در اطلاعیهای که جزئیات رویداد نیسان آمبیشن ۲۰۳۰ را شرح میدهد، این برند ژاپنی برنامههای خو را برای عرضه ۲۳ مدل برقی که تا پایان این دهه عرضه خواهند شد، فاش کرد. ۱۵ مورد از این اتومبیلها به طور کلی از موتور احتراقی استفاده نمیکنند و حداقل یکی از آنها تا سال مالی ۲۰۲۸ دارای باتریهای حالت جامد خواهد بود.
motor ۱ گزارش داد، این شرکت خودرو سازی علاوه بر ارائه دستور کار خودروهای برقی خود، چهار طرح مفهومی از خودرویهای الکتریکی را معرفی کرد. با طرح اتومبیل Chill-Out شروع میکنیم که یک کراس اوور است و احتمالا نسبت به نیسان آریا اندازه کوچکتری دارد. از نظر ظاهری میتوان گفت که این خودرو به خودروهای Leaf نیسان شباهت دارد. این کانسپت بر روی پلتفرم CMF قرار دارد و با سیستم e-۴ orce مهندسی شده است. e-۴ orce اصطلاحی است که نیسان برای خودروهای الکتریکی مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک استفاده میکند انتظار میرود مدل تولیدی این خودرو در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.
طرح مفهومی Surf-Out، شکل یک وانت برقی تک کابین با قسمتی نسبتا مناسب برای باربری است که چرخهای درشت با روکش پلاستیکی مشکی برای آن گذاشته شده است. نیسان پیش بینی میکند که با راه اندازی موتور دوگانه AWD عملکرد راندن در محیطهای خارج از جاده را فراهم کند.
کانسپت Hang-Out یک خودروی هاچ بک الکتریکی است که به راحتی میتواند رقیبی برای Kia Soul EV باشد. این خودرو همچنین دارای صندلیهای شبیه به سینما هستند و سیستم رانندگی نیمه خودمختار پیشرفته دارد. هنوز خیلی زود است که بگوییم Hang-Out میتواند به یک خودروی واقعی تبدیل شود، اما ظاهر بیرونی خودرو برای تبدیل شدن به یک خودروی واقعی دور از انتظار نیست.
شاید در بین موارد معرفی شده، کانسپت Max-Out جالبترین نوع آنها باشد. این خودروی کوپه و برقی با ساختار «فوق العاده سبک» تنها دو صندلی دارد. خودروهای کوپه به طور کلی این روزها فروش سختی دارند و امید به موفقیت تجاری برای نوع برقی آنها دشوارتر است.