کد خبر: ۲۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
نشست تعاملی پیرامون پروژه‌های مدیریت مصرف آب در ذوب آهن اصفهان و به ویژه تصفیه خانه پساب شرکت که توسط مجموعه مپنا در حال ساخت می‌باشد، با حضور حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان و جمعی از مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی، شنبه دهم تیرماه برگزار شد.

مخاطب۲۴ : به نقل از روابط عمومی ذوب آهن ؛ نشست تعاملی پیرامون پروژه‌های مدیریت مصرف آب در ذوب آهن اصفهان و به ویژه تصفیه خانه پساب شرکت که توسط مجموعه مپنا در حال ساخت می‌باشد، