کد خبر: ۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
تشریح آخرین آمار مربوط به شاخص‌های بخش ارتباطات منتهی به پاییز ۱۴۰۲:
بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات که مربوط به پاییز ۱۴۰۲ است، تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور از ۱۵۰ میلیون و ۶۶۳ هزار کاربر و تعداد مشترکین پهن‌باند سیار از ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار کاربر عبور کرد که این ارقام، ضریب نفوذ اینترنت سیار در کشور را به عدد ۱۲۷ درصد می‌رساند.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:در آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منتشر کرده است، اکنون ضریب نفوذ پهن‌باند سیار در کشور به ۱۲۷.۷۷ و ضریب نفوذ اینترنت ثابت مانند روال گذشته سیر منفی را ادامه داده و به عدد ۱۲.۹ رسیده است. در بخش پهن‌باند سیار ۵.۷۱ درصد رشد داشتیم.

مشترکین تلفن ثابت با ۱.۱ درصد رشد منفی به ۲۹ میلیون و ۱۹ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده که ضریب نفوذ این فناوری در کشور را به ۳۴.۰۱ درصد رسانده است. ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بر اساس آخرین آمار موجود (پاییز ۱۴۰۲) از ۱۷۶ درصد عبور کرده و نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ توانسته رشد ۲.۶۶ درصدی را تجربه کند.

یکی از بخش‌های جدید در گزارش‌های رگولاتوری مربوط به پروژه ملی فیبرنوری است. بر اساس این گزارش تعداد شهر‌های دارای پوشش شبکه فیبرنوری تا پایان پاییز ۱۴۰۲ تعداد پنج میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۹۷ خانوار تحت پوشش گزارش شده که به این تعداد اکنون (اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۲ میلیون خانوار افزوده شده است.

تعداد کل شهر‌های دارای پوشش تا پایان سه ماه سوم ۱۴۰۲ به ۲۱۷ شهر رسیده است. از این تعداد ۱۱۰ شهر زیر ۳۰ درصد پوشش دارند، ۳۱ شهر دارای پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد هستند و برای ۷۶ شهر نیز پوشش بالای ۶۰ درصد ایجاد شده است.

ضریب نفوذ اینترنت سیار از ۱۲۷ درصد عبور کرد
تعداد تلفن‌های همگانی و جاده‌ای رشد منفی زیادی را در پاییز ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ تجربه کرده است. در بخش تلفن همگانی بیش از ۲۰ درصد و در بخش همگانی جاده‌ای بیش از ۳۳ درصد کاهش داشته است. اکنون در کشور ۵۹ هزار و ۷۶۰ تلفن همگانی و یک‌هزار و ۳۴۸ تلفن همگانی جاده‌ای فعال است. علت مساله البته ممکن است مربوط به توسعه اینترنت و ویس در بخش‌های روستایی و جاده‌ای کشور باشد که دسترسی به تلفن شخصی را فراهم کرده است.

بنابر آخرین اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲، تعداد روستا‌های دارای تلفن خانگی به ۴۷ هزار و ۴۱۰ روستا رسیده که نسبت به مدت زمان گذشته یک‌صدم درصد رشد داشته است. تعداد روستا‌های دارای ارتباط نیز با همین میزان رشد به ۵۱ هزار و ۵۰۹ روستا رسیده است.

در بخش پایانی این گزارش وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ارتباطات ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ تشریح شده است. تعداد شکایات ثبت شده مشترکین پهن‌باند ثابت نسبت به بازه زمانی پاییز ۱۴۰۱ با رشد مواجه شده است. در پاییز ۱۴۰۱ تعداد شکایات از اینترنت ثابت یک‌هزار و ۷۱۹ شکایت بوده که با شیب رشد آهسته، اما مداوم اکنون به ۲ هزار و ۴۷۹ شکایت رسیده است.

ضریب نفوذ اینترنت سیار از ۱۲۷ درصد عبور کرد

در بخش شکایات تلفن ثابت با کاهش شکایات نسبت به بازه زمانی سال گذشته مواجه بودیم. شکایات در این حوزه در پاییز ۱۴۰۲ به ۲۰ هزار و ۷۹۷ شکایت رسیده است.

شکایت‌های ثبت شده مشترکین پهن‌باند سیار در سامانه ۱۹۵ از ۱۳ هزار شکایت عبور کرده است که نسبت به پاییز ۱۴۰۱ با رشد مواجه شده است.

شکایات ثبت شده تلفن همراه نیز اکنون ۱۰ هزار و ۳۶۵ شکایت است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با کاهش شکایات مواجه شده است.

عملکرد شرکت ملی پست، بخش دیگری از این گزارش است. بر این اساس اکنون هشت‌هزار و ۸۳۳ دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی در کشور فعال است. تعداد پروانه دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی نیز به پنج‌هزار و ۶۵۱ پروانه رسیده است.

توزیع موفق مرسولات داخلی ۹۰.۴۷ بوده و مرسولات برگشتی داخلی ۹.۵۳ درصد گزارش شده‌است. ترافیک بین الملل ۷۲۸ هزار و ۴۷۹ و ترافیک کل مرسولات ۷۸ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۸۶ مرسوله در سه ماهه سوم ۱۴۰۲ گزارش شده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.