کد خبر: ۲۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
همه چیز درباره گردشگری خواب؛
یکی از دلایل محبوبیت روزافزون گردشگری خواب آن است که پس از پاندمی کووید تمرکز بیش‌تر بر روی سلامتی و مراقبت از خود و اولویت قائل شدن برای خواب با کیفیت شبانه به منظور بهبود و حفظ سلامت جسمانی و روانی است.

مخاطب 24- گویا این موضوع تبدیل به یک ترند شده است: مسافران بیش‌تری تمایل دارند دکمه مرتبط با به چرت زدن و خواب را هنگام خرید پیکیج شامل خدمات سفر فشار دهند و یک صبح همراه با گشت و گذار در شهر و لذت بردن از مناظر را با خروپف در رختخواب مبادله می‌کنند. فعالان عرصه گردشگری در آمریکا می‌گویند گردشگری خواب در حال گسترش است به طوری که بسیاری از مسافران برای تعطیلات پکیج سفرهایی را رزرو می‌کنند که تمرکز در آن بر روی تجربه خواب با کیفیت بالا می‌باشد.

 این مسافرت ممکن است سفر به یک استراحتگاه سلامتی برای تنظیم مجدد ریتم شبانه روزی یا اقامت در یک هتل دارای متخصص باشد که می‌تواند خواب را عیب‌یابی کند.

برای برخی از گردشگران خواب هدف خاص از سفر، تغییر عادات است تا بتوانند به خانه بازگردند و خواب ترمیم کننده داشته باشند در حالی برای برخی دیگر هدف از سفر صرفا خواب و سلامتی در هتل به عنوان یک مزیت اضافه است که به آنان کمک می‌کند در تعطیلات احساس شادابی کنند. یکی از دلایل محبوبیت روزافزون گردشگری خواب آن است که پس از پاندمی کووید تمرکز بیش‌تر بر روی سلامتی و مراقبت از خود و اولویت قائل شدن برای خواب با کیفیت شبانه به منظور بهبود و حفظ سلامت جسمانی و روانی است.

یکی از پیشنهادات خواب با فناوری بالا اقامت در هتل پارک حیات در نیویورک است. سوئیت‌های یک خوابه آن هتل مجهز به تخت هوشمند Bryte Balance است که صدا را برای القای سریع خواب پخش می‌کند و سپس در طول شب دوباره تنظیم و کالیبره می‌شود تا براساس مرحله خواب شما نرم‌تر یا محکم‌تر شود.

هر اتاق در هتل اکوئینوکس نیویورک با پرده‌های کاملا تاریک کننده فضا و تشک‌های بزرگ ساخته شده از مواد طبیعی برای تنظیم دما به گونه‌ای طراحی شده که مهمانان یک خواب خوب شبانه را تجربه کند. آن هتل پکیج Art + Science of Sleep شامل سرما درمانی که اکسیژن‌رسانی و جریان خون را افزایش داده و وعده‌های غذایی که تولید ملاتونین را افزایش می‌دهد ارائه می‌کند. هم چنین، یک جلسه غوطه وری ۳۰ دقیقه‌ای بر روی میز موج دار ارائه می‌شود که معادل سه ساعت خواب است.

هتل فرمونت سنچوری پلازا (Fairmont Century Plaza) در لس آنجلس بیوهکینگ یا هک زیستی* را ارائه می‌دهد که مبتکران آن مدعی هستند نه تنها باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود بلکه ذهن آگاهی را تقویت کرده و به مقابله با اضطراب نیز کمک می‌کند. چندین مرحله برای این نوع درمان وجود دارد از جمله گذراندن وقت بر روی صندلی ضد جاذبه، پوشیدن چکمه‌های فشرده‌سازی که گردش خون را افزایش داده و التهاب را کاهش می‌دهد و استفاده از ماسک‌های LED صورت که از نور قرمز، آبی و کهربایی برای افزایش متابولیسم و ​​گردش خون و تولید کلاژن استفاده می‌کند.

در این میان، گروه هتل‌های Element Hotels و AC Hotels رویکردی طبیعی دارند. در گروه هتل‌های المنت (Element) از مهمانان با یک حوله خوشامدگویی با عطر روغن اکالیپتوس استقبال می‌شود و از آنان برای شرکت در مراسم شبانه که شامل نوشیدن چای بدون کافئین است دعوت به عمل می‌آید. مهمانان AC Hotels می‌توانند از بسته‌های حاوی اسطوخودوس استفاده کرده تا برای یک خواب آرام آماده شده و به اتاق های‌شان بازگردند.

هتل سیکس سنسنز یک برنامه خواب و تندرستی برای ارائه در چندین استراحتگاه خود دارد و راهنمایی‌هایی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد تا خواب خود را پیگیری کرده، زمان بهینه برای رفتن به رختخواب را تعیین کنند و مواد غذایی‌ای که نباید در ساعات باقی مانده رفتن به رختخواب میل کنند را ذکر می‌کنند. در شعبه آن هتل در ویتنام مهمانان غربالگری سلامتی، جلسات یوگا و ماساژ را دریافت می‌کنند. این در حالیست که در شعبه آن هتل در ایبیزا موارد اضافی از جمله درمان صورت، درمان صدا و سرما درمانی ارائه می‌شود.

هتل رافلز در دوحه مهمانان را حتی پس از فرارسیدن زمان خواب برای خوابی موفق آماده می‌کند. در تمام سوئیت‌های آن هتل مدتی پس از رزرواسیون با مسافران تماس گرفته می‌شود تا برنامه سفری را برای اقامت خود تهیه کند و از ترجیحات آنان برای مثال، درباره نوع بالش دلخواه مطلع شوند. در نتیجه، در هتل رافلز همه کارها کاملا سفارشی شده است. هم چنین، برای هر سوئیت آن هتل سرویس همراه با پیشخدمت وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که دما برای خواب ایده آل است و همه نیازهای مربوط به خواب یا موارد دیگر برآورده می‌شوند.


*بیوهکینگ یا بادی هکینگ روشی برای تغییر در سازوکار بدن و ذهن است که افراد با رویکرد «خودت انجام‌اش بده» با شیوه‌هایی مانند ایجاد تغییرات کوچک در شیوه زندگی به بدن زمان لازم برای تنظیم می‌دهد تا پس از آن که قادر به تجزیه و تحلیل نوع عملکرد و حس خود باشد و برای فرد این امکان را فراهم سازد تا سبک زندگی را تغییر داده و سلامت‌اش را بهبود بخشد. این شیوه گاهی اوقات تا مرز دستکاری ژنتیکی و کارگذاری تراشه در بدن هم پیش می‌رود که ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد.

 

منبع: ویک

 

برچسب ها: گردشگری خواب
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.