کد خبر: ۳۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
با نتایج این هفته لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس و سپاهان در مسیر صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند.

مخاطب 24- هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شد که در روز نخست دو نماینده ایران موفق شدند نتایج مناسبی را کسب کنند.  سپاهان در ورزشگاه آزادی توانست نیروی هوایی را شکست دهد و پرسپولیس هم در ورزشگاه خانگی تیم النصر توانست یک امتیاز بگیرد و به صعود امیدوار شود.

به این ترتیب اگرچه پرسپولیس و سپاهان شانس صدرنشینی را از دست دادند، اما با این نتایج احتمال صعود خود به عنوان بهترین تیم دوم را در اختیار دارند.

باتوجه به افزایش تیم‌ها در فرمت کنونی لیگ قهرمانان آسیا، از بین پنج تیم سوم، ۳ تیم برتر در جدول مرحله حذفی قرار می‌گیرند و به همین دلیل موقعیت دو نماینده ایران نیز پیچیده شده است.


بیشتر بخوانید




جدول کنونی تیم‌های دوم به این شرح است:
* سپاهان تیم اول این جدول است که با یک بازی بیشتر نسبت به نوف‌باخور در صدر قرار دارد. البته با توجه به تعداد بازی بیشتر سپاهان و همچنین دیدار دشوار هفته پایانی مقابل الاتحاد، سپاهان کار سختی برای تثبیت این جایگاه دارد.

* نوف‌باخور که شش امتیاز از نساجی گرفت، با ۱۰ امتیاز از موقعیتی ممتاز برخوردار است و در دو بازی باقیمانده خود (فردا) به مصاف الهلال خواهد رفت و در هفته پایانی هم رودرروی مومبای سیتی هند قرار خواهد گرفت.

* پرسپولیس با کسب یک امتیاز ارزشمند از دیدار با النصر عربستان موفق شد به رتبه دوم صعود کند. پرسپولیس در هفته پایانی رودرروی الدحیل قرار خواهد گرفت. سرخپوشان ۸ امتیاز دارند و تفاضل گلشان هم ۱+ شده است.

* الشارجه با نتیجه ضعیف این هفته صدرنشینی را از دست داد و حالا با ۸ امتیاز و تفاضل صفر در رتبه چهارم قرار دارد. این تیم در هفته پایانی رودرروی الفیصلی اردن قرار خواهد گرفت.

* تیم آخر این گروه پاختاکور است که چهار امتیاز دارد، اما دو بازی تا پایان خواهد داشت و برای صعود باید هر دو بازی را ببرد و امیدوار به یک معجزه برای صعود بماند.

احتمالات صعود به عنوان تیم دوم به این شکل خواهد بود:
* سپاهان با یک تساوی ۱۱ امتیازی خواهد شد و با توجه به تفاضل ۹+ در هر حالتی صعود می‌کند، مگر اینکه نوف‌باخور، پرسپولیس و الشارجه با نتایج پرگل حریفان خود را شکست دهند.

* نوف‌باخور هم با یک تساوی به مرحله بعدی خواهد رفت، مگر اینکه پرسپولیس با ۶ گل و الشارجه با ۷ گل بتوانند حریفان خود را شکست دهند که دور از ذهن است.

* پرسپولیس با یک تساوی به مرحله بعدی صعود خواهد کرد، مگر اینکه پاختاکور هر دو بازی خود را ببرد و الشارجه الفیصلی را شکست دهد. به عبارتی احتمال صعود پرسپولیس با تساوی بسیار کم است.

* پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل الدحیل شانس خوبی برای صعود دارد و آن‌ها در صورتی که الشارجه با یک تفاضل گل بهتر الفیصلی را نبرد، به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

در مجموع و در صورتی که پرسپولیس بتواند الدحیل را شکست دهد، به احتمال بسیار زیاد به مرحله بعدی صعود خواهد کرد و سپاهان نیز با یک تساوی همچون پرسپولیس در عربستان، راهی دور حذفی خواهد شد.




منبع: ورزش سه 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.