کد خبر: ۳۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
طراحی زاویه دار سایبرتراک تسلا کارشناسان ایمنی را نگران کرده است که اسکلت بیرونی سفت و محکم این کامیونت برقی می‌تواند به عابران پیاده و دوچرخه سواران و به سایر وسایل نقلیه در جاده‌ها آسیب برساند.

مخاطب 24- رویترز با شش استاد و مقام ایمنی که ویدئو‌هایی از تست‌های تصادف انجام شده توسط تسلا بر روی اولین وسیله نقلیه جدید خود در نزدیک به چهار سال گذشته را مشاهده کردند صحبت کرد. این ویدئو‌ها در یک رویداد تحویل اینترنتی در هفته گذشته نمایش داده شد.
ویدیو‌های تست تصادف که تسلا در یک رویداد در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) پخش زنده آن‌ها را پخش کرد، به شدت در رسانه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت. کارشناسانی که با رویترز صحبت کردند گفتند که برای رسیدن به نتایج قطعی در مورد ایمنی به داده‌های تست تصادف نیاز دارند.
آدریان لوند، رئیس سابق مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، که تست تصادف وسیله نقلیه آن یک استاندارد صنعتی است می‌گوید: «مشکل بزرگ این است که اگر آن‌ها واقعاً با استفاده از فولاد ضد زنگ ضخیم پوست خودرو را بسیار سفت کنند، وقتی سر مردم به آن برخورد می‌کند، آسیب بیشتری به آن‌ها وارد می‌شود.»
تسلا ساختار‌های کامیون را که ضربه را در هنگام تصادف جذب می‌کند، تبلیغ کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز سه‌شنبه در پستی در رسانه‌های اجتماعی گفت که «بسیار مطمئن است» سایبرتراک نسبت به سایر کامیون‌ها برای سرنشینان و عابران پیاده ایمن‌تر خواهد بود.
تسلا که سهام آن در معاملات بعد از ظهر جمعه اندکی به ۲۴۳.۶۴ دلار رسید، بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد نگرانی‌های مطرح شده توسط کارشناسان ایمنی پاسخ نداد.
خودرویی که با صفحات صاف و لبه‌های بلند و خطی طراحی شده است، از نظر بصری متمایز است. این اولین خودرو با نمای بیرونی فولاد ضد زنگ از زمان عرضه خودروی DeLorean است که در سال ۱۹۸۵ در فیلم "بازگشت به آینده" به نمایش درآمد. ماسک گفت که این ماده حتی ماشین مهر زنی را که پانل‌ها را تشکیل می‌دهد شکسته است و چقر بودن خودرو را تبلیغ می‌کند.
در جریان مراسم رونمایی در کارخانه در آستین، تگزاس، تسلا گفت که پنل‌های بدنه سرد نورد شده ضد زنگ برای جذب ضربه در هنگام تصادف طراحی شده‌اند.
سازه‌های جلو و عقب دارای دنده‌های جذب انرژی هستند که به دفع انرژی کمک می‌کنند و در هنگام برخورد جانبی، اکثر بار تصادف را حمل می‌کند.


بیشتر بخوانید


سامر همدار، استاد ایمنی خودرو دانشگاه جورج واشنگتن، نگرانی‌هایی را در مورد "مناطق مچاله" محدود مطرح کرد، اما افزود که سایر ویژگی‌ها ممکن است آن را جبران کنند. مناطق مچاله قسمت‌هایی از خودرو هستند که در هنگام تصادف تغییر شکل می‌دهند تا انرژی حاصل از ضربه را با خیال راحت تری جذب کنند.
همدار گفت: "ممکن است مکانیسم ضربه‌گیر وجود داشته باشد که این واقعیت را رد می‌کند که منطقه مچاله شدن محدودی دارید. "
Cybertruck از ۶۰۹۹۰ دلار شروع می‌شود و سایبرتراک مانند مدل Y تسلا خودروی پرحجمی نخواهد بود، اما ماسک گفته است که تسلا احتمالاً در سال ۲۰۲۵ به نرخ تولید حدوداً ۲۵۰۰۰۰ سایبرتراک در سال خواهد رسید.
"پرچم‌های قرمز" در یک تصادف
بیشتر نگرانی‌ها برای کسانی مطرح بود که خارج از شرکت Cybertruck بودند. ماسک گفت: "اگر با ماشین دیگری رقابت کنید، برنده خواهید شد. "
دیوید فریدمن، سرپرست سابق اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، تأثیر آن را برای بازنده تصادف توضیح داد: «اگر با وسیله نقلیه دیگری تصادف کنید که دارای منطقه مچاله شدن است و ماشین شما سفت‌تر از ماشین مقابل است، پس آن ماشین‌ها له می‌شوند و ماشین شما مقاوم است.»

جولیا گریسولد، مدیر مرکز تحقیقات و آموزش حمل و نقل و ایمنی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گفت که از ویدئو‌های تست تصادف که تسلا پست کرده بود، "شوکه" شده است. وی گفت: وزن سنگین کامیون‌ها و شتاب بالای آن‌ها پرچم قرمز را برای افراد غیر سرنشین برافراشته است.
تسلا نگفته است که آیا سایبرتراک‌ها را در اروپا می‌فروشد یا خیر، اما مهندس ارشد آن در این ماه به نشریه اتومبیلرانی TopGear گفت که قوانین ایمنی اتحادیه اروپا با هدف محافظت از عابران پیاده با محدود کردن برجستگی‌های خارجی می‌تواند فروش را در آنجا دشوار کند.
شورای امنیت حمل و نقل اروپا مستقر در بروکسل در بیانیه‌ای گفت: "امیدواریم تسلا این وسیله نقلیه را به اروپا نیاورد. وسیله نقلیه‌ای با این اندازه، قدرت و وزن زیاد برای عابران پیاده و دوچرخه سواران در هنگام برخورد کشنده خواهد بود. "
تنظیم کننده‌های ایالات متحده به سازندگان وسایل نقلیه برای خودآزمایی و تأیید پایبندی آن‌ها به استاندارد‌های ایمنی متکی هستند. ماسک در مصاحبه اخیر با مشاور خودرو سندی مونرو گفت که Cybertruck بازبینی نظارتی را پشت سر گذاشته است. اولین دوجین از این کامیون در هفته گذشته در اختیار خریداران قرار گرفت.


منبع: رویترز
ترجمه: سلیم حیدری

برچسب ها: تسلا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.