کد خبر: ۴۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲

بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران خواهد بود

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آن‌ها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.

مخاطب ۲۴- امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از پایان فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت:

با کسب اجازه از محضر امام رئوف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه السلام) و سلام و درود به حضرت، ولی عصر (ارواحنا له‌لفدا) و امام روح الله (ره)، شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای خدمت.
۱- شهادت آیت الله رئیسی عزیز را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگ ایران

بیشتر بخوانید

و خانواده محترم و فرهیخته ایشان تسلیت عرض میکنم.

۲- همچنین سالروز رحلت امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) را به همه آزادیخواهان عالم تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره امام عزیز را زنده نگاه میدارم که با آینده‌نگری در مورد مسئله فلسطین، جبهه مقاومت بهم پیوسته‌ای را ایجاد نمود که به زودی منجر به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی و پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهد شد، ان شاالله.

۳- مردم عزیز ایران! تصور نمیکردم که پس از ۳ سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم.

۴- زمانی که آیت الله رئیسی به بنده اعتماد کردند و دعوت به عمل آوردند و از میان پیشنهادات ایشان، با افتخار توفیق خدمت به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نصیب من شد، از نزدیک دیدم که ایشان با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم شبانه روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

۵- امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

۶-، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آن‌ها گردیده است؟!

۷- مردم عزیز ایران، می‌دانید که دعوا‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکرد‌های قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیر‌های شکست خورده و راهکار‌های تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نمی‌باشد.

۸- حرکت در مسیر برداشتن دیوار‌های میان دولت و مردم را ادامه می‌دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکار‌ها و تحول در مدل حکمرانی فراهم نمایم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید میکنم که نسخه‌های مختلفی در برخی دولت‌های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد.

۹- در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص محوری بجای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم.

انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختار‌ها و مدل حکمرانی. باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانوادهدغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.

۱۰- دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آن‌ها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.

امروز آمده‌ام آمادگی خود را برای پذیرش خدمت به شما، بر اساس قانون و با مجاهدت مومنانه به ساحت خانواده‌های محترم ایرانی اعلام کنم و البته معتقدم وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَی أَمْرِهِ.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

منظور: مأموریت «دولت تداوم» به پایان رساندن برنامه‌های دولت شهید رئیسی است

همچنین داوود منظور بعداز پایان ثبت نام خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برای دنبال کردن راه رئیس جمهور شهید پا به عرصه انتخابات گذاشته ام تا بتوانم دولت تراز انقلاب اسلامی را داشته باشم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، دیوار‌های تحریم فروریخت و سیاست خارجی کشور همه دنیا را در نوردید، گفت: فرهنگ در اربعین، هنر در مشارکت مردم، سیاست در صداقت و امنیت در اقتدار جلوه کرد. اقتصاد ایران بعد از یک دهه رکود رونق گرفت و ۳ سال پیاپی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم و بیکاری به حداقل آمار خود می‌رسد.

منظور در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق در این دولت با اقتدار به انجام رسید، عنوان کرد: سنت و گفتمان دولت شهید رئیسی اخلاقمداری، خستگی ناپذیری، کارآمدی، عدالت محوری، فتح قله‌های پیشرفت است و این گفتمان قرائت جدیدی از امیدآفرینی، وحدت ملی، دیپلماسی اقتدار و تحول گرایی و ترکیب میدان و دیپلماسی و تلفیق آرمان گرایی و واقع نگری است.

وی افزود: در گفتمان شهید رئیسی، دولت میدان ساز است و میدان را هیچگاه به دشمن نمی‌دهد. مسائل را تا حل نکند، رها نمی‌کند و با تدبیر و عقلانیت به مصاف مشکلات می‌رود.

منظور ادامه داد: اینجانب با اتکا به فضل الهی و استناد به کارنامه ۳۰ ساله خود و مدیریت در تمامی سطوح و سوابق علمی در سطح دانشیاری رشته اقتصاد، امیدوارم توفیق داشته باشم با کسسب اعتماد شما مردم عزیز مسیر طی شده در دولت شهید رئیسی را در جهت رونق و جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری، محرومیت زدایی و فقردایی و توزیع عادلانه منابع به کار ببندم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت شهید رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مأموریت اینجانب در دولت تداوم خدمت به پایان رساندن برنامه‌های دولت شهید رئیسی است.

علی نیکزاد: دولتم را «دولت مردم و زمان» نامگذاری می‌کنم

همچنین علی نیکزاد عصر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تقدیم سلام به امام عصر (عج) و درود به روح ملکوتی امام راحل عظیم الشان (ره) و شهدای راه انقلاب اسلامی، محور مقاومت و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد.
آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی.

گرامی میدارم یاد و خاطره برادر شهیدم؛ سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمتو سلام به روح سردار غیرت و میدان؛ حاج قاسم سلیمانی و اعلام همدردی میکنم با مردم مظلوم غزه و رفح.

من علی نیکزاد؛ سرباز ولایت و نوکر مردم؛ فرزند ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز و در این زمان آمدهام تا نه از سر تکلیف بلکه برحسب وظیفه هر آنچه در طول سال‌های عمر خدمتیام در کشکول تجربه اندوختهام در فعل زمان صرف کنم.

من یک مهندسم مهندس عمران و آبادانی از دانشگاهی که دو محور مهم را در نام خود یکجا دارد، علم و صنعت.

