کد خبر: ۴۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

اگر گفتید بیشترین آلودگی هوای تهران از کجا می‌آید؟

در حالی که خودرو‌های پلاک شهرستان آلایندگی زیادی در پایتخت تولید می‌کنند، عضو شورای شهر تهران می‌گوید که «سیستمی برای دریافت عوارض از این خودرو‌ها نداریم.»
اگر گفتید بیشترین آلودگی هوای تهران از کجا می‌آید؟

مخاطب ۲۴- براساس مطالعات شهرداری تهران، سالانه میزان تولید و انتشار آلایندگی خودرو‌های پلاک شهرستان در پایتخت «در بخش آلاینده‌های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد شده است.»
تردد خودرو‌های پلاک شهرستان در تهران باعث بروز آلودگی هوا و ترافیک شده است. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی می‌گوید که «سیستمی برای دریافت عوارض از خودرو‌های پلاک شهرستان نداریم.» همچنین رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم می‌گوید که پیشنهاد ما این بود که «خودرو‌هایی که به تهران می‌آیند مدت محدودی در شهر حضور داشته باشند.»
بر اساس اطلاعات دوربین‌های تردد شمار در یک بازه زمانی یک ماهه، «سهم خودرو‌های پلاک شهرستان در تردد کل خودرو‌های عبوری شمارش شده در تهران ۲۸.۷ درصد بود.» رانندگان این خودروها، چون می‌دانند اعمال قانون برای تردد آن‌ها به خصوص در محدوده طرح ترافیک صورت نمی‌گیرد، اقدام به مسافرکشی می‌کنند. این درحالی است که سال گذشته معاون وقت حمل و نقل ترافیک شهر تهران جلال بهرامی گفته بود که «بزودی این مشکل از طریق هماهنگی با مدیریت کلانشهر‌ها برطرف می‌شود.»

بیشتر بخوانید

مهاجرت‌های مجردی با خودرو برای کسب و کار به تهران علاوه بر مشکلات ترافیکی باعث بروز پدیده ماشین‌خوابی هم شده است.
کارشناس مسایل اجتماعی رضا شریفی می‌گوید که تردد خودرو‌های پلاک شهرستان «برای فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی است» و نباید مانعی برای امرار معاش ایجاد کرد. کارشناس مسایل شهری مینا موحد با بیان اینکه «طرح ترافیک برای ساکنان تهران به عنوان یک محدودیت و برای پلاک شهرستانی‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود، می‌گوید که «تردد‌های غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک باید مشمول جریمه توسط پلیس شوند نه پرداخت عوارض.»
به گفته کارشناسان، باید سیستم یک‌پارچه دریافت عوارض در کشور اجرایی شود. همچنین باید سهم آلاینده‌ها را در تهران کم و نظارت دقیقی بر اجرای قانون هوای پاک بعد از ۷ سال از سوی نهاد‌های نظارتی صورت گیرد.

برچسب ها: پلاک خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد