مخاطب 24- در ابتدای مسیر حرفهایتان هستید و مطمئن نیستید کدام بخش از زندگی خودتان را باید فاش کنید و چه بخشی را خصوصی نگه دارید. چگونه میان شفافیت و افشای بیش از حد تمایز قائل شوید؟ چگونه تعادل را برقرار کنید؟ در ادامه ۵ چیزی را که افراد باهوش هرگز در محل کار درباره خودشان فاش نمیکنند را مرور می کنیم.
۱- مشکلات شخصی
همه، ممکن است روز بدی را تجربه کنند و طبیعی است که گاهی اوقات ناراحت یا عصبانی شویم. با این حال، افراد باهوش اهمیت پنهان نگه داشتن مشکلات شخصی را میدانند. شاید تمایل داشته باشید درباره پیش خدمت بیادبی که سفارش قهوهتان را اشتباه آورده یا همسایهای که تصمیم گرفته ساعت ۶ صبح خانه اش را جارو بزند، شکوه کنید، اما تمرکز روی این مسائل منفی میتواند برای تعاملات شما در محل کار فضایی منفی ایجاد کند.
مهم است به یاد داشته باشید هر کس مجموعهای از مشکلات خودش را دارد. پس چگونه با این ناراحتیها کنار بیایید؟ کلید آن پیدا کردن راههای سالم بیرون از محیط کار است. وقتتان را صرف سرگرمیها کنید، با دوستی صمیمی حرف بزنید یا آن را در دفترچهای بنویسید. افراد باهوش میدانند که حفظ محیطی مثبت در محل کار برای بهرهوری و روحیه بسیار مهم است. آنها میدانند اشتراکگذاری شکایات شخصی، هرچقدر هم کوچک باشد، میتواند این هماهنگی را مختل کند.
۲- حقوق و دستمزد
پول همیشه موضوعی حساس است و در محیط کار بیشتر هم حساس میشود. افراد باهوش اهمیت پنهان نگه داشتن درآمدشان را میدانند. شاید احساس کنید ملزم به اشتراکگذاری اطلاعات حقوق و دستمزدتان برای ایجاد شفافیت یا بررسی اینکه آیا به طور عادلانه حقوق میگیرید، هستید. با این حال، بحث درباره حقوق و دستمزد اغلب منجر به مقایسههای غیرضروری، کینهتوزی و ناسازگاری در محیط کار میشود.
پس چگونه موضوع حقوق و دستمزد را مطرح کنید؟ اگر نگران کم بودن دستمزد خود هستید، بهتر است آن را مستقیماً با مدیر یا بخش منابع انسانی در میان بگذارید. اگر کنجکاوید دستمزدهای استاندارد حرفه خود را بدانید، منابع آنلاین بسیاری برای مقایسه وجود دارند.
افراد باهوش میدانند که اگرچه شفافیت مهم است، مرزهایی نیز وجود دارد که باید رعایت شود. آنها میدانند با خصوصی نگه داشتن رقم حقوق و دستمزدشان نه تنها ملاحظات حرفهای را رعایت میکند، بلکه به ایجاد محیط کاری احترامآمیز که همه افراد برای مشارکتشان ارزش قائل میشوند نه حقوقشان کمک میکند.
۳- عقاید سیاسی
امروزه سیاست میتواند موضوعی تفرقهانگیز باشد که افراد باهوش اغلب در محیط کار از آن اجتناب میکنند. کلید اصلی حفظ بیطرفی و احترام است. اگر دیگران عقاید سیاسیشان را بیان کردند، بدون قضاوت یا دخالت به مناظره گوش کنید. اگر به طور مستقیم از موضع شما پرسیدند، کاملاً قابل قبول است که بگویید: «ترجیح میدهم دربارهاش صحبت نکنم».
افراد باهوش میدانند هر فردی حق دارد عقاید شخصی خودش را داشته باشد. آنها میدانند بحث درباره سیاست در محل کار میتواند به راحتی منجر به سوءتفاهم و تعارض شود و حفظ محیط کاری هماهنگ را بر بیان نظرات شخصی ارجح میدانند.
۴- جزئیات زندگی شخصی
اگرچه اشتراکگذاری برخی جزئیات شخصی با همکاران طبیعی است، مرز باریکی میان دوستانه بودن و اشتراکگذاری بیش از حد وجود دارد. افراد باهوش میدانند این مرز کجاست. ممکن است فکر کنید که با به اشتراک گذاشتن داستان زندگی خود میتوانید به ایجاد ارتباطات قوی با همکارانتان کمک کنید. با این حال، یک مطالعه جالب توسط دانشکده بازرگانی هاروارد نشان داد که خودافشایی بیش از حد در واقع میتواند شایستگی شما را در دید دیگران کاهش دهد.
چگونه میتوانید بدون اشتراکگذاری بیش از حد روابط خوبی در محیط کار ایجاد کنید؟ نکته کلیدی یافتن علایق مشترکی است که میتوانند شروع کننده مکالمه باشد مواردی مانند ورزش، فیلم، مسافرت یا کتاب. به اشتراکگذاشتن تجربیات شخصی مرتبط با این موضوعات میتواند به شما کمک کند بدون افشای بیش از حد در مورد زندگی خصوصی خود با همکاران خود پیوند برقرار کنید.
۵- آرزوهای شغلی خارج از شرکت
جاه طلبی یک ویژگی مثبت است و داشتن اهداف شغلی بلند مدت مهم است. با این حال، اگر این رویاها فراتر از شرکتی باشد که در حال حاضر در آن کار می کنید، افراد باهوش در مورد به اشتراک گذاشتن آرزوهای خود محتاط هستند. اگر در مورد اهداف شغلی شما از شما سوال شود، بهتر است آنها را به گونهای تنظیم کنید که با نقش فعلی شما یا ماموریت شرکت هماهنگ باشد. این نشان میدهد که شما در عین جاه طلب بودن، متعهد به مشارکت در موفقیت آن سازمان هستید.
افراد باهوش در محل کار هنگام بحث درباره آرزوهای خود اهمیت زمان و زمینه را درک میکنند. آنها متوجه میشوند که اشتراکگذاری بیش از حد در مورد برنامههای آینده خارج از شرکت می تواند به طور ناخواسته در مورد تعهد آنها به نقش فعلی خود تردید ایجاد کند.
منبع: روزیاتو