کد خبر: ۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران از واگذاری ۳۶ درصد از ۸ هزار و ۴۴۷ قلاده سگ زنده گیری شده به شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تا دی ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، حبیب میکائیلی با اشاره به زنده گیری ۸۴۴۷ قلاده سگ از ابتدای امسال تا دی ماه امسال، بیان کرد: از ابتدای مهر تا پایان دی ۲۸۳۲ قلاده سگ زنده گیری شده است. همچنین از ابتدای امسال نیز ۱۶۰۰ قلاده سگ عقیم سازی شده‌اند.

 

سگ‌های عقیم شده به شهروندان تحویل داده می‌شوند

 

 


بیشتر بخوانید: عقیم سازی سگ‌ها و گربه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد



مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران درباره چرایی آمار پایین عقیم سازی سگ‌ها در شهر تهران، توضیح داد: عدم منابع مالی کافی در اختیار شهرداری دلیل این موضوع است. البته حامیان حیوانات در این میان به کمک شهرداری آمده‌اند و فرآیند عقیم سازی سگ‌ها را پیش می‌برند، اما سرعت پایین است.

میکائیلی درباره وضعیت فعلی خودروی سیار عقیم سازی سگ‌ها به صورت رایگان هم گفت: یک کامیون عقیم سازی وجود داشت که درحال حاضر فعالیت نمی‌کند، اما این کامیون عقیم سازی سیار به یک حامی سپرده شده است. از دو هفته گذشته طرح عقیم سازی سگ‌ها براساس نیاز شهروندان منطقه به منطقه آغاز شده است.

به گفته وی، خودرو توسط شهرداری در اختیار حامی گذاشته شده است تا کار به صورت مشارکتی پیش رود.

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران با بیان اینکه عقیم سازی، واکسیناسیون هاری و واگذاری سگ‌ها جزو سیاست گذاری‌های دوره جدید مدیریت شهری است، اضافه کرد: از ابتدای امسال حدود ۲۳۲۵ قلاده سگ واگذار شده است؛ تقریباً تمامی این سگ‌ها عقیم شده بودند.

میکائیلی در ادامه عنوان کرد: عقیم سازی سگ‌ها به منزله همان تعریف اصطلاح دامپزشکی «تله جلوگیری از افزایش جمعیت حیوانات» است که باعث می‌شود اگر سگ عقیمی در محلی رها شود، دیگر تولید مثل نداشته باشد و جمعیت سگ در آن محله افزایش نیابد.

وی ضمن اشاره به ورود حدود ۹۷۰۰ سگ به آرادکوه در سال گذشته، بیان کرد: درحال حاضر ۶۵۰۰ سگ وارد آراد کوه شده؛ یعنی حدود ۳ هزار قلاده سگ کمتر وارد شده است که یعنی عقیم سازی و واگذاری سگ‌ها طرح نتیجه بخشی است.

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد: اگر علاوه بر شهرداری تهران، شهر‌های اقماری تهران هم عقیم سازی سگ‌ها را انجام دهند، در مدت سه سال آینده موضوع افزایش جمعیت حیوانات و هاری سگ‌ها حل خواهد شد.

میکائیلی درباره راهکاری برای افزایش عقیم سازی سگ‌ها، توضیح داد: اگر پرداخت منابع مالی به پیمانکار به صورت مقرر و ماهیانه صورت گیرد، روند عقیم سازی سگ‌ها سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. زمانی‌که شهرداری به صورت جدی وارد عمل می‌شود دیگر حامیان هم در کنار شهرداری قرار می‌گیرند.

ورود سگ‌های اطراف تهران به مناطق شهر

وی با اعلام اینکه بیشتر سگ‌هایی که وارد آرادکوه می‌شوند برای تهران نیستند، افزود: سگ‌های اطراف و حاشیه مناطق هم مرز شهر تهران وارد آرادکوه می‌شوند. شهر‌های اقماری به دلیل کمبود امکانات عقیم سازی، سگ‌های خود را در چیتگر، کوهسار، مناطق ۲۰، ۱، ۴ و ... رها سازی می‌کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران در پایان گفت: برای مثال ماه گذشته ۴۰۰ قلاده سگ در تهران رها سازی شده بود؛ این موضوع باعث می‌شود که منابع داخلی شهر تهران هم صرف سگ‌های اطراف شود و منابع تهران هدر رود.

برچسب ها: سگ تهران حیوان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.