کد خبر: ۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
رئیس‌جمهور آمریکا رویکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه را، در یکی از تندترین انتقادات خود از کابینه صهیونیست‌ها، «یک اشتباه» خواند

مخاطب۲۴_ رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را در مصاحبه‌ای با «یونیویژن» (Univision) بیان کرد، آن هم تنها چند روز پس از حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه کاروان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» که به کشته شدن هفت امدادگر این سازمان آمریکایی منجر شد و موجی از خشم و ناامیدی را در سراسر کاخ سفید و جهان برانگیخت.

براساس متن مصاحبه‌ای که شبکه یونیویژن شامگاه سه‌شنبه منتشر کرد، بایدن گفت: خوب، من به شما می‌گویم، فکر می‌کنم کاری که او (بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) انجام می‌دهد، یک اشتباه است. من با رویکرد او موافق نیستم. من فکر می‌کنم ظالمانه است که آن سه یا چهار وسیله نقلیه توسط پهپاد‌ها مورد اصابت قرار گرفته است. آن هم این‌طور نبود که این خودرو‌ها در امتداد خط ساحلی باشند یا کاروانی به سمت آنجا حرکت کند.

سه خودروی متعلق به خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی در سه نقطه متفاوت هدف صهیونیست‌ها قرار گرفتند و موسس این نهاد آمریکایی می‌گوید که خودرو‌ها تک تک و به صورت سیستماتیک هدف گرفته شدند و این در حالی بود که آن‌ها از قبل تردد خود را به نیرو‌های رژیم صهیونیستی اطلاع داده بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود که او از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که با آتش‌بس موافقت کند و «هیچ بهانه‌ای» برای عدم ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه وجود ندارد.

بایدن در این مصاحبه گفت: «آنچه من خواستار آن هستم، این است که اسرائیلی‌ها فقط خواستار آتش‌بس شوند و برای شش تا هشت هفته آینده اجازه دسترسی کامل به غذا و دارو را بدهند. من با همه، از سعودی‌ها گرفته تا اردنی‌ها و مصری‌ها صحبت کرده‌ام. آن‌ها آماده عمل هستند. آن‌ها آماده انتقال مواد غذایی هستند؛ و من فکر می‌کنم هیچ بهانه‌ای برای تامین نکردن نیاز‌های پزشکی و غذایی این افراد وجود ندارد. اکنون این کار باید انجام شود.»

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این اظهارات پیش از آن مطرح شد که ویلیام برنز، رئیس سیا، پیشنهاد جدیدی را به مذاکره‌کنندگان در قاهره که برای تضمین آتش‌بس و معامله توافق اسرا تلاش می‌کنند، ارائه کند.

در بخش دیگری از مصاحبه یونیویژن، بایدن خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، او را بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی در ایالات متحده خواند و به اقدامات سلف خود در جریان شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره ایالات متحده و درخواست‌هایش برای آزادی از زندان دست‌اندرکاران این حمله اشاره کرد.

بایدن در پاسخ به این سوال که «تهدید اصلی برای آزادی و دموکراسی در داخل» چیست، به صراحت پاسخ داد: «دونالد ترامپ.»

برچسب ها: جو بایدن
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.