کد خبر: ۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ساعت کاری خطوط درون‌شهری این ناوگان خبر داد و گفت: ساعت کاری خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت تا ساعت ۲۳ افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه در روز‌های پایانی سال، شهروندان تهرانی بیش از گذشته از مترو استفاده می‌کنند، افزود: به منظور ارائه سرویس‌دهی بیشتر به مسافران از فردا (چهارشنبه) ساعت کار مترو تهران در خطوط درون‌شهری یک ساعت افزایش می‌یابد.

 

ساعت کار مترو تهران افزایش یافت

 


بیشتر بخوانید: بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی در پایتخت در سال جدید ۲۵ درصد گران می‌شود



وی ادامه داد: اکنون خدمات‌رسانی به مسافران تا ساعت ۲۲ است، اما با توجه به افزایش تقاضای سفر در روز‌های پایانی سال این زمان تا ساعت ۲۳ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهارداشت: افزایش ساعت خدمات‌رسانی متروی تهران فقط در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت انجام می‌شود و در خط تهران کرج، هشتگرد و فرودگاه امام خمینی (ره) تغییری نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تعداد مسافران در تعطیلات نوروزی، برنامه حرکت قطار‌ها در این ایام با توجه به حجم تقاضا بهینه‌سازی شده و از ۱۴ فروردین به حالت قبلی باز خواهد گشت.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

تغییر چهره فضای سبز منطقه ۱۷
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مراسم کاشت ۳۵ نهال توسط خانواده‌های شهدا در بوستان بهاران در منطقه ۱۷ گفت: این منطقه یکی از مناطق کم برخوردار است، اما همیشه شاهد خدمات این منطقه بوده‌ایم. امروز صبح وقتی به این منطقه وارد شدم در طی مسیر، منطقه را زنده دیدم و چهره منطقه تغییر کرده که نشاندهنده خدمات شایسته شهردار منطقه است.

علی محمد مختاری با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر تهران، قابل قبول ا ست، تصریح کرد:، اما متاسفانه این سرانه در مناطقه کم برخوردار مانند مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۸ سرانه کم است و توزیع عادلانه فضای سبز در این مناطق به علت بافت فشرده مسکونی انجام نشده است.

وی گفت: شهردار تهران سلام خود را به شهروندان این منطقه به خصوص خانواده‌های معظم شهدا رساند و تاکید کرد در مناطق کم برخوردار حتما سرانه توزیع فضای سبز عادلانه باشد. به وی قول داده‌ایم بتوانیم هر سال یک متر سرانه فضای سبز در این مناطق کم برخوردار به ویژه منطقه ۱۷ داشته باشیم.

مختاری افزود: امسال اولویت کاری خود را در مناطق کم برخوردار گذاشته‌ایم. به شهردار منطقه عرض می‌کنم هر چقدر بتوانید زمین ارزیابی و تملک کنید ما نسبت به تملک و احداث بوستان عمومی اقدام می‌کنیم تا سرانه فضای سبز منطقه قابل قبول شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه قبل از انقلاب، ۷۵ بوستان در شهر تهران وجود داشته است، افزود: اولین کلنگ زنی کمربند سبز شهر تهران در منطقه دولت آباد و هاشم آباد در جنوب شرقی تهران به زمین زده شد و امروز حدود ۴۵ هزار هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز را اجرا کرده‌ایم که دو روز گذشته به دست مبارک ریاست جمهوری، هزار و ۲۵۰ هکتار در ۱۰ منطقه شهر تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: سرانه یک متری فضای سبز در قبل از انقلاب، امروز در بخش درون شهری برای هر شهروند به ۴۵.۱۶ متر و در بخش برون شهری به ۲۶ متر رسیده، اکنون مشکل ما در مناطق کم برخوردار و بحث تامین آب فضای سبز است. در سال ۶۵، ۱۰۰ درصد از آب شرب برای تامین آب فضای سبز استفاده می‌شد که امروز ۱۰۰ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

مختاری با تاکید بر اینکه باید پساب، جایگزین آب‌های زیرزمینی برای تامین آب فضا‌های سبز شود، گفت: در برنامه‌ای که با وزارت نیرو داشته‌ایم، مقرر شد تا افق ۱۴۱۰ بتوانیم ۲۱۰ میلیون متر مکعب از پساب‌ها استفاده کنیم که از فرونشست در محدوده مناطق ۱۸، ۱۹ و دشت ورامین جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مناطق ۱۷، ۱۰ و ۱۱ بافت فشرده مسکونی و سرانه فضای سبز پایینی دارند و یکی از خدماتی که در این مناطق انجام می‌شود، تامین سرانه فضای سبز است. ما خادم مردم هستیم و ان شالله بتوانیم با کمک شهردار منطقه ۱۷ که از جوانان شایسته هستند، اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار داشت: با خدمات شایسته شهردار منطقه ۱۷، چهره منطقه طی همین مدت یک ماه، تغییر کرده که نشاندهنده خدمات شایسته شهردار منطقه است که با ان شالله با لطف پروردگار شاهد تامین سرانه‌های خدماتی از جمله فضای سبز در این منطقه شهیدپرور باشیم.

همچنین شهردار منطقه ۱۷ در این مراسم با اشاره به افتتاح بوستان یک هکتاری در بهار سال آینده تصریح کرد: در همین مدت زمانی که مهندس مختاری در منطقه ۱۷ حضور پیدا کردند، درخصوص این بوستان هماهنگی انجام دادند و در دو ماه آینده مجموعه یک هکتار و نیمی در منطقه ۱۷ به یک بوستان بسیار زیبا تبدیل شود.

رضا شنگی خاطرنشان کرد: این بوستان در اردیبهشت یا خرداد سال ۱۴۰۱ با حضور مهندس مختاری و خانواده‌های شهدا افتتاح خواهد شد البته مراحل مقدماتی این کار انجام شده و نیازمند دستور ایشان جهت تسریع کار بودیم.

در پایان مراسم ۳۵ نهال از جمله ۱۵ نهال مثمر و ۲۰ نهال غیرمثمر توسط خانواده‌های معظم شهدا در بوستان بهاران کاشته شد و هر خانواده شهید پلاکی بر تنه نهال کاشته شده، قرار داد.
کاشت نهال دوستی به یاد شهدای دانش آموز در منطقه ۲
مراسم کاشت نهال دوستی در گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز منطقه با حضور شهردار، معاونان و مدیران منطقه، برخی از چهره‌های پیشکسوت ورزشی و دانش آموزان دهه هشتادی در بوستان ورزش برگزار شد.

شهردار منطقه دو در این مراسم گفت: توسعه پایدار کشور‌ها در گرو توجه به مسائل زیست محیطی به خصوص فضای سبز است که باید توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاشت درخت برای آیندگان داشته باشیم.

مهدی صالحی با اشاره به اینکه نقض فضای سبز به عنوان ریه جامعه، در سلامتی و زندگی انکار ناپذیر است گفت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز است تا با کاشت نهال اهمیت هوای پاک و طبیعت سبز را بار دیگر مورد تاکید قرار دهیم.

وی افزود: اجرای برنامه‌های توسعه شهری برمبنای حفظ محیط زیست از مهم‌ترین رویکرد‌های مدیریت شهری است و برهمین اساس مدیریت شهری منطقه با اجرای نهضت درختکاری اهتمام ویژه‌ای برای کاشت نهال و حفاظت از محیط زیست دارد.

شهردار منطقه دو تاکید کرد: باید فرهنگ درختکاری را در جامعه توسعه دهیم و بدین شکل در حفاظت از محیط زیست نقش آفرین باشیم.

وی اظهار داشت: در تلاشیم تا با توسعه فضای سبز امکان تنفس هوایی بهتر را فراهم کنیم و همکارانم فعالیت‌های گسترده‌ای را در این راستا در دست اجرا دارند.

براساس این گزارش در حاشیه این مراسم از یادمان شهدای دانش آموز منطقه نیز در قالب نماد درخت سرو که نمادی از استقامت، پایداری و سرافرازی است توسط شهردار منطقه، نوجوانان و جوانان دهه ۸۰ رونمایی شد.

نیاز‌های عمرانی منطقه ۱۷ وارد فاز مطالعاتی شد
سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد: فرایند احداث بخشی از زیرساخت‌های موردنیاز منطقه ۱۷ وارد فاز اجرای مطالعات، نقشه برداری و تعیین مشاور شد.

محمدصادق خیرخواه ضمن اعلام خبر فوق افزود: نیاز‌های عمرانی محدوده منطقه ۱۷ شهرداری تهران با همکاری کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی احصا و مورد مطالعه و طراحی قرار خواهند گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد تامین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز این محدوده از جنوب پایتخت با اتکا به مطالعات و برنامه ریزی‌های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اجرایی شده و سال ۱۴۰۱ برای شهروندان منطقه ۱۷ سالی پربار به لحاظ ساخت و ساز‌های عمرانی باشد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.