کد خبر: ۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
این مجمع فدراسیون فوتبال است که برای برکناری یا ابقای عزیزی‌خادم تصمیم‌گیری خواهد کرد

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، در جلسه‌ای که عنوان شده اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار است برگزار شود، اعضای مجمع باید درباره برکناری قطعی یا بازگشت عزیزی‌خادم به فدراسیون فوتبال نظر نهایی را بدهند. اگر در مجمع، دوسوم افراد رأی به برکناری عزیزی‌خادم دهند، او شانسی برای بازگشت نخواهد داشت، ولی اگر برکناری او رأی نیاورد، آن‌وقت دوباره عزیزی‌خادم صندلی ریاستش را پس خواهد گرفت.»

 

عزیز خادم به فدراسیون فوتبال برمیگردد؟


«اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران بالاخره تصمیمی را که در سر داشتند، عملی کرده و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، را کمتر از یک سال بعد از انتخاب‌شدنش، «عزل موقت» کردند.

 

این اعضا با استناد به تخلفات زیادی که به زعم خودشان از سوی رئیس فدراسیون فوتبال سر زده، روز پنجشنبه تشکیل جلسه داده و بعد از شنیدن دفاعیات عزیزی‌خادم، رأی به عزل موقت او دادند. البته که این عزل موقت هم چندان بدون حاشیه نبود و به جای ۱۱ نفر از اعضا، فقط هشت نفر موفق به ثبت رأی شدند. پیش از این، عنوان شده بود که با استناد به مفاد اساسنامه، اعضای هیات‌رئیسه می‌توانند برای عزل موقت هر یک از ارکان فدراسیون فوتبال اقدام کنند؛ البته به شرط آن که دوسوم اعضا، رأی به برکناری فرد مورد نظر دهند. با این حال، اما این اقدام هم چندان بدون حاشیه نبود. یک روز قبل از رأی‌گیری، ابهامات درباره امکان رأی دو نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی وجود داشت. از آنجا که این دو نفر برای پست نایب‌رئیسی رأی نیاورده بودند، عزیزی‌خادم آن‌ها را به عنوان سرپرست در این پست‌ها به کار گماشت. با این وجود، بعد از سپری‌شدن مهلت قانونی سه‌ماهه، این دو نفر همچنان به حضور در فدراسیون ادامه دادند تا زمزمه‌ها درباره غیرقانونی‌بودنشان مطرح شود. روز چهارشنبه از سوی موافقان عزل، عنوان شد که این دو نفر حق رأی نخواهند داشت، ولی از آنجا که هر دو در زمره یاران رئیس فدراسیون فوتبال بودند، اصرار به حضور در جلسه رأی‌گیری داشتند. روز پنجشنبه، اما اعضای هیات‌رئیسه با توجه به استعلام گرفته‌شده از نهاد‌های بین‌المللی، بالاخره حضور دو نایب‌رئیس اول و دوم عزیزی‌خادم در جلسه را غیرقانونی اعلام و آن‌ها را بیرون کردند. این طور شد که تعداد اعضا از ۱۱ به ۹ نفر رسید. اعضای هیات‌رئیسه هم با مطرح‌کردن مواردی که برایشان محل سؤال بود، دفاعیات عزیزی‌خادم را شنیدند و با تأکید به این مورد که، چون صورت‌جلسه درباره عزل رئیس است، گفتند پس او هم حق رأی ندارد. با بیرون‌آمدن عزیزی‌خادم از جلسه، هشت نفر از اعضای هیات‌رئیسه رأی‌گیری را شروع کردند و طبق شنیده‌ها هر هشت نفر، رأی به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم دادند.

به این ترتیب، برای اولین بار در تاریخ، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در اقدامی سریع، از سوی اعضای هیات‌رئیسه عزل شد. ضمن آن که با رأی‌گیری مجدد، میرشاد ماجدی، یکی از اعضای هیات‌رئیسه به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال معرفی شد. پس، تا اطلاع ثانوی، امور فدراسیون فوتبال به دست میرشاد ماجدی مدیریت می‌شود و شهاب عزیزی‌خادم و تیم همراهش که عنوان شده تعدادشان بسیار هم زیاد است، حق ورود به ساختمان فدراسیون فوتبال را نخواهند داشت.

