کد خبر: ۳۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

رهبر انقلاب امروز با شاعران افطار می‌کنند

بنا به سنت هر ساله در شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) شاعران و استادان ادبیات فارسی با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد تا در محضر ایشان شعرخوانی کنند.
رهبر انقلاب امروز با شاعران افطار می‌کنند

مخاطب ۲۴- امروز شاعران کشورمان با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد و بعد از اقامه نماز و افطار به شعرخوانی خواهند پرداخت. سابقه این دیدار‌ها به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای برمی‌گردد. اولین جلسه دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با شاعران، نوروز سال ۶۳ در مشهد برگزار شد. البته این جلسه بعد‌ها به تهران و مسئولیت دیدار‌ها هم به حوزه هنری انقلاب اسلامی سپرده شد.
این جلسات تا رحلت امام خمینی (ره) ادامه پیدا کرد تا اینکه آیت‌الله خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده گرفتند. عبدالله حسینی شاعر در خصوص ادامه پیدا کردن دیدار شاعران با رهبر انقلاب اینطور گفته است: «وقتی رهبر انقلاب یک‌سال پس از رحلت امام (ره) به مشهد آمدند، دوباره به آقای گلپایگانی گفتم که دوست داریم جلسات هر ساله شاعران با رهبری ادامه‌دار باشد. آقای گلپایگانی گفت که ایشان رهبر شده‌اند و سرشان خیلی شلوغ است؛ تا اینکه در همان روز‌ها ملاقات دیگری صورت گرفت. در آن دیدار ایشان چشمشان به من افتاد و گفتند که جلسه شاعران کی هست؟ بعد هم به آقای گلپایگانی گفتند که چرا جلسه را نگذاشتید؟ رهبر انقلاب در آن دیدار فرمودند که علاقه دارند جلسه دیدار شاعران مجددا برگزار شود.» همین اتفاق منجر شد که دیدار شاعران بعد از چند دوره برگزاری در ایام نوروز به شب میلاد امام حسن (ع) (شب ۱۵ ماه مبارک رمضان) تغییر داده شود.

بیشتر بخوانید

این جلسات که به ترتیب با اقامه نماز، افطاری و بعد شعرخوانی برگزار می‌شود، بخش شعرخوانی‌اش روند اجرایی ثابتی داشته است؛ طوری که در همه دوره‌ها، مجری شاعر، جلسه را اداره می‌کند تا شاعرانی که از قبل انتخاب شده‌اند اشعار خود را در حضور رهبری بخوانند. مرحوم عباسعلی براتی‌پور که سال گذشته از دنیا رفت، علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه و ... مجریان دیدار‌های رمضانی شاعران بوده‌اند. «دلمان برای این جلسه و برای شما دوستان عزیز و شعرای عزیز تنگ شده بود.» جملاتی است که رهبر انقلاب در دیدار شاعرانه سال گذشته فرمودند؛ چرا که این جلسه از سال ۹۸ و با اپیدمی کرونا تعطیل شده بود. شعرخوانی در این جلسات به این معنا نیست که رهبری فقط شنونده باشند؛ بلکه اشعار را با عناصر و فنون ادبی می‌سنجند و حتی اگر در عروض، قافیه و ... ایرادی باشد به شاعر اعلام می‌کنند. در حاشیه سال ۹۳ علیرضا قزوه می‌گوید تا الان ٢٠ شاعر شعر خوانده‌اند و همه هم برای بار اول بوده است که اینجا شعر می‌خوانند. نوبت به روحانیان جلسه می‌رسد و قزوه از سیدعبدالله حسینی، روحانی نام‌آشنای مشهدی که ۱۵ سال پیش نیز نزد آقا شعر خوانده است، می‌خواهد شعر بلند خود را به صورت خلاصه بخواند. حسینی می‌گوید شعرش ۵٠ بیت است که خمس آن را تقدیم آقا می‌کند و آقا در پاسخ به طنز می‌گویند: «سهم ساداتش رو خودتان مصرف کنید!» این جلسه، امشب هم برگزار می‌شود و قرار است تعدادی از شاعران در محضر رهبر انقلاب، شعر بخوانند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد