کد خبر: ۳۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
مخاطب24 بررسی میکند
از جمله روش‌هایی که برای بارداری دختران جوان بالای بالاتر از سی سال مطرح شده است فریز کردن تخمک آنان است تا زمانی که تمایل به ازدواج پیدا کردند و به دلایل مختلف به شکل طبیعی قادر به فرزند آوری نبودند بتوانند از این تخمک‌ها جهت باروری استفاده کنند

مخاطب ۲۴ - فریز تخمک مشمول بیمه پایه می‌شود- از جمله روش‌هایی که برای بارداری دختران جوان بالای بالاتر از سی سال مطرح شده است فریز کردن تخمک آنان است تا زمانی که تمایل به ازدواج پیدا کردند و به دلایل مختلف اعم از افزایش سن و یا بیماری‌های گوناگون و به شکل طبیعی قادر به فرزند آوری نبودند بتوانند از این تخمک‌ها جهت باروری استفاده کنند و حس زیبا و شیرین مادر شدن را تجربه کنند. رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی چند روز پیش اعلام کرد: با مصوبه مجلس امکان فریز تخمک و بهره‌مندی از بیمه پایه مربوط به آن شامل دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌شود.
به همین بهانه در رابطه با فریز کردن تخمک دختران و به تعویق افتادن سن ازدواج با سمیه پورهاشم زوج درمانگر و مشاور خانواده و ازدواج گفت و گویی انجام دادیم که به شرح ذیل است.
وی با بیان این مطلب که با افزایش آگاهی و آموزش به جوانان می‌توان پایه‌های خانواده‌ای مستحکم را بنا نهاد گفت: با آگاهی و آموزش به جوانان در خصوص ازدواج در سنین مناسب ازدواج می‌توان یک خانواده مستحکم را نهادینه کرد.
وی افزود: فریز کردن تخمک‌های دختران مجرد بالای ۳۰ سال و بیمه کردن و پرداخت هزینه‌های چنین عمل‌هایی هزینه‌های زیادی به شخص و سیستم اقتصادی کشور تحمیل می‌کند.
پور هاشم ادامه داد: ترویج و تبلیغ راهکار‌های اینچنینی راه حل مناسب برای ترویج یک ازدواج سالم و پایدار و تشکیل خانواده و فرزند آوری نیست، بلکه به چنین موضوع مهمی باید نگاهی همه جانبه داشت.
این مشاور خانواده در ادامه گفت:
باید عوامل موثر در بالا رفتن سن ازدواج، دلایل دیر ازدواج کردن جوانان و به جای آن روی آوردن به روابط ناپایدار و ناسالم و خارج از ازدواج را بررسی کرد.
وی ادامه داد: دلایلی را که جوانان در محدوه سن ازدواج برای عدم ازدواج و در واقع فرار از ازدواج خود ذکر می‌کنند را جمع آوری و سپس با در نظر گرفتن جمیع موارد لایحه‌ای تنظیم و ارایه شود.
وی با اشاره به خبر فریز تخمک برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال که مشمول بیمه پایه می‌شود ادامه داد: این دقیقا حکم این را دارد که با دادن این لایحه به مجلس صورت مسئله را پاک کنیم چرا که با مطرح کردن مطالب اینچنینی ذهن‌ها را از موضوعات و دلایل به تاخیر افتادن ازدواج دختران و پسران جوان را کنار می‌گذاریم.
پور هاشم افزود:چطور می‌شود به فریز کردن تخمک فکر کرد و راهی برای نگهداری آن پیدا کرد، ولی به فکر مشکلات اقتصادی و تورم موجود در جامعه نبود درحالیکه اکثر جوانان بخاطر همین مخارج سنگین و هزینه‌های مسکن و درمان و ... از شنیدن اسم ازدواج هم وحشت دارند چه برسد به اینکه بخواهند اقدامی در این جهت انجام دهند.
وی اشاره‌ای به عدم مسولیت پذیری جوانان در زمینه ازدواج کرد و گفت:
نسلی که با فضای مجازی اهدافش رو اولویت بندی می‌کند و از فضای مجازی الگو می‌گیرد و در رقابتی بیمارگونه گرفتار می‌شود و تمام هدفش دیده شدن و گرفتن فالور و رویا‌هایی بلندپروازانه و ... باشد.
صد البته که از امر خطیر و مسولیت پذیر ازدواج شانه خالی می‌کند و راه حل آسان و ساده‌تر را در روابط بی قید و بند می‌یابد.
این مشاور ازدواج در جمع بندی مطالب خود عنوان کرد که؛ بهتر است بجای تصویب و مطرح کردن چنین مطالبی مسوولین جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دخیل در ازدواج، تلاش بیشتری کنند و برنامه‌های بهتری ارایه کنند.
پور هاشم در رابطه با افزایش سن خانم‌ها جهت باروری هم گفت: باید زیر نظر پزشکان و متخصصان مشخص شود که چه بدنی و در چه سنی مناسب فرزند آوری است و بعد از آن دقت بیشتری داشته باشیم در خصوص این که آیا مادران با سنین زیر سی سال توان و روحیه تربیت و پرورش بهتر فرزندان خود را دارند و یا مادرانی که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی مادری را برای اولین بار تجربه می‌کنند؟!

مهری صادقی پزشک و محقق طب ایرانی در خصوص انتشار خبر فریز تخمک بعد از سی سالگی گفت: به عقیده بنده بحث فعال بودن تخمدان زنان تا ۳۵ سالگی و نهایتا تا ۴۰ سالگی امکان باروری وجود دارد و بنده هم با اینچنین مبحثی موافق هستم، ولی بهتر است از ۳۵ به بالا این اقدام صورت بگیرد.
این محقق ایرانی ادامه داد: با توجه به این که در طب ایرانی تحقیق و مطالعه می‌کنم آموخته ام که.
داشتن سبک زندگی سالم و رعایت برنامه ورزشی و تحرک مناسب، خواب کافی و عمیق، کنترل حالات روحی و روانی، پرهیز از آلودگی هوا، تغذیه درست و مفید و پاکسازی بدن و رفع یبوست، از جمله عوامل موثر در باروری هستند
وی افزود: برای داشتن یک فرزند سالم با رویکرد طب ایرانی باید تدابیر پیش از بارداری در جهت حفظ سلامتی زوجین را در نظر گرفت.
وی ادامه داد: برای باروری سالم باید تدابیر تغذیه‌ای خاص را لحاظ کرد و در صورت تشخیص علل خاص از منظر طب ایرانی به درمان آن‌ها پرداخت.

برچسب ها: بیمه  سلامت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.