من با ارقام و آمار و هندسه و واقعیات و تجربهام در دولت‌ها و مجلس آموختهام که مهندسی حسابشده وقتی در زمانِ دقیق اجرا شود نتیجه هر چه باشد درست خواهد بود چه در توسعه و پیشرفت چه در ثُبات اقتصادی و چه در ارتباط با دنیا و از همه مهمتر در عدالت اجتماعی این‌ها همه بستری است که باید با شناخت و تدبیر میسر شود نه با شعار.

مهندسی نرم در تعامل با مردم و مهندسی سخت در برخورد با فساد و همچنین مهندسی معکوس در مواجهه با بحرانِ معیشت و رفع تحریم‌ها در کمترین زمان و نیز معماری خردمندانهی بنای امنیت منطقه را باکشور‌های دوست و همسایه استوار کنم آمدهام بار دیگر همانند موفقیت در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر برای ۵/۱۶ میلیون ایرانی با عمل واژه سازی کنم، نه با حرو و برای صرفهجویی در زمان با اعتراف به ندانستنِ آنچه نمیدانم به جای داشتن توهم دانای کل و سپردن امور تخصصی به متخصصین زبده و توجه واقعی به توانمندی بخش خصوصی وطندوست و احیای دوباره شایسته سالاری به جای فامیلسالاری خصوصیسازی به جای خصوصی بازی و حقیقت به جای هیاهو دولت خود را به پشتوانه رای مردم آسیبدیده از گردنکشی‌های جناحی، برقرار کنم.

در این دورانِ عیانِ بیحاجت به بیان، با احترام به تمامیِ دولت‌ها رویکرد دولت پیشنهادی من این است که دولتمرد باید... به جای پرسشگری ومقصریابی پاسخگویی و پذیرش را سرلوحه کار خود قرار دهد و اِعمال سلیقه‌ها را حقیقتا به زبالهدانِ تاریخ بسپارد در این دولت تنها مسئل‌های که مهندسی نخواهد داشت، پاسخگویی دولت به ملت است


با این تفاسیر، دولت راپس از مجاهدت و مراقبت و کار کرامت، «دولتِ مردم و زمان» نامگذاری مینمایم. امضای برجام‌ها وقتی زیبا میشود که هر داد به طرف مقابل، سِتَدی متقابل داشته باشد. امضای برجام‌ها وقتی زیبا میشود که جوان ایرانی سودای مهاجرت در سر نداشته باشد.

هر گفتگوی عزتمندان‌های که از آلام مردم بکاهد، با آغوش بازِ دولتِ مردم و زمان روبرو خواهد شد، بِدون اعتنا به اخم‌ها و لبخندها. دولتِ مردم و زمان هرگز قیّمِ مردم نبوده و مردم را نیز به چشم مددجو نخواهد دید و دیپلماسیِ حکمت، عزت و مصلحت را فقط در تامین منافع ملی میبیند نه منافعِ مِیلی، و در پایان، زنِ الگوی سوم در منطق ما فرصت است نه تهدید!

شرح این هجران و این سوزِ جگر
این زمان بگذار تا وقت دگر

لازم میدانم از اصحاب رسانه نیز به خاطر تلاشهایشان در این چند روز، تشکر کنم.

مرتضوی: در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم

همچنین سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون دولت شهید رئیسی آخرین نفری بود که با ورود به وزارت کشور در آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اقدام به ثبت نام در این رویداد ملی صحبت کرد و پرونده ثبت نام‌ها را بست.

مرتضوی بعد از پایان روند ثبت نام خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امید به آینده و متعهد در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم، گفت: دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه برخی از اقدامات این دولت را برشمرد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم نتیجه و گواه اقدامات شبانه روزی من و همکارانم در دولت مردمی است. اکنون ایران انقلابی و اسلامی ما در گام دوم با توکل به خدا و با اتکا به مردم و قانون اساسی در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند با قدرت و مقاومت راه خود را در اقتصاد جهان باز کند.

وی افزود: امروز از دیپلماسی لبخند عبور کرده ایم و بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟ title
«همستر کامبت» یک بازی تلگرامی ساده نیست بلکه یک محصول دیجیتالی است که با کلیک‌های بی‌وقفه کاربرانی که در سودای کسب درآمد هستند، کار می‌کند.
ساعت 450 میلیون تومانی نیما شعبان نژاد title
عکسی از نیما شعبان نژاد با ساعت 450 میلیون تومانی منتشر شد.
رقم عجیب بدهی خواننده معروف پیش از مرگ title
پرونده قضایی توسط مجریان دارایی مایکل جکسون برخی از کامل‌ترین جزئیات را در مورد مشکلات مالی فاش کرده که این خواننده برنده ۱۳ جایزه گرمی در زمان مرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.
همستر کامبت رکورد گینس می‌زند؟ title
بازی تلگرامی همستر کامبت مدعی است سومین اپلیکیشنی در تاریخ است که به سرعت به ۱۵۰ میلیون کاربر دست یافته است.
دستگیری شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران title
شرور مسلح در محدوده خیابان سهرودی تهران دستگیر شد.
حضور داوود میرباقری، کمال تبریزی، داریوش ارجمند و مهران رجبی پای صندوق رای title
تعدادی از هنرمندان با حضور در شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به داخل صندوق انداختند.
مسعود بهنود هم رای داد؟ title
تحلیلگر مسائل سیاسی، با باز نشر یادداشتی توییتری، از رأی دادن خود به پزشکیان خبر داد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.