کد خبر: ۲۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
خروج چهار برابری جریان پول حقیقی؛
روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی شد.

 مخاطب 24- در معاملات روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور ۱۴۰۲، شاخص کل  بورس تهران ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۷۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن  بورس نیز با افزایش ۸۰۳ واحد در رقم ۷۲۳ هزار و ۹۸۳ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس با افت ۶۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. همچنین  شاخص هم وزن  فرابورس با کاهش ۷۱ واحدی به سطح ۱۳۰ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. 

خروج جریان  پول حقیقی  چهار برابر شد!

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و در حالی که روز یکشنبه این معیار به منفی ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده بود؛ امروز ۴۰۲ میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بازار سهام  خارج شد. امروز نماد وتجارت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۹ میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، نمادهای شپنا، ثبهساز، فملی و بپاس بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین  ورود پول حقیقی  به نمادهای حسیر و فاذر تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای قچار، انرژی و قثابت بیشترین ورود را داشتند.

photo_2023-09-18_13-49-58

بی‌رمقی نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای پارسان، شستا، بوعلی و شبندر نمادهای سبزپوش  بورس  بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در معاملات امروز نماد‌های سنگین  بازار سهام  رمقی به رشد نشان ندادند و در بین صنایع، صنعت قند و شکر در انتهای معاملات حمایت حقیقی شد. 

در مقابل وبملت، شتران، پارس و  شپنا  از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای وسپهر،  فرابورس  و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای صبا، آریا و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش  بورس امروز  نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شسینا و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز  بمولد، دی و حسیر بیشترین تراکنش را داشتند.  

افت  ارزش معاملات  خرد 

امروز  ارزش معاملات  کل بازار سهام به ۱۹۱ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان رسید. 

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۸_۱۳-۱۴-۱۹

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد  میدکو  بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 122 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، افران بیشترین ارزش معاملات را داشت و پارند رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خبهمن و وپاسار در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام  میدکو  با تعداد یک میلیارد و 430 میلیون و 656 هزار و 922 سهم در صدر قرار گرفته است. خبهمن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وپاسار تعلق داشت. دو نماد شستا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کاهش تقاضا در بورس  

در معاملات دوشنبه، ۶۷ نماد صف خرید داشتند و ۳۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۶ درصدی به ۱۸۱ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

image_132617

منبع: تجارت نیوز

برچسب ها: شاخص کل بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
زنم را به خاطر پدر زنم کشتم! title
۸ فروردین ۱۴۰۱ مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از قتل دخترش خبر داد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند مشخص شد زنی ۳۸ ساله به نام مریم با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
دختری که رفیق بیماری‌های نادرش شده! title
این‌بار راوی زندگی آتاناز دختر ۳۶ ساله‌ی مبتلا به سه بیماری هستیم که دردهایش را معجزه می‌داند.
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.