کد خبر: ۳۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
استاندار گلستان طی روز‌های اخیر اعلام کرد تله‌کابین گرگان تمام مجوز‌های لازم را کسب کرده و با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد، اما مدیرکل کمیته ارزیابی محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور این پروژه هنوز موافقت دفتر ارزیابی را ندارد.

مخاطب 24- هر چند استاندار گلستان طی روزهای اخیر اعلام کرده که تله کابین گرگان تمام مجوزهای لازم را کسب کرده است و با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد، اما سعید کریمی مدیرکل کمیته ارزیابی محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفت وگو با "سلامت نیوز" گفت که این پروژه هنوز موافقت دفتر ارزیابی را ندارد و تاکنون هیچگونه پاسخی دریافت نکرده است. با اینهمه اگاهان می گویند چرا پس از گذشت سه جلسه و مشکلات متعدد این پروژه که از زبان استادان دانشگاه منابع طبیعی گرگان بر آنها تاکید شده و قابل حل نیز نیستند این کمیته مخالفت خود را به طور صریح با آن اعلام نمی کند؟! آیا فشار و لابی در این باره دست مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست" را بسته است؟!


بیشتر بخوانید


هنوز مدت زیادی از سومین جلسه "کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست" برای بررسی "مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی" طرح تله کابین ناهارخوران نگذشته است؛ جلسه ای که در آن، طرح تله کابین ناهارخوران و "گزارش مطالعات ارزیابی" طرح، مورد بررسی قرار گرفت و چون دارای ایرادهای اساسی بود از سوی این کمیته پاسخ موافقت دریافت نکرد.

با اینهمه خبری به نقل از علی محمد زنگانه استاندار گلستان در روزهای اخیر در فضای مجازی پیچید که "تله کابین ناهارخوران گرگان تمام مجوزهای لازم را کسب کرده و قرار است با حضور رییس جمهور افتتاح شود."

تکذیب خبر

سعید کریمی مدیرکل دفتر ارزیابی محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان هنوز موافقت "کمیته ارزیابی محیط زیستی" سازمان حفاظت محیط زیست را ندارد.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار سلامت نیوز که "استاندار گلستان اعلام کرده که پروژه تله کابین ناهارخوران تمام مجوزهای لازم را کسب کرده و قرار است با حضور رییس جمهور افتتاح شود؛ آیا شما چنین موافقتی را به آنها اعلام کرده اید؟" گفت:« کمیته ارزیابی محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تا امروز نظر خود را با گزارش ارزیابی اثرات محیط زیستی تهیه شده اعلام نکرده است.»

شنیده‌ها حاکی است در آخرین نشست این کمیته که در روزهای هفته گذشته با حضور مسوولان گلستان و استادان دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد مشکلات این پروژه اعلام شده است؛ مشکلاتی که اغلب آنها به هیچ ترتیبی امکان تغییر ندارند مگر اینکه جانمایی پروژه تغییر کرده و به نقطه دیگری منتقل شود.

به گفته متخصصان محیط زیست، همین که برای یک طرح، 3 مرتبه جلسه کمیته ارزیابی تشکیل شده و باز همچنان، مسائل پرابهام و علمی در آن باشد و پاسخی از سوی این کمیته نگرفته است به معنای آسیب زا و غیرعلمی بودن آن طرح در جانمایی و دیگر مولفه هاست. اما معلوم نیست چرا این موضوع به صراحت از سوی این کمیته اعلام نمی شود.

شهروندان گلستان و بسیاری از کنشگران محیط زیست کشور، حالا از خود می پرسند « آیا اعلام پیش از موعد و بدون گرفتن موافقت کمیته ارزیابی "طرح تله کابین گرگان" می تواند به این معنا باشد که موافقت و یا قول پشت پرده و یا فشار غیرمتعارف و غیرقانونی برای گرفتن موافقت سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد که بالاترین مقام اجرایی یک استان – که طبعا راس قوه مجریه و اجراکننده قانون است- پیش از نهایی شدن این طرح و خارج از چهارچوب قانونی، اینهمه با اطمینان خبر از افتتاح آن داده است؟! »

 

منبع: سلامت نیوز

برچسب ها: تله‌کابین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.