کد خبر: ۲۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید داروی درمان بیماری سالک نیاز کشور به خارج را برطرف و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرده‌اند.

مخاطب 24- ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک فناوری پردیس، به تولید بیشتر و بهتر محصولات کاربردی در کشور ختم شده است و این ارتباط هر سال جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. مسئولان پارک فناوری پردیس، با رفع چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا در حوزه‌های مختلف، تلاش کرده‌اند که به صورت منظم و مستمر دستاورد‌های ملموسی از این شرکت‌ها را به داخل و خارج از کشور معرفی کنند. دستاورد‌های شرکت‌های نوپا در حوزه داروسازی و درمان، یکی از مهم‌ترین نتایج این همکاری‌ها است.

شرکت بهپاد طب ایرانیان، یکی از این شرکت‌های نوپا در حوزه داروسازی است که اخیرا دستاورد ارزشمندی با همکاری و حمایت‌های پارک فناوری پردیس در حوزه درمان بیماری سالَک ارائه کرده و باعث تغییر نحوه درمان پیچیده و زمان‌بر این بیماری شده است.

فریبا نعمتی مدیرعامل این شرکت و دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت منابع خاص، در خصوص اهداف اصلی فعالیت این شرکت گفت: هدف اصلی این شرکت، تولید دارو‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی است که قابل استفاده در درمان هم باشند و تاکید بیشتر ما روی بیماری‌هایی مثل سرطان و بیماری‌های عفونی است.

او افزود: شرکت ما از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و در این مدت توانستیم اولین داروی موثر و کاربردی خود را تولید کنیم. در واقع هدف ما در این مدت، تولید دارو‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن بوده که همزمان بتوانند خاصیت درمانی هم داشته باشند.

نعمتی در خصوص دستاورد اخیر این شرکت که گام خیلی موثری در درمان بیماری سالَک بوده است هم توضیح داد: محققان شرکت ما، بیشتر از ۲۰ سال است که روی فرمول این محصول کار می‌کنند و خوشبختانه توانستیم آن را به سرانجام برسانیم. در طول این سال‌ها آزمایش‌های مختلف زیادی روی این محصول انجام شده و در هر مرحله با تغییراتی همراه بوده و در نهایت هم‌اکنون به بهترین شکل خود رسیده است.

او درباره بومی بودن این محصول هم گفت: از صفر تا صد این دارو، کاملا بومی بوده و از گیاهان دارویی در ساخت آن استفاده شده است. یکی از اصلی‌ترین ترکیبات این دارو هم گیاه سیر است. هیچ نمونه خارجی مشابهی ندارد و دارای درصد عملکرد خیلی بالاتر نسبت به روشی است که قبلا برای درمان بیماری‌هایی مثل سالک استفاده می‌شد.

مدیرعامل شرکت بهپاد طب ایرانیان، با اشاره به سخت و پرهزینه بودن روش‌های قبلی درمان بیماری سالَک برای مردم توضیح داد: بیماری سالک معمولا در جایی اتفاق می‌افتد که بهداشت عمومی پایین و حشرات موزی زیاد باشند، چرا که این بیماری پوستی در اثر نیش این حشرات یا بعضی حیوانات دیگر به وجود می‌آید و معمولا در مناطقی که بهداشت عمومی پایین باشد، سطح مالی مردم و توان هزینه کردن آن‌ها برای درمان بیماری هم کم است. در نتیجه بسیار مهم بود که روش درمانی ما، کم هزینه و راحت انجام شود و در عین حال بتواند سیستم ایمنی بدن بیمار را هم تقویت کند.

نعمتی همچنین در خصوص اشتغالزایی این شرکت، میزان فروش این دارو در داخل و صادرات آن هم توضیح داد: ما به طور غیرمستقیم توانسته‌ایم ۳۰ نفر را در شرکت مشغول کنیم و به دلیل تازه بودن محصول، هنوز فرصت عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی پیش نیامده است. اما باید گفت که هزینه تهیه این دارو نسبت به روش درمانی قبلی، یک دهم شده که قرار است توسط دولت و نهاد‌های دولتی از ما خریداری و در اختیار مردم گذاشته شود.

او در نهایت به نقش پارک فناوری پردیس و حمایت‌های آن از شرکت هم اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین نقش پارک فناوری پردیس این بود که ما که یک شرکت نوپا در عرصه داروسازی هستیم را به توزیع‌کننده‌های دارو در کشور وصل کنند. این کمک زیادی به فروش و شناخته شدن محصول ما در کشور کرده است. البته ما بیشتر و بیشتر به کمک‌هایی که بتواند محصول ما را به دست مصرف‌کننده برساند، نیاز داریم و انتظار داریم که این کمک‌ها ادامه‌دار باشد.

 

منبع: ایرنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.