کد خبر: ۲۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

ترفند عجیب برای پلاک کردن خودرو‌های لوکس!

رییس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام خبر انهدام یک باند شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس، شگرد قاچاقچیان برای پلاک کردن این خودرو‌ها در پایتخت و مراکز استان‌ها را توضیح داد.
ترفند عجیب برای پلاک کردن خودرو‌های لوکس!

 مخاطب 24- سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه خودروهای لوکس قاچاق چگونه به شهرها می‌رسند، اظهار کرد: خودروهای لوکس قاچاق به وسیله کشتی‌ها به خورها آورده می‌شوند و در آنجا بارگیری می‌شوند و اکثراً شبانه به مقاصد شهرها از جاده‌های فرعی حرکت می‌کنند.

او افزود: اغلب این خودروها "پورشه"، "بنز"، "لندکروز" و ... هستند که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این خودروها چگونه پلاک می‌شوند و در شهر تردد می‌کنند، تصریح کرد: این خودروها به صورت قانونی پلاک نمی‌شوند چراکه فاقد مدارک قانونی هستند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد با روش‌های غیرقانونی، پلاک‌هایی برای این خودروها تهیه می‌کنند، گفت: به عنوان مثال یک بنز قدیمی در زمان‌های قدیم به صورت رسمی توانسته از پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک دریافت کند چرا که آن زمان آن مدل ماشین قانونی وارد کشور شده بود و برای پلاک خودرو مشکلی نداشت.

او ادامه داد: حال این افراد، پلاک را از روی آن مدل بنز قدیمی باز می‌کنند و بر روی یک بنز جدید که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده، نصب می‌کنند.

سردار رحیمی بیان کرد: اخیراً ماموران پلیس امنیت اقتصادی باندی را شناسایی کردند که این نوع پلاک‌ها را خرید و فروش می‌کنند یا حتی اجاره می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: این افراد، درآمد بالایی از این نوع معاملات دارند و در برخی مواقع تنها با خرید و فروش این پلاک‌ها، پول خرید یک خودروی بنز را به دست می‌آورند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون آمار کشف خودروهای لوکس قاچاق نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.

 
منبع: تسنیم
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد