مخاطب۲۴ اخبار و تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانهروز در اختیار شما قرار میدهد
مرتب دستهای خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی نمایید. هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست های خود را بشویید.به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، این هواپیما که دقایقی قبل از پایگاه دوم شکاری شهید فکوری پرواز کرده و بر فراز آسمان تبریز پرواز میکرد، در یکی از محلات شمال غرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) سقوط کرد.
گزارشهای اولیه حاکی است محل سقوط این هواپیما در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور بوده است.
گفته میشود خلبان این جنگنده در محل حادثه به شهادت رسیده است.
عابدین خرم، شخص استاندار آذربایجان شرقی، ستاد مدیریت بحران استانداری و نیروهای امدادی و آتش نشانی برای مدیریت حادثه و ارایه هر گونه خدمات احتمالی لازم در محل حاضر هستند.
هنرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد این هواپیما از نوع اف-۵ بوده و حادثه حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکهدکان تبریز اتفاق افتاده است.
به گفته او، با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمانهای مسکونی شده و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرده است.
امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نیز گفت با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.
طبق گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز، خوشبختانه در زمان وقوع حادثه، مدرسه به دلیل شرایط کرونایی کشور تعطیل بوده اما با این حال، هر دو خلبان این هواپیما شهید شدند و یک نفر نیز در اتومبیل شخصی خود فوت کرد.
امیر سرتیپ دوم شاهین تقیخانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی نیز در تشریح این حادثه گفت: در سانحه سقوط هواپیمای جت آموزشی امروز ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از ماموریت دچار نقص فنی شد.
او می گوید: برای اینکه این هواپیما در نقطه پرجمعیت و شلوغ اصابت نکند خلبانان آن را به یک منطقه کمتراکم هدایت کردند.
به گفته تقیخانی خلبانان میتوانستند با استفاده از صندلیپران از هواپیما اجکت کرده و خارج شوند، اما از این فرصت استفاده نکردند و هواپیما را به یک نقطه کم جمعیت هدایت کردند و به شهادت رسیدند.
سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.