عزیزی‌خادم برمی‌گردد؟

همان طور که در بالا عنوان شد، شهاب عزیزی‌خادم از پست ریاست فدراسیون فوتبال «عزل موقت» شده است؛ به این معنی که او «فعلا» رئیس نیست. حالا سؤال اینجاست که آیا او در ادامه می‌تواند صندلی ریاست را پس بگیرد؟ اینجا موضوعی مطرح می‌شود که شانس عزیزی‌خادم را روی کاغذ زیاد می‌کند، ولی اما و اگر‌هایی هم دارد. طبق قانون، رأی‌گیری نهایی برای عزل عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال باید در مجمع فدراسیون فوتبال به رأی گذاشته شود.

در واقع این مجمع فدراسیون فوتبال است که برای برکناری یا ابقای عزیزی‌خادم تصمیم‌گیری خواهد کرد. در اساسنامه جدید و با تغییراتی که صورت گرفته اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قریب به ۸۵ نفر هستند. حال در جلسه‌ای که عنوان شده اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار است برگزار شود، این تعداد باید درباره برکناری قطعی یا بازگشت عزیزی‌خادم به فدراسیون فوتبال نظر نهایی را بدهند. اگر در مجمع، دوسوم افراد رأی به برکناری عزیزی‌خادم دهند، او شانسی برای بازگشت نخواهد داشت، ولی اگر برکناری او رأی نیاورد، آن‌وقت دوباره عزیزی‌خادم صندلی ریاستش را پس خواهد گرفت.

درباره ترکیب مجمع، شرایط به‌گونه‌ای است که عزیزی‌خادم می‌تواند امیدوار باشد. او چهره‌های زیادی را در مجمع دارد که با تفکراتش هم‌خوانی دارند و از چهره‌های نزدیک به عزیزی‌خادم محسوب می‌شوند. ضمن این که رؤسای هیات استان‌های مختلف هم پیش از این در تیم عزیزی‌خادم بودند. از آنجا که بخش زیادی از ترکیب مجمع را همین رؤسای هیات‌ها تشکیل می‌دهند، پس عزیزی‌خادم می‌تواند به رأی آن‌ها و در نتیجه به بقا در فدراسیون فوتبال امیدوار باشد. البته این فقط یک بخش ماجراست، چون بسیاری از همین اعضای هیات‌رئیسه کنونی که رأی به برکناری رئیس فدراسیون فوتبال دادند، در زمره رفقا و دوستان عزیزی‌خادم به شمار می‌آمدند که نهایتا علیه او شدند. تکرار این سناریو در مجمع فدراسیون فوتبال هم می‌تواند محتمل باشد. ضمن این که فرضیه نهایی را هم نباید فراموش کرد؛ فرضیه‌ای که خبر از نوشتن سناریویی بیرون از فدراسیون فوتبال علیه عزیزی‌خادم می‌دهد که با زمینه‌سازی قبلی، شرایط را برای برکناری او فراهم کردند. اتفاقاتی بیرونی که روی روند حضور عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال تأثیر منفی گذاشت.

حال اگر این «جریان» موفق شده باشد نظر نزدیکان عزیزی‌خادم در هیات‌رئیسه را تغییر دهد، محتمل است که در فاصله باقی‌مانده تا شروع مجمع، بتواند روی نظر باقی‌مانده اعضای مجمع که احتمال می‌رود به نفع عزیزی‌خادم رأی بدهند، تأثیرگذار شود. به این ترتیب، اگر روال حالت عادی‌اش را طی کند و «فشاری از بیرون» به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال وارد نشود، شاید عزیزی‌خادم دوباره به فدراسیون فوتبال برگردد، ولی اگر جریان پشت‌پرده اعمال نفوذشان را گسترش دهد، بدیهی است که رئیس معزول بختی برای بازگشت نخواهد داشت.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.