کد خبر: ۲۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

معایب کابینت فلزی

تا قبل از پیدایش ام‌دی‎اف و انواع متریال مشابه، کابینت چوبی و کابینت فلزی از اصلی‌ترین متریالی بودند که به عنوان کابینت آشپزخانه در خانه‌ها کاربرد داشتند. کابینت چوبی یا روکش چوب، قیمت بالاتری نسبت به نمونه فلزی داشت و به همین دلیل بیشتر از کابینت‌های فلزی با رنگ‌های مختلف در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شد.
معایب کابینت فلزی

مخاطب24:با روی کار آمدن متریال جدید، خصوصا MDF، کابینت‌های فلزی دیگر کمتر به کار گرفته شدند و رفته‌رفته از دور خارج شدند. اگر چه قیمت این کابینت بسیار ارزان هستند، اما معایب زیاد آن باعث شده افراد کمتر به سراغ این مدل بروند.



انواع کابینت فلزی (فولادی و گالوانیزه)

کابینت فلزی از دو نوع گالوانیزه و فولاد تشکیل شده‌اند. مدل گالوانیزه وزن سبک‌تری دارد و مقاومت آن از مدل فولادی کمی بیشتر است. کابینت فولادی از ورق سیاه تشکیل شده است و علاوه بر این که وزن بالایی دارد، در مقابل خوردگی و زنگ زدگی نیز مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهد. هر دو این مدل‌ها پس از ساخت با لایه‌ی ضد زنگ پوشش داده می‌شوند و پس از آن یک یا چند مرتبه رنگ می‌شوند. اما با این وجود، برای محیط‌های مرطوب مناسب نیستند.



هر دو این مدل‌ها در برابر ضربه و خط و خش آسیب‌پذیر هستند؛ حتی یک ضربه کوچک یا یک خراش ممکن است باعث رنگ‌پریدگی کابینت فلزی و از دست دادن زیبایی آن شود. به همین دلیل است که این کابینت‌ها در بازه‌های زمانی یک یا دو سال یکبار، نیاز به ترمیم رنگ دارند. البته امروزه مدل‌های جدیدی از آن به بازار عرضه شده است که به دلیل تکنولوژی رنگ‌آمیزی، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خط و خش دارد.



معایب و اشکالات کابینت فلزی
مهم‌ترین و اصلی‌ترین اشکال کابینت فلزی مقاومت کم آن است که باعث می‌شود در بازه‌ی زمانی کوتاه، نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند.


وزن بالا و سنگین بودن از دیگر معایب آن است که ممکن است به مرور زمان به دیوار‌ها فشار بیشتری وارد آورد.


اگر از کابینت فلزی استفاده می‌کنید، باید مراقب زنگ‌زدگی و خوردگی آن در برابر رطوبت باشید. این کابینت در فضا‌های مرطوب و یا قرارگیری در معرض آب، دچار زنگ زدگی و خوردگی می‌شود که نیاز است به سرعت ترمیم شود. به همین دلیل این متریال گزینه‌ی مناسبی به عنوان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی نیست.


از دیگر معایب این کابینت می‌توان به نداشتن امکان انتخاب اکسسوری‌های متنوع و زیبا اشاره کرد. کابینت‌های فلزی معمولا مدل‌های ساده‌ای دارند و برخلاف نمونه‌های دیگر، نمی‌توان از اکسسوری‌های تزئینی برای آن استفاده کرد. این کابینت تنها در سبک ساده قابل استفاده است؛ به عنوان مثال نمی‌توان سبک و مدل کابینت نئوکلاسیک یا کلاسیک را با متریال آن اجرا کرد.


مقاومت پایین در برابر فشار و زنگ‌زدگی باعث می‌شود کابینت‌های فلزی دوام و ماندگاری بالایی نداشته باشند و خیلی زود زیبایی و کیفیت خود را از دست بدهند که در این صورت نیاز به رنگ‌آمیزی و ترمیم دارند تا مجددا زیبایی خود را به دست آورند.


مزایای کابینت فلزی

اگر چه کابینت‌هایی که از ورق گالوانیزه یا فولاد سیاه ساخته شده‌اند معایب زیادی دارند، اما از محاسن و مزایای آن نیز نباید غافل شد. اولین و مهمترین مزایای آن، قیمت پایین و اقتصادی آن است. با صرف هزینه‌ی بسیار کمتر از سایر مدل‌های کابینت، می‌توان کابینت فلزی در آشپزخانه نصب کرد و از زیبایی آن بهره برد. به همین دلیل است که در خانه‌ها و آشپزخانه‌هایی که مسئله قیمت مهم است، اسکلت و بدنه‌ی کابینت را فلزی انتخاب می‌کنند و برای زیبایی بیشتر، در کابینت و قسمت‌های قابل رویت را ام‌دی‌اف کار می‌کنند.



کابینت‌های فلزی قابلیت ترمیم و رنگ‌آمیزی مجدد دارد. چنانچه کابینت شما آسیب ببیند یا از رنگ آن خسته شوید، می‌توانید با صرف هزینه‌ی اندک رنگ و طرح کابینت را عوض کنید و جلوه‌ای تازه به آشپزخانه ببخشید.


این کابینت گزینه‌ی خوبی برای محل کار است. شما با صرف هزینه‌ی اندک می‌توانید آبدارخانه یا آشپزخانه محل کارتان را کابینت کنید.
نصب آسان یکی دیگر از مزایای این متریال است. حتی خودتان هم اگر کمی فنی و دست به آچار باشید، می‌توانید مدل پیش‌ساخته‌ی آن را تهیه کنید و در آشپزخانه‌تان نصب کنید!


کابینت فلزی استیل

وقتی صحبت از کابینت فلزی می‌شود، منظور کابینت ساخته شده از ورق گالوانیزه یا فولاد سیاه است. اما سایر فلزات نیز در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند. مس و استیل دو نمونه‌ی بسیار ارزشمند هستند که برخلاف ورق گالوانیزه یا فولاد سیاه، مقاومت و کیفیت بسیار بالایی دارند. خصوصا کابینت استیل که چنان مقاوم و بادوام است که در آشپزخانه‌های صنعتی از آن استفاده می‌شود.


کابینت استیل متریالی کاملا ضد آب و قابل شست‌وشو است و در برابر ضربه و حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. استیل بهداشتی و آنتی‌باکتریال نیز هست و به همین دلیل است که در بیمارستان‌ها و مصارف صنعتی از آن به وفور استفاده می‌شود.



مقاومت و ماندگاری بسیار بالا از دیگر مزایای کابینت استیل است به نحوی که سال‌های سال خراب نمی‌شود و حتی در آینده نیز متریال آن قابل بازیافت است. در آشپزخانه‌های خانگی مدرن معمولا قسمت کوچکی از آشپزخانه را استیل کار می‌کنند تا باعث زیبایی بیشتر شود. استفاده از کابینت استیل به طور کامل در آشپزخانه‌های خانگی توصیه نمی‌شود، زیرا نمای آشپزخانه را صنعتی می‌کند و از زیبایی فضا می‌کاهد.



بهترین مدل کابینت آشپزخانه

هر کدام از متریالی که به عنوان کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، مزایا و معایب مختلفی دارند و مشتری لازم است مشتری با توجه به نیاز و هزینه‌ای که قصد دارد بپردازد، بهترین آن را انتخاب کند. با توجه به مزایا و معایب کابینت‌های فلزی، نصب آن‌ها در آشپزخانه‌های خانگی و مدرن امروزی چندان توصیه نمی‌شود مگر به عنوان اسکلت و بدنه کابینت!



کابینت MDF، کابینت هایگلاس، کابینت ممبران از دیگر مدل‌هایی هستند که با توجه به قیمت اقتصادی که دارند کارایی و زیبایی بیشتری را به دکور آشپزخانه‌تان هدیه می‌دهند و فضای منزل‌تان را مدرن و شیک جلوه می‌دهند.

برچسب ها: آشپزخانه
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد