کد خبر: ۳۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
ایلان ماسک اعلام کرده که شیشه‌های خودروی سایبرتراک شرکت تسلای او ضد گلوله خواهد بود، اما چه کسی می‌تواند فاجعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ رخ داد را فراموش کند؟

مخاطب 24-  رویداد رونمایی از سایبرتراک ایلان ماسک در ماه نوامبر ۲۰۱۹ با یک حادثه شوکه کننده همراه بود. این کارآفرین میلیاردر ادعا کرده بود که شیشه‌های خودرو سایبرتراک او از یک شیشه زرهی اختصاصی تسلا تشکیل شده که بسیار محکم و نشکن است.

با این حال، در طول رونمایی سال ۲۰۱۹، زمانی که یک توپ فلزی به سمت شیشه‌های کناری خودرو پرتاب شد تا قدرت آنها را نشان دهد، شیشه‌ها ترک خورد. ایلان ماسک این اتفاق ناگوار را با بیان اینکه برخورد قبلی روی در، شیشه را ضعیف کرده و منجر به این نتیجه غیرمنتظره شده، توضیح داد.

به رغم وقوع این حادثه، او همچنان ادعا می‌کرد که پنجره‌ها واقعا نشکن هستند و برای نشان دادن قدرت و طول عمر طولانی طراحی شده‌اند. اکنون، طبق مقاله‌ای که توسط بیزنس اینسایدر منتشر شده است، هنگامی که یک سایبرتراک در نهایت به مشتریان عرضه شود، ضد گلوله نیز خواهند بود. اما آیا این ادعا درست است؟

اگر اینطور باشد، همه سایبرتراک‌ها این ویژگی را نخواهد داشت.

ماسک در این مقاله اظهار داشت که تسلا گزینه‌ای را برای خرید یک سایبرتراک «حالت هیولا»(Beast mode) ارائه می‌دهد که نسخه مجهز به پنجره‌های ضد گلوله آن خواهد بود. با این وجود این قابلیت‌های کلیدی قابل حذف نیستند، بنابراین مصرف کنندگان ممکن است دو بار در مورد آن گزینه خاص فکر کنند.

لازم به ذکر است که هیچ شیشه‌ای در برابر انواع سلاح گرم یا پرتابه کاملا مقاوم نیست. کارایی یک شیشه ضد گلوله با طراحی دقیق، ضخامت و نوع مهماتی که برای مقاومت در برابر آن طراحی شده، تعیین می‌شود. اگر مقاومت در برابر گلوله یک مشخصه ضروری در یک وسیله نقلیه باشد، برای کاربران عاقلانه‌تر است که مواد و طرح‌هایی را انتخاب کنند که برای حفاظت بالستیک تایید شده‌اند.

ضد گلوله در برابر یک تفنگ دستی ۹ میلی‌متری

یکی از مواردی که احتمال بیشتری دارد که به وقوع بپیوندد ضد گلوله بودن بدنه این خودرو است. بدنه آن به طور مشخص از فولاد ضد زنگ نورد سرد بسیار سخت تشکیل شده است که ماسک در سال ۲۰۱۹ گفت این فولاد، آن را به معنای واقعی کلمه در برابر یک سلاح رایج ضد گلوله می‌کند و آن سلاح تفنگ دستی ۹ میلی متری است.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳، مالکان تسلا در سیلیکون‌ولی تصویر گلوله‌ای از یک سایبرتراک که مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، منتشر کردند و نوشتند: سایبرتراک می‌تواند در برابر گلوله‌های تامی گان مقاومت کند. پست آنها در آن زمان توجه زیادی را به خود جلب کرد که همه‌ی آنها مثبت نبودند. بسیاری ادعا کردند که این تصویر نتیجه یک تیراندازی واقعی نبوده است.

با این حال، به نظر می‌رسد ماسک بیشتر از شیشه‌های ضد گلوله در ذهن خود داشته باشد. او تاریخ تحویل اولین خودرو را ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳(۹ آذر) تعیین کرده است. این زمان، فاصله زیادی با برنامه‌های اولیه این شرکت در سال ۲۰۱۹ دارد و نشان می‌دهد که مدیرعامل تسلا نتوانسته به ادعاهای قبلی خود عمل کند.

بنابراین دو سوال ذهن ما را درگیر کرده است: آیا خودروهای سایبرتراک برقی به زودی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟ و آیا آنها با شیشه‌های ضد گلوله عرضه می‌شوند؟ فقط زمان می‌تواند پاسخ این سوالات را بدهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ایلان ماسک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.