مخاطب 24- مسیرهای نهچندان بلند و البته نهچندان کوتاه در تهران هست که نیازی به وسایل حملونقل گران مانند اتوبوس ندارد، مانند محدوده بازار تهران که اگر یک اسکوتربرقی باشد، شهروندان پرمشغله به کارشان میرسند و ترافیک و نارضایتی بابت نبود وسیله نقلیه ایجاد نمیشود. برقیشدن یکی از گزینهها و راهکارهای برونرفت از آلودگی کلانشهری، چون تهران است؛ از اینرو مدیریت شهری در دوره ششم برقیسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و ورود موتورسیکلتهای برقی به چرخه کار و خدمت را در دستور کار قرار داده است و برای تحقق آنها اهتمام ویژهای دارد.
در این میان استفاده از یک نوع مد حملونقلی که البته میتواند جنبه تفریحی و ورزشی هم داشته باشد، بهره گرفتن از اسکوتر برقی است؛ وسیلهای که امروزه در برخی از کشورهای دنیا مانند چین مرسوم است و از آن در کنار دوچرخه با عنوان حملونقل پاک یاد میشود. در دوره گذشته مدیریت شهری اقداماتی را برای ترویج استفاده از این وسیله نقلیه پاک انجام داد، اما خیلی زود مسکوت ماند و به فراموشی سپرده شد.
حالا آنطور که محسن هرمزی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با همشهری عنوان کرده: «قرار است استفاده از این وسیله حملونقل توسعه یابد تا شهروندان بتوانند از آن برای تردد روزانه استفاده کنند.»
این مقام مسئول گفت که در مرحله اول بهصورت آزمایشی این وسیله در بوستانها مورد استفاده قرار میگیرد. هرمزی در میان صحبتهایش تأکید کرد: «براساس برنامهریزیها قرار است از اسکوتر برقی در محورهای محدوده بازار هم استفاده شود.» بهگفته او، برای عملیاتی شدن اسکوترهای برقی در تهران فراخوان داده شده تا شرکتهای فعال در این حوزه اعلام آمادگی کنند و در نهایت فروردین ۱۴۰۳قراردادهای اسکوترهای برقی نهایی میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به موتورهای برقی و اشتراکی هم اشاره کرد و گفت که موضوع بهرهبرداری موتورهای برقی پس از ورود به سازمان پایانهها واگذار شده و تا ۲ماه آینده این موضوع تعیینتکلیف میشود و میتوان تصمیم نهایی را گرفت که قطعا از رسانهها اعلام خواهد شد. محسن هرمزی در ادامه به تشریح اهم اقدامات و برنامهها پرداخت.
منبع: همشهری آنلاین