کد خبر: ۳۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد؛

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد در سال گذشته بیش از ۳۶ میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.
ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است. در این آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و ... به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.
براساس این گزارش، آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص ملکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی و ... مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و بعضاً تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.
آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان دارای ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲ مرکز درمانی سرپایی و همچنین ۱۱۰۰۰ تخت بستری است که آماده خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان هستند.
گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین حاکی است این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۵۰۰۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.
مطابق آمار‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند.
این گزارش حاکی است در بخش طرف‌قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر