کد خبر: ۳۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از تغییرات جدید در ساعات کاری کارمندان خبر داد.

مخاطب 24- میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری کارکنان دولت گفته که لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم.

به گفته لطیفی، مطالعاتی در این خصوص انجام گرفت و پس از تجربه کرونا به این نتیجه رسیدیم که با کاهش ساعت کاری تا حدی می‌توانیم بهره‌وری را حفظ کنیم و تا حدی حتی بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرده که یکی از دغدغه‌هایی که دولت داشت این بود که کارکنان دستگاه‌های اجرایی بتوانند بخشی از وقت خود را در کنار خانواده خود باشند، به همین جهت لایحه مربوط به کاهش ساعت کاری کارکنان تهیه شد.

براساس اظهارات لطیفی، همچنین در این لایحه باتوجه به اینکه در غیر از بخش ستادی دولت در سایر بخش‌ها، کارکنان شش روز در هفته بایستی در محل کار حضور می‌داشتند قرار شد به پنج روز تغییر کند و اعلام کنیم که این هم در مجلس پیگیری شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته که در این لایحه خواستار این بودیم که این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان لزوما از ابتدای مهر نباشد، مجلس نیز با این موضوع موافقت کرده و در کمیسیون نهایی شده که قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند و امیدواریم که این موضوع نهایی شود.

بیشتر بخوانید




لطیفی اظهار امیدواری کرده که در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجلس این موضوع را پیگیری کند، دو فوریت آن رای آورده است، متن در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و بین مجلس و دولت در این خصوص اختلاف نظری وجود ندارد.

رئیس سازمان استخدامی درباره مزایای مادران شاغل دارای فرزندان خردسال گفته که در قانون جوانی جمعیت و در قوانین و مقررات دیگر برای مادران دارای کودکان زیر هفت سال و کودکان شیرخوار که ساعت شیردهی مشخصی دارند قوانین مشخصی وجود دارد. در این دولت بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زدیم که حتی‌المقدور دستگاه‌های اجرایی مهدکودک ایجاد کنند یا مهدکودک نزدیک دستگاه اجرایی داشته باشیم که مادرانی که کودک دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

لطیفی از صدور مجوز جذب ۳ هزار و ۲۰۰ نخبه خبر داده و گفته که بنیاد ملی نخبگان ثبت نام را شروع کرده است و امیدواریم که بتوانیم این افراد را طی مراحل مشخص وارد دستگاه‌های اجرایی کنیم.
منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
امام جمعه اردبیل: تکریم فرهنگیان دادن تقدیرنامه و کیک و آب میوه نیست! title
یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می‌خواهیم آن‌ها را به جلسه دعوت و برای آن‌ها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.