کد خبر: ۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس یک بار دیگر بر سر موضوعی عجیب و غریب با یکدیگر وارد تنشی جدی شده اند.

پرسپولیس و سپاهان به عنوان دو تیم پرافتخار لیگ ایران دل چندان خوشی هم از ندارند. این دو باشگاه علاوه بر تنش‌هایی که در زمین مسابقه در حین بازی چه در مستطیل سبز و چه روی سکو‌ها داشته اند، از لحاظ مدیریتی هم گهگاهی به یکدیگر کنایه‌ های تندوتیزی  زده اند.

 



به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ فرارو، جدیدترین جنجالی که در این زمینه به راه افتاده مرتبط با حذف «ستاره» لوگوی باشگاه پرسپولیس توسط سپاهانی‌ها است. باشگاه سپاهان در روز بازی اش با پرسپولیس نه تنها با به تصویر کشیدن سه بازیکن سابق پرسپولیس بر روی پوستر ویژه این دیدار تحریک آمیز حاضر شد بلکه در اقدامی جنجالی، ستاره لوگوی باشگاه پرسپولیس که پیش‌تر به مناسبت رسیدن به ۱۰ قهرمانی در فوتبال ایران، نصیبش شده بود را حذف کرد.این موضوعات، روز گذشته سوژه برنامه ورزش و مردم شد تا از محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان، پرس و جو کند که چرا چنین اقدامی را انجام داده اند. مدیرعامل سپاهان در واکنش به این مورد گفت که ستاره پرسپولیس در آیین نامه فدراسیون فوتبال نیامده و دلیلی ندارد که باشگاهش بخواهد آن ستاره را روی لوگو حفظ کند. «در کشور ما برای ستاره متاسفانه هنوز هیچ آئین نامه‌ای تعریف نشده است. در دنیا تعریف شده؛ اینکه چه کسی می‌تواند و بر چه اساسی ستاره داشته باشد. من به بچه‌ها گفتم، آیا آئین نامه‌ای هست و شما خلاف آئین نامه عمل کرده اید؟ گفتند آئین نامه‌ای نیست». سوال بعدی از ساکت این بود که چرا برخلاف وجود آئین نامه ستاره‌های پرچم استقلال را حذف نمی‌کنند، گفت: «چون آسیایی بود. توصیه ما این است که، چون نماینده ایران هستند ستاره آن باشگاه حفظ شود».


اظهارات جنجالی مدیرعامل سپاهان درباره ستاره لوگو باشگاه پرسپولیس
واکنش تند باشگاه پرسپولیس نسبت به صحبت‌های مدیرعامل سپاهان

طولی نکشید که بعد از این اظهارات، باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای تندوتیز علیه مدیریت سپاهان نوشت و اظهارات او را حاصل کینه توصیف کرد. باشگاه پرسپولیس در اولین بیانیه رسمی خود پس از استقرار تیم مدیریتی جدید، به صحبت‌های محمدرضا ساکت واکنش نشان داده و ادعا کرده که او نسبت به پرسپولیس «کینه» دارد. پرسپولیس با اشاره به خبر منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعتراض سروش رفیعی، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده بابت قرار دادن عکسشان در پوستر لوگوی سپاهان، در این بیانیه نوشتند: قبل از هر چیز درباره سوالی که از ایشان درباره استفاده از تصاویر بازیکنان خاص با سابقه بازی در پرسپولیس مطرح شد یادآوری می‌کنیم اعتراض جدی به این مساله بنابر آن‌چه در اخبار خبرگزاری‌ها آمده بود از سوی خود اعضای تیم فوتبال سپاهان صورت گرفت و باز هم عوامل این تیم بودند که آن اقدام را غیرحرفه‌ای و نادرست خواندند.

سرخ‌ها در مورد صحبت‌های ساکت ادامه دادند: درباره اظهارنظر خلاف واقع آقای ساکت در دفاع از اقدام غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و غیر قانونی حذف ستاره از لوگوی باشگاه پرسپولیس باید به استحضار وی برسانیم که آن باشگاه نسبت به تغییر لوگوی رسمی یک باشگاه اقدام کرده است که این موضوع قابل پیگیری است.

پرسپولیس با «کینه توزانه» خواندن اظهارات ساکت تصریح کرد: مدیرعامل سپاهان در دفاع از اقدامی که می‌توانیم آن را رفتاری کینه‌توزانه نسبت به پرسپولیس بنامیم به نبود آیین‌نامه برای درج ستاره روی لوگوی پرسپولیس اشاره کرد حال آن که این نشان با ستاره در ثبت شرکت‌ها و ثبت علائم تجاری به ثبت رسمی رسیده است.
قرمز‌ها با تایید بر تغییرات روی لوگوی خود نوشتند: این نشان با تمام اجزای آن توسط فدراسیون، سازمان لیگ و کنفدراسیون آسیا به رسمیت شناخته شده است.

باشگاه پرسپولیس با طرح پرسش از مدیرعامل سپاهان نوشته: چگونه است که آقای ساکت ادعا می‌کند باشگاه متبوعش حرفه‌ای است، اما اصل ساده و ابتدایی حرفه‌ای‌گری که احترام به لوگوی باشگاه دیگر که نماد اصلی هویت آن است، را رعایت نمی‌کند؟! آیا دنباله‌روی از کری‌های سخیف هواداری که در این چند سال علیه باشگاه پرسپولیس باب شده، نشان دهنده حرفه‌ای بودن است؟! باشگاه پرسپولیس همچنان منتظر عذرخواهی رسمی آن باشگاه و مدیرعامل آن به صورت جداگانه است.در پایان این بیانیه با کنایه نسبت به اوج‌گیری درخشش سپاهان از دهه ۱۳۸۰ آمده است: امیدواریم فوتبال ایران به فضای احترام متقابل بدل شود و رویه‌ای که از اوایل دهه ۸۰ با ظهور بعضی افراد و اقدامات‌شان رواج یافت، از سر این فوتبال برچیده شود. در پایان تاکید می‌شود باشگاه پرسپولیس به طور جدی پیگیر صیانت از حقوق معنوی باشگاه، اعضای تیم و هواداران محترم خواهد بود و در این راستا قدمی کوتاه نخواهیم آمد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.