کد خبر: ۲۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال؛
فدراسیون فوتبال بازی ایران - آنگولا را به‌جای تهران می‌توانست در یکی از شهر‌های دیگر برگزار کند.

مخاطب 24- دومین مسابقه تدارکاتی تیم ملی فوتبال فردا در تهران و مقابل آنگولا برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای با یک حریف بسیار معمولی که در جایگاه۱۱۶ رنکینگ فیفا قرار دارد و بدون تماشاگر بودن این بازی بدون‌شک، نقطه سیاه آن است. چرا فدراسیون استادیوم آزادی را که در دست تعمیر است، برای میزبانی این نبرد درنظر گرفته است؟ آیا بهتر نبود میزبانی این بازی به استادیومی دیگر و شهری دیگر به جز تهران داده می‌شد؟ آیا برگزاری بازی روی چمن آزادی و در مقابل سکوهای خالی آن‌هم با حریفی مثل آنگولا، کمکی به تیم ملی ایران می‌کند؟

آزادی تعطیل است

مگر مدیران فدراسیون فوتبال از وضعیت استادیوم آزادی خبر نداشتند؟ مگر نمی‌دانستند حتی استقلال و پرسپولیس در همین استادیوم بدون تماشاگر به مصاف رقبا می‌روند؟ مگر نمی‌دانستند که این ورزشگاه همچنان در دست تعمیر است؟ پس چرا باز هم این استادیوم به‌عنوان میزبان دیدار تیم ملی با آنگولا معرفی شد؟ بازی در این ورزشگاه که این روزها نه چمن مناسبی دارد و نه می‌تواند از هوادارها پذیرایی کند، قطعا هیچ سودی برای فوتبال ملی ایران ندارد. به‌خصوص که حریف هم به هیچ‌وجه حریف جذابی به‌نظر نمی‌رسد و از ترکیب پرستاره‌ای مقابل مهره‌های تیم ملی ایران برخوردار نیست.

این پول را دور ریختید

فدراسیون فوتبال به‌گفته خودش ۱۰میلیارد تومان برای این دیدار تدارکاتی هزینه کرده است. کشور بیست‌ودوم رنکینگ فیفا چرا باید ۱۰میلیارد بدهد تا با کشوری در جایگاه ۱۱۶ بازی کند؟ آیا این کاری ‌جز دورریختن اسکناس و یک اشتباه استراتژیک بزرگ از سوی فدراسیون فوتبال نیست؟ در شرایط عادی، این کشوری مثل آنگولاست که باید برای روبه‌روشدن با ستاره‌های ایران پول بپردازد. فدراسیون اما این هزینه را انجام داده تا تیمی به ایران بیاید که از یک دیدار تدارکاتی درون اردویی نیز فشار کمتری به تیم ملی می‌آورد.

نقشه جایگزینی که وجود ندارد

چرا دیدارهای تیم ملی ایران به شهرستان‌ها نمی‌رود؟ این سؤال بزرگی است که فدراسیون باید به آن جواب بدهد. در اسپانیا، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا، خیلی وقت‌ها تیم ملی به شهرهای مختلف می‌رود تا دیدار تدارکاتی برگزار کند. طبیعتا هیچ نیازی به برگزاری دیدار با آنگولا در یک روز وسط هفته در استادیوم ۸۰هزار نفری نیست. بهتر نیست این بازی مثلا به سیرجان برود که هم چمن خوبی دارد و هم می‌تواند پذیرای هوادار باشد؟ بهتر نیست این بازی مثلا در نقش‌جهان اصفهان برگزار شود؟ فدراسیون با این کار فقط بین تیم ملی و هوادارانش فاصله می‌اندازد.

 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها: استادیوم فوتبال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.