌گوید: «طبق آزمایش‌ها، معلوم شده که پنیر الاغ سرشار از مواد مغذی از جمله امگا ۳ و ۶ است و برای درمان بی‌خوابی، تسکین درد دندان، خون‌دماغ شدن، التیام نیش مار و... کاربرد دارد.»

منبع: همشهری

گفتنی است:

گران قیمت ترین پنیر جهان که با قیمت هر کیلو 1255 دلار (1000 یورو) به فروش می رسد از شیر الاغ های صربستان تهیه می شود.

گران ترین پنیر جهان، پنیر تهیه شده از شیر الاغ است.

عصر خبر به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، با وجود اینکه بسیاری فکر می کنند گاوهای هلند، گران ترین پنیرهای جهان را تولید می کنند اما هم اکنون از شیر الاغ های صربستان گران ترین پنیر جهان تولید می شود.

گران قیمت ترین پنیر جهان که با قیمت هر کیلو 1255 دلار (1000 یورو) به فروش می رسد از شیر الاغ های صربستان تهیه می شود. الاغ هایی که این شیر را تولید می کنند در منطقه ای معین و تحت مراقبت و نظارت ویژه  در حومه شهر بلگراد نگهداری می شوند.

شیر این الاغ ها با کیفیت است و قیمت هر لیتر آن به 40 یورو می رسد.

قبلا برخی از آرایشگاه های آلمان از شیر گاو و الاغ برای زیبایی پوست استفاده می کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.