به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو؛ پراید کارکرده مدل ۸۵ گاهی فقط ۴۰، ۵۰ میلیون تومان کمتر از محصولات صفرکیلومتر آگهی میشود. الان آخرین پرایدهای صفرکیلومتر ۱۸۰ یا ۱۷۰ میلیون تومان در بازار آزاد ارزش دارند، اما برخی از مدلهای کارکرده سال ۸۵ را با رقمهای ۱۳۰ میلیونی آگهی میکنند. عددهایی که در برخی از پلتفرمهای خرید و فروش خودرو بهخاطر نامتعارف بودن حذف شدهاند. برای خرید پراید هاچ بک و صندوقدار مدل ۸۵ که از نظر موتور وضعیت سالمی دارد، باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پول وسط گذاشت.
پراید کارکرده صندوقدار مدل ۸۵
به گزارش فرارو، پراید کارکرده صندوقدار مدل ۸۵ در برخی از آگهیها بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. رقمی بابت مدلهایی درنظر گرفته میشود که از لحاظ بدنه و موتور وضعیت سالمی دارند. البته درباره این نوع آگهیها دو نکته وجود دارد. اولا اینکه تعداد آنها زیاد نیست و دوما در برخی دیگر از پلتفرمها رقمها ۱۰۰ میلیونی و نسبتا نامتعارف، حذف شدهاند. پراید مدل ۸۵ با کارکرد ۳۵۰ هزارکیلومتر و رنگ نقرهای ۱۳۰ میلیون تومان فروخته میشود که نسبت به مدل ۱۳۱ صفرکیلومتر ۹۸ فقط حدود ۴۰ میلیون تومان ارزانتر قیمت خورده است. انواع و اقسام پرایدهای صندوقدار ۱۲۰، ۱۱۰ میلیون تومانی بهچشم میخورد و در یک آگهی دیگر مدل سفید رنگ بنزینی را دقیقا ۱۰۰ میلیون تومان میفروشند. پرایدی که طی این ۱۵ سال ۴۰۰ هزارکیلومتر راه رفته است. با این حال عمده آگهیهای موجود در سایتها خرید و فروش قیمت پراید صندوقدار دستدوم مدل ۸۵ را کمتر نشان میدهد و مدل ۸۵ با کارکرد ۳۲۵ هزارکیلومتر دقیقا ۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.
در توضیحات این آگهی نوشته شده شاسی جلو بهخاطر تصادف ضربه دیده و بدنه آن از دو ناحیه رنگ شده است. با این حال وضعیت موتور سالم توصیف شده و ۱۱ ماه از مهلت تمدید بیمه بدنه خودرو باقی مانده است. در یک آگهی دیگر پراید مدل ۸۵ با رنگ آبی و کارکرد ۳۰۰ هزارکیلومتر ۶۰ میلیون تومان فروخته میشود.
وضعیت شاسیها و موتور این یکی سالم هستند، اما بدنه آن دوررنگ است. پراید دستدوم دیگری که نسخه ۱۴۱ است و کارکرد آن در این ۱۵ سال به ۵۰۰ هزارکیلومتر رسیده است را ۵۷ میلیون تومان میفرشند. موتور وشاسیها طبق ادعای مالک سالم هستند و فقط چند خط و خش روی بدنه این پراید نقرهای رنگ وجود دارد. با ۵۵ میلیون تومان میشود پراید زیتونی مدل ۸۵ و کارکرد ۳۴۰ هزارکیلومتر را خرید. البته دوررنگ بودن و ضربه خوردن شاسی جلو از عیبهای این پراید محسوب میشود. اگر سراغ مدلهای تمیزتری برویم قیمت خودرو میتواند بیشتر از ۶۵ میلیون تومان باشد. پراید صندوقدار مدل ۸۵ با کارکرد ۱۱۰ هزارکیلومتر را ۶۶ میلیون تومان میفروشند. این یکی از نظر موتور سالم توصیف شده، شاسیهای آن سالم هستند، اما بدنه دوررنگ است.
قیمت پراید صندوقدار کارکرده مدل ۸۵ در آگهیها
خودرو |
کارکرد |
وضعیت |
قیمت |
پراید صندوقدار دوگانهسوز نقرهای |
۳۵۰ هزارکیلومتر |
بدنه و موتور سالم |
۱۳۰ میلیون تومان |
پراید صندوقدار بنزینی سفید |
۴۰۰ هزارکیلومتر |
بدنه و موتور سالم |
۱۰۰ میلیون تومان |
پراید صندوقدار سفید |
۳۲۵ هزارکیلومتر |
شاسی جلو ضربه دیده رنگشدگی در دو ناحیه |
۵۰ میلیون تومان |
پراید صندوقدار آبی |
۳۰۰ هزارکیلومتر |
بدنه دوررنگ |
۶۰ میلیون تومان |
پراید 141 نقرهای |
۵۰۰ هزارکیلومتر |
چند خط و خش روی بدنه |
۵۷ میلیون تومان |
پراید صندوقدار زیتونی |
۳۴۰ هزارکیلومتر |
دوررنگ و شاسی جلو ضربه دیده |
۵۵ میلیون تومان |
پراید صندوقدار زیتونی |
۱۱۰ هزارکیلومتر |
دوررنگ |
۶۶ میلیون تومان |
خودرو |
کارکرد |
وضعیت |
قیمت |
پراید هاچ بک سفید |
۲۳۰ هزارکیلومتر |
بدنه و موتور سالم |
۸۶ میلیون تومان |
پراید هاچ بک سفید |
۲۷۰ هزارکیلومتر |
بدنه و موتور سالم |
۸۴ میلیون تومان |
پراید هاچ بک سفید |
۱۶۵ هزارکیلومتر |
بدنه و موتور سالم |
۷۸ میلیون تومان |
پراید هاچ بک سفید |
۳۸۰ هزارکیلومتر |
بدنه چند لکه دارد |
۶۵ میلیون تومان |
پراید هاچ بک سفید |
۲۰۰ هزارکیلومتر |
بدنه چند لکه دارد |
۷۲ میلیون تومان |
پراید هاچ بک آلبالویی |
۲۰۴ هزارکیلومتر |
رنگ شدگی در دو ناحیه |
۶۷ میلیون تومان |
پراید هاچ بک مشکی |
۱۸۵ هزارکیلومتر |
تمامرنگ |
۶۰ میلیون تومان |
پراید هاچ بک مشکی |
۴۱۰ هزارکیلومتر |
تمامرنگ |
۵۵ میلیون تومان |