کد خبر: ۴۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

نرخ‌های جدید جرایم رانندگی از ۲۳ تیر اجرا می‌شود

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا از اجرای نرخ جدید جرایم رانندگی از روز شنبه ۲۳ تیر ماه جاری خبر داد.
نرخ‌های جدید جرایم رانندگی از ۲۳ تیر اجرا می‌شود

مخاطب ۲۴- سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار کرد: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، بر همین اساس در مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش‌بینی شده و با هدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

وی افزود: بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی کرده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتار‌های ترافیکی و تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.
سردار سلیمی ادامه داد: جدول جدید جرایم رانندگی پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه ۲۳ تیر ماه در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: تخلفات رانندگی زمینه ساز بروز حوادث رانندگی است و به تعبیری هر تصادف نتیجه یک تخلف است و کوچک‌ترین یا ساده‌ترین تخلفات رانندگی هم که گاهی در ذهن برخی از افراد کم اهمیت جلوه داده می‌شوند می‌تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: همکاران ما به دنبال کشف تخلف و اعمال قانون بیشتر نیستند، ولی بر حسب وظیفه اگر در کنترل‌ها و نظم بخشی ترافیکی شاهد تخلفی باشند انتظار و خواست جامعه از ما این است که قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را به دقت نظارت و اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوستن همه هم وطنان عزیز به پویش نه به تخلف نه به جریمه شاهد رفتار‌های مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی، بازدارندگی لازم را برای معدود افراد قانون گریز ایجاد و کاهش تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن را در پی داشته باشد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟ جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟
تصویری از حلیم خوری سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام را در یک جشن خصوصی که مربوط به سال ۱۳۹۵ است مشاهده بفرمایید.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر