کد خبر: ۲۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
پیش بینی بازار سهام امروز 25 مهر؛
بورس تهران روز دوشنبه با رشد تراز یکپارچه شاخص‌های اصلی و افزایش ارزش معاملات خرد مواجه بود. شکست طلسم ۱۸ روزه خروج جریان پول حقیقی از سهام در این روز با خبر درمانی‌های اخیر واقع شد.

مخاطب 24- بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل و رشد تراز شدیدتر شاخص کل هم‌وزن بود. دیروز روند معاملات در لحظات ابتدایی با رشد تراز شاخص کل و هم‌وزن همراه بود که تا انتهای معاملات تداوم داشت. روز گذشته اخبار مثبت یکی پس از دیگری منتشر شده و بر روند معاملات تأثیر می‌گذاشتند. این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات فاصله اندکی با از دست دادن سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی داشت. روز یکشنبه نیز تراز شاخص کل بر سطح حیاتی ۲ میلیون واحدی قرار داشت که بدون تحرک خاصی بسته شد.

 روز دوشنبه، بر خلاف روند یکشنبه شاخص‌ها، تمام شاخص‌های فرابورس سبز پوش بودند و در میان شاخص‌های اصلی بازار بورس تهران نیز عملکردی مشابه دیده می‌شد. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به ۳۸ صدم درصد بود؛ در بازار فرابورس ایران رقم ۸۰ صدم درصدی داشت و در هر دو بازار نمادهای سبک عملکرد بهتری داشتند. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار دوم با ۱.۰۱ درصد رشد به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص کل هم‌وزن فرابورس با ۲.۰۴ درصد رشد تراز تعلق گرفت.

 در بین شاخص صنایع نیز صنعت حمل و نقل و انبارداری با ۶۰.۵ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت انبوه‌سازی با ۲۴.۸میلیارد تومان و صنعت قند و شکر با ۲۴-۲ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با ۲۲.۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خدمات فنی و مهندسی با ۱۳.۶ میلیارد تومان و صنعت مواد و محصولات دارویی با ۱-.۷ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

 روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

 دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام با۲۵ درصد رشد، در تراز ۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومانی متوقف شد. این سطح ارزش معاملات خرد روزانه، در سطح بالاتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی شاخص کل یا از عدم شفافیت چشم انداز بازار نشأت می‌گیرد و یا بیانگر سطح بالای قیمت سهام نسبت به ارزش ذاتی آن است که در حال حاضر هر دو عامل اثرگذاری بالایی دارند. روز دوشنبه برای پنجمین روز معاملاتی پیاپی ارزش معاملات خرد در سطح ۳ همتی قرار داشت.

 روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای شانزدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد اما در هفته گذشته از شدت خروج سرمایه حقیقی کاسته شده بود. با این روند احتمال ورود پول حقیقی در معاملات شنبه بالا رفته بود؛ اما روند جریان پول حقیقی شنبه از ابتدای معاملات منفی بود و در انتهای روز با برآیند منفی ۶۳۵ میلیارد تومان که بیش از ۱۰ برابر جریان خروجی ۶۷ میلیارد تومانی روز چهارشنبه بود متوقف شد. روز یکشنبه نیز ۴۹۶ میلیارد تومان از مالکیت کدهای حقیقی بازار کاسته شد. با این حال دیروز برآیند جریان پول حقیقی پس از ۱۸ روز معاملاتی مثبت شد تا شاید امیدی به دل سهامداران بیاندازد.

 روز شنبه، بازار سهام با رشد ارزش صف‌های فروش سهام و ریزش ارزش صفوف خرید همراه بود. با وجود افزایش شدید ارزش صفوف فروش سهام در معاملات روز شنبه، روز یکشنبه و دیروز ارزش صف‌های خرید رشد داشتند. ارزش صف‌های خرید سهام روز یکشنبه به نسبت روز شنبه افزایش ۹۰ درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش ۸ درصد ریزش کرده بود. دیروز ارزش صف‌های خرید سهام به نسبت روز یکشنبه ۱۰۱ درصد رشد کرد و به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید و ارزش صفوف فروش نیز با ۳۶ درصد ریزش تا سطح ۱۹۶ میلیارد تومانی کاهش داشت.

 روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از ۱۹.۴ میلیون تومان روز یکشنبه تا ۲۳.۹ میلیون تومان رشد داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و از ۲۴ میلیون تومان به ۲۳.۸ میلیون تومان رسید. با این اوصاف با وجود پیشی گرفتن سرانه خرید از سرانه فروش در روز گذشته، این دو معیار در تعادل خاص نسبی قرار گرفته‌اند.

 پیش‌بینی بورس سه‌شنبه

 با توجه به روند معاملات روزهای اخیر، قیمت‌های جهانی و خبرهای اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه در کف حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص کل بورس و ۲۵ هزار واحدی شاخص کل فرابورس آغاز خواهد شد. بورس تهران روز دوشنبه از تصمیم رئیس صندوق توسعه ملی که گفت «تصمیم گرفتیم برای کمک به بازار سرمایه که ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان بورس پرداخت کنیم که امروز به حسابشان واریز می‌شود»؛ بازارگردان‌ها ملزم به ایفای تعهدات بازارگردانی در ورود سفارش در سمت فروش نبودند؛ صدور مجوز فعالیت ۷صندوق که بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد تومان منابع دارند؛ موافقت وزیر صمت با گرانی ۲۰ درصدی لاستیک و حاشیه‌های شورای رقابت سیگنال‌های مثبت دریافت کرد. با در نظر گرفتن تداوم سایه این سیگنال‌های مثبت بر روند معاملات و از سوی دیگر، تداوم ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی می‌توان امروز نیز شاهد رشد قیمت‌ها در بازار سهام باشیم.

 با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۳ تا ۵ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با رشد تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت و مشابه روز دوشنبه پیش بینی می‌شود. صفوف خرید سهام اندکی افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۴ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۱ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس کاهش یابد.

 

منبع: تجارت نیوز

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.