کد خبر: ۵۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷

حذف اپ استور از روی آیفون امکان‌پذیر شد!

اپل بالاخره مجبور شد در برابر فشار‌ها سر خم کند و اجازه حذف اپ استور را از آیفون بدهد. در آپدیت جدید سیستم عامل iOS کاربران آزادی‌های بسیار زیادی به‌دست می‌آورند. هرچند این قابلیت‌ها برای همه کاربران نیست.

مخاطب ۲۴- از گذشته تاکنون اپ استور نقشی کلیدی در آیفون داشته است و کاربران هرگز نمی‌توانستند آن را از گوشی‌های خود حذف کنند. به همین‌خاطر برخی اپل را به انحصار و سوء استفاده از موقعیت خود متهم می‌کردند. به باور این افراد اپل اجازه رشد را به‌رقبای خود نمی‌دهد. حالا به‌نظر می‌رسد که تلاش‌ها به‌نتیجه رسیده است و شاهد آزادی عمل بیشتر کاربران در سیستم‌عامل iOS هستیم.


حذف اپ استور از آیفون گامی مهم برای برطرف کردن محدودیت‌های iOS

حذف اپ استور آیفون 

سال ۲۰۲۲ بود که اتحادیه اروپا قانون بازار‌های دیجیتال را تصویب کرد. هدف از این قانون امکان رقابت بیشتر در فضای دیجیتال و کمک به شرکت‌های کوچک‌تر بوده است. در واقع قانون بازار‌های دیجیتال سعی دارد جلوی سوء استفاده شرکت‌های بزرگ را از موقعیت خاص خود بگیرد. اپل یکی از شرکت‌هایی است که زیر فشار این قانون قرار دارد. این شرکت آمریکایی متهم شده است که به‌خاطر سهم بالای آیفون در بازار جهانی بسیاری از سرویس‌های خود را به کاربران تحمیل می‌کند.

اتحادیه اروپا تهدید کرده بود که اگر اپل تغییراتی را در رویکرد خود ایجاد نکند، با جریمه‌های سنگین و محدودیت‌های گسترده مواجه خواهد شد. پیشتر در آی او اس ۱۷ اپل امکان حذف برخی برنامه‌های داخلی مثل ماشین‌حساب، تقویم، پخش‌کننده موسیفی و یادداشت را به کاربران داده بود. با آپدیت آی او اس ۱۸.۲ کاربران اپل در اتحادیه اروپا امکان حذف اپ استور، مرورگر سافاری، برنامه دوربین، پیام‌رسان و گالری را نیز خواهند داشت.

بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند برنامه‌های شخص‌ثالث را جایگزین برنامه‌های پیش‌فرض iOS کنند. البته اپل گزینه‌ای را در بخش تنظیمات آیفون قرار داده است تا کاربران بتوانند با استفاده از آن اپ استور را مجدد به گوشی خود برگردانند. با وجود این، تغییرات ایجاد شده مثبت هستند. هرچند که متاسفانه این گزینه‌ها تنها برای کاربران اروپایی در دسترس است و کاربران سایر مناطق جهان باید همچنان با محدودیت‌های iOS کنار بیایند.

حذف اپ استور آیفون 

در آپدیت جدید iOS ۱۸.۲ قابلیت جدیدی نیز اضافه شده است که در اختیار تمامی کاربران قرار می‌گیرد. این قابلیت جدید یک منو خاص است که امکان انتخاب برنامه‌های پیش‌فرض برای کار‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند. در این منو شما می‌توانید برنامه‌های پیش‌فرض ایمیل، پیام‌رسانی، تماس، مرورگر، مدیریت گذرواژه و کیبورد را تغییر دهید.

همچنین گفته می‌شود که در آی او اس ۱۸.۲ شاهد قابلیت‌های Image Playground، Genmoji، چت جی‌پی‌تی و Visual Search خواهیم بود. البته قابلیت آخر فقط برای مدل‌های آیفون ۱۶ در دسترس خواهد بود. در حال حاضر نسخه بتا آپدیت iOS ۱۸.۲ برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و جدیدتر عرضه شده است و سایر مدل‌های آیفون تا آخر پاییز این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

با توجه به عدم تمایل اپل برای حذف اپ استور از آیفون، بعید به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها چنین امکانی را برای کاربران سایر مناطق جهان فراهم کند. هرچند که آزادی بیشتر می‌تواند مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
چین با هزاران ماهواره وارد فضا شد چین با هزاران ماهواره وارد فضا شد
چین گروهی متشکل از ۱۸ ماهواره را به فضا ارسال کرد. هدف چین تکمیل صورت فلکی فضایی خود یا "G ۶۰" است که به عنوان رقیب آمریکایی استارلینک شناخته می‌شود که با هدف ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای به سراسر جهان، برنامه‌ریزی شده است.
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر