کد خبر: ۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز

اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.

مخاطب ۲۴- اندروید ۱۵ با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذاب خود از راه رسیده است. ورژن جدید سیستم عامل اندروید تنها یک به‌روزرسانی جزئی و ساده نیست، بلکه بازنگری اساسی با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی صورت گرفته است. یکپارچه ساختن چندوظیفگی و بهبود رابط کاربری و بصری از مهم‌ترین ویژگی‌های Android ۱۵ هستند. در ادامه شما را با ۱۲ قابلیت جذاب که نباید از دستشان بدهید، آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

معرفی ۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵

شرکت گوگل هر ساله برای انتشار سیستم عامل جدید خود از یک استراتژی و الگوی سه مرحله‌ای تبعیت می‌کند. در وهله اول شاهد انتشار نسخه توسعه دهندگان هستیم و پس از آن نسخه بتا منتشر می‌شود و در نهایت اندروید جدید برای دریافت به دستگاه‌های هوشمند می‌‌آید.

1. دایره جستجو – Circle to Search

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

اگر از کپی کردن و چسباندن متون و تصاویر داخل کادر جستجوی گوگل خسته شده‌اید، دایره جستجو گوگل در خدمت شماست. می‌توانید به سادگی یک دایره دور هر متن یا تصویری که می‌خواهید، بکشید و در لحظه آن را در گوگل پیدا کنید. این ویژگی جذاب و بصری، به اشتراک گذاری محتوا و کشف اطلاعات را به سطح کاملا تازه‌ای سوق می‌دهد. تصور کنید که دور تصویری از یک محصول دایره می‌کشید تا قیمت‌ها را صورت آنلاین با یکدیگر مقایسه کنید یا اینکه تنها با چند ضربه ساده، یک نقل قول از مقاله را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید.

2. ادغام با هوش مصنوعی – Gemini Integration

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب اندروید ۱۵ برای کاربران موبایل، ادغام آن با هوش مصنوعی جمینای گوگل است. به کمک این ویژگی می‌توانید از قابلیت پردازش زبان پیشرفته گوگل استفاده کرده و هر آنچه را که اراده می‌کنید، ببینید. از هوش مصنوعی جمینای برای تولید متون مختلف، ترجمه و خلاصه‌سازی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از جمینای سوالات پیچیده بپرسید، از آن برای نوشتن ایده بگیرید یا ایمیل‌های خود را به کمک آن آماده کنید. Gemini دستیار تخصصی شماست و تعامل شما با تلفن همراه را کارآمدتر و هیجان انگیزتر می‌کند.

3. جفت سازی برنامه‌ها – App Pairing

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

اندروید ۱۵ قرار است که چندوظیفگی را به کمک قابلیت جفت سازی برنامه‌ها به سطح جدیدی ارتقا دهد. اگر از جابه‌جایی مداوم بین برنامه‌های مختلف در هنگام کار روی یک پروژه خسته شده‌اید، خبر خوب اینکه می‌توانید با ترکیب برنامه‌های پرکاربرد خود و جفت سازی آنها، دسترسی سریع و آسانی داشته باشید.

برای مثال برنامه یوتیوب و دفترچه یادداشت را به صورت همزمان باز کرده یا گوگل مپ و پیام رسان تلگرام خود را آماده کنید تا در حالت صفحه نمایش شما به دو نیمه تقسیم شود. این ویژگی برای کسانی که مدام در حال جابه‌جایی از یک برنامه به برنامه دیگر هستند، به شدت کاربردی است و بهره‌وری آنها را افزایش می‌دهد.

4. فضای خصوصی – Private Space

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

حریم خصوصی در اندروید ۱۵ با تغییر پیدا کرده و پس از به‌روزرسانی‌های متعدد به فضای خصوصی تبدیل شده است. این منطقه امن در تلفن شما به عنوان یک خزانه دیجیتال برای برنامه‌های حساسی مثل اپلیکیشن‌های بانکی، دوستیابی یا رسانه‌های اجتماعی عمل می‌کند. وقتی این قسمت قفل می‌شود، برنامه‌های موجود در فضای خصوصی نامرئی شده و از فهرست برنامه‌ها، اعلان‌ها و حتی تنظیمات پنهان می‌شود. دسترسی به این فضا مستلزم عبور از یک لایه قدرتمند احراز هویت است تا گوگل اطمینان پیدا کند که داده‌های خصوصی شما واقعا خصوصی باقی می‌مانند.

5. شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی – AI-Powered Personalization

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

اندروید ۱۵ از هوش مصنوعی برای شخصی سازی رابط کاربری تلفن همراه شما همچون گذشته استفاده می‌کند. این قابلیت با یادگیری علایق و سلایق و پیش‌بینی نیاز‌های شما، پیشنهادات مرتبطی ارائه داده و وظایف را در طول روز به صورت خودکار انجام می‌دهد.

تصور کنید که تلفن شما به طور خودکار تنظیمات را براساس موقعیت مکانی شما تنظیم می‌کند یا برنامه‌هایی را که ممکن است براساس الگوی استفاده شما به آن نیاز داشته باشید، پیشنهاد می‌دهد. این یکپارچه سازی هوش مصنوعی است که واقعا زندگی روزمره شما را بهبود می‌بخشد.

6. بهینه سازی تلفن تاشو – Foldable Phone Optimization

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

سیستم عامل جدید اندروید از فناوری گوشی‌های تاشو نهایت استفاده را می‌برد. برنامه‌ها به کمک این ویژگی جذاب به طور مداوم و یکپارچه بین حالت‌های تاشو و بازشو جابه‌جا می‌شوند و تجربه بصری دلچسبی به کاربران می‌دهند. تصور کنید که در حال تماشای یک ویدیو بر روی صفحه نمایش هستید و سپس تصمیم می‌گیرید که برای داشتن نمای بیشتر، گوشی را باز کنید. اندروید ۱۵ پیکربندی برنامه‌ها و عملکرد‌های مختلف را برای وضعیت‌های تاشو بهینه سازی می‌کند و از این ویژگی نهایت بهره را می‌برد.

7. کنترل حریم خصوصی پیشرفته – Enhanced Privacy Controls

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

در نسخه جدید اندروید با کنترل‌های مجوز دقیق و داشبورد حریم خصوصی جدید، تسلط بیشتری روی حریم خصوصی‌تان خواهید داشت. برای مثال می‌توانید روی برنامه‌هایی که نیاز به دسترسی دوربین، میکروفون و مکان دقیق شما دارند، نظارت کاملی داشته باشید. این سیستم همچنین به طور هیجان انگیزی از جمع آوری داده‌ها در پس زمینه برنامه‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد و بدون اجازه صریح شما کاری نخواهد کرد. با اندروید ۱۵ می‌توانید با درک اینکه داده‌های شما واقعا متعلق به خود شماست، آرامش خاطر داشته باشید.

8. بایگانی برنامه – App Archiving

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما برایتان کافی نیست، بایگانی برنامه به شما اجازه می‌دهد تا بدون حذف کامل برنامه‌های مختلف، فضای بیشتری آزاد کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید، بایگانی کنید تا ضمن حفظ داده‌ها از صفحه اصلی و کشوی برنامه حذف شوند. علاوه بر این می‌توانید در مواقعی که به برنامه بایگانی شده نیاز دارید، به سادگی آن را بازیابی کنید. این ویژگی برای مرتب نگه داشتن گوشی و به حداکثر رساندن ظرفیت ذخیره سازی عملکرد مطلوبی دارد.

9. سیستم ضد سرقت – Theft Protection

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

از دیگر ویژگی‌های جذاب اندروید ۱۵ می‌توان به قابلیت‌های پیشرفته محافظت در برابر سرقت اشاره کرد. اگر تلفن همراه شما به سرقت رفت، می‌توانید آن را از راه دور قفل، داده‌های شخصی‌تان را پاک کرده و حتی مکان آن را ردیابی کنید. ویژگی جدید فایند مای دیوایس، قدرتمندتر از همیشه شده و تاریخچه موقعیت مکانی دقیق شما را ارائه می‌کند و همچنین برای کمک به شناسایی دقیق تلفن گمشده شما از سایر دستگاه‌های اندرویدی مجاور کمک می‌گیرد.

 

10. ضبط جزئی ویدیو از صفحه نمایش – Partial Screen Recording

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

با قابلیت جدید ضبط جزئی ویدیو از صفحه نمایش، دیگر نیازی به ضبط کل نمایشگر نخواهید داشت. اندروید ۱۵ به شما اجازه می‌دهد مناطق خاصی را برای ضبط انتخاب کنید و فقط محتوای موردنیاز خود را بگیرید. این ویژگی برای ضبط آموزش‌ها، نکات برجسته گیم پلی یا قسمت‌های خاصی از یک تماس ویدیویی عالی است. ضبط جزئی از صفحه نمایش به شما کنترل و انعطاف پذیری بیشتری هنگام کار با آن می‌دهد.

11. بهبود پهنای باند فوق عریض – Ultra-Wideband (UWB) Enhancements

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

اندروید ۱۵ از فناوری پهنای باند فوق عریض برای ردیابی دقیق مکان و تعامل با دستگاه استفاده می‌کند. با این ویژگی می‌توانید از تلفن خود برای مکان یابی دقیق سایر دستگاه‌های مجهز به UWB مثل لوازم خانگی هوشمند یا کلید ماشین استفاده کنید. این فناوری امکانات هیجان انگیزی را برای اتصال یکپارچه و تجربه‌های مبتنی بر مکان باز می‌کند.

12. به‌روزرسانی بی‌وقفه – Seamless Updates

۱۲ قابلیت جذاب اندروید ۱۵ 

با اندروید ۱۵ دیگر نگران به‌روزرسانی‌های مخرب سیستم نباشید و با آنها خداحافظی کنید. ورژن جدید سیستم عامل گوگل، به‌روزرسانی‌های یکپارچه جدیدی را معرفی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که به‌روزرسانی در پس زمینه دانلود و نصب می‌شود، به استفاده از تلفن همراه خود ادامه دهید.

کلام پایانی

انتشار اندروید ۱۵ با تلفن‌های گوگل پیکسل آغاز شده و پس از یک دوره آرمایش و اصلاح نسخه بتا، به‌روزرسانی به تدریج راه خود را به سایر برند‌های محبوب مثل سامسونگ، وان پلاس، شیائومی و موتورلا باز خواهد کرد. هر یک از این برند‌ها پوسته‌ها و ویژگی‌های سفارشی خود را خواهند داشت.

 

گوشی ها، ساعت‌ های هوشمند و تبلت‌ های سامسونگ این ۵ قابلیت جذاب را دریافت می‌کنند آموزش راحت‌ترین روش‌های باز کردن فایل زیپ در اندروید آموزش استخراج فایل rar در اندروید + معرفی بهترین برنامه‌ها ۵ دلیل بزرگ برای اینکه هرگز از آیفون به یک گوشی اندرویدی مهاجرت نکنید

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر