کد خبر: ۳۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
واکنش ستاره فوتبال دنیا به تصمیم داور بازی پرپسولیس و النصر عربستان سوژه رسانه‌های ورزشی جهان شد. بهترین گلزن فوتبال ملی جهان یک بار دیگر زیبایی فوتبال را نشان داد.

مخاطب24- حرکت جوانمردانه رونالدو-بهترین گلزن فوتبال ملی جهان - هنوز روی صندلی جا نگرفته بودیم که با شروع بازی پرسپولیس و النصر، روی اولین حمله خطرناک، کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه پرسپولیس نقش بر زمین شد. در همین زمان رونالدو با اشاره دست به داور اعلام کرد که برخوردی صورت نگرفته است و تصممیش اشتباه است، اتفاقی که پس از بررسی صحنه برخورد توسط کمک داور ویدیویی تأیید و پنالتی باطل شد.

لحظه عجیبی بود. به خصوص که در سومین رویارویی فوتبال ایران با این فوق ستاره بزرگ فوتبال جهان، او آماده بود تا یک شروع سریع را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای به ثمر رساندن اولین گل داشته باشد، اما کریس، انگشت‌هایش را به راست و چپ تکان می‌داد تا داور را متقاعد که تکل سروش رفیعی خطا نبوده و بهتر است تصمیمی علیه پرسپولیس نگیرد.

این اقدام رونالد بلافاصله در رسانه‌های مطرح بین‌المللی بازتاب داشت.اتفاقی که هر چند سال یک‌ بار ممکن است در فوتبال جهان رخ بدهد. اینکه یک بازیکن برای رعایت بازی جوانمردانه از پنالتی‌ای که می‌توانست سرنوشت یک مسابقه حساس را تغییر بدهد، چشم‌پوشی کند؛ آن هم در شرایطی که تمارضی هم مرتکب نشده و به احتمال زیاد داور به واسطه اسم و رسم و سنگینی شهرت او سوت را به نفع وی می‌دمد. اما با مداخله رونالدو، مانینگ از تصمیم خودش عقب‌نشینی کرد و تصمیم گرفت صحنه را در VAR بررسی کند؛ چیزی که مشخص بود با توجه به اینکه رونالدو پنالتی را وتو کرده، تصمیمی بر خلاف صحبت او نخواهد گرفت.

بازتاب جهانی حرکت جوانمردانه رونالدو در رسانه‌های جهانی

جالب اینکه این طرف افشین پیروانی مشغول دعوا با کاسترو، سرمربی النصر، بود و در شرایطی که همه باید برای کریستیانو کف می‌زدند، پرسپولیسی‌ها بیشتر نگران تصمیم داوری بودند که مشخص بود حرفی روی حرف رونالدو نخواهد زد. در نهایت با کمی مکث، داور پنالتی را مردود اعلام کرد تا پرسپولیس از یک گل خورده احتمالی در لحظات اولیه فرار کند و البته رویارویی رونالدو و بیرانوند پس از جام جهانی ۲۰۱۸ تکرار نشود؛ چیزی که بیرانوند خودش پیش‌بینی کرده بود که بالاخره اتفاق خواهد افتاد.

 

بازتاب جهانی حرکت جوانمردانه رونالدو در رسانه‌های جهانی

حرکتی که  رونالدو کرد و خودش به داور گفت خطای سروش رفیعی پنالتی نبود را کمتر در دنیای فوتبال می‌بینیم. نکته اینجاست که رونالدو هر قدر نبوغ دارد و بازیکن خوبی است، غرور خاصی هم دارد و این غرور را می‌شد از همان زمان حضورش در منچستریونایتد در تمام رفتار و حرکات کریس دید. غروری که البته یک جاهایی بد هم نیست اما همین رونالدو امشب درس جوانمردی داد و با زبان بدن به همه گفت دنبال پیروز شدن به هر قیمتی نیست. از رونالدو قبلاً هم حرکات جوانمردانه زیاد دیده بودیم. مثلاً در ماجرای آن دختر معلول ایرانی (فاطمه حمامی) شک نکنید که در آن صحنه مشکوک هم کمتر فوتبالیستی در دنیا آن حرکت را انجام می‌داد به طوری که در همان جریان بازی بسیاری از خبرگزاری‌های معتبر دنیا به صحنه مورد نظر پرداخته و حرکت جوانمردانه رونالدو را تحسین کردند. فوتبالیست‌های بزرگ ما هم باید از این صحنه درس بگیرند و بدانند که همه چیز فوتبال، برد و باخت نیست و یک وقت‌هایی می‌توان به همین شکل درس جوانمردی داد و متفاوت و منصف بود. ختم کلام اینکه رونالدو بهترین کارشناس داوری بود و بعد از حرکت او حتی داور می‌توانست قید VAR را هم بزند که البته این کار را نکرد اما شاید حرکت رونالدو هم در تصمیمش (نگرفتن پنالتی) تأثیرگذار بود.

 

فراتر از احترام
پیج اینستاگرام onefootball این اقدام را فراتر از احترام دانست.

بلیچر ریپورت
این رسانه نیز در یک توییت اقدام به توضیح رفتار جوانمردانه کریستیانو رونالدو کرد. ایموجی تشویق همه چیز را نشان می‌دهد.

خبرنگار موندو: دنیا رو به پایان است!
خبرنگار موندوی اسپانیا و نزدیک به باشگاه بارسلونا این اتفاق را با نگاهی طنز مورد بررسی قرار داد و اینکه رونالدو از ضربه پنالتی کنار کشیده را اتفاقی آخر الزمانی دانسته است. البته آنها بارسلونایی هستند و کمی نکته‌دار علیه رونالدو.

رسانه گل
این سایت معتبر جهان نیز به تحسین از اقدام رونالدو پرداخت و با ذکر شرایط این فوق ستاره در فوتبال آسیا از او تمجید کرد.

ترنسفر فوتبال
تعجب از این اقدام تحسین‌برانگیز فوق ستاره پرتغالی سابق رئال مادرید و منچستریونایت

درس فروتنی از رونالدو
این عنوانی بود که رسانه ال‌فوتبال برای این رفتار کریستیانو انتخاب کرد.

مارکا: متواضع مثل کریس
روزنامه اسپانیایی زبان مارکا هم قلم به نگارش این اتفاق جالب در بازی النصر-پرسپولیس برداشت و راجع به این رفتار کریستیانو رونالدو با استفاده از واژه متواضع به آن واکنش نشان داد.

ابولا: صداقت در رفتار رونالدو
روزنامه پرتغالی ابولا درباره اقدام رونالدو نوشت: بعد از تمارض رونالدو و تصمیم داور، کریستیانو رونالدو صداقت به خرج داد و به داور اطلاع داد که بازیکن تیم پرسپولیس ایران مرتکب خطا نشده و پنالتی صورت نگرفته است

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ به کجا رسید؟ title
ماجرای شکایت یک ستاره فیلم‌های پورن از ترامپ، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای او دردسر ساز شده است. این پورن استار چه کسی است و چگونه ماجرای یک ابهام در دوره جوانی رئیس جمهور سابق امریکا را در ۷۷ سالگی به دادگاه آورد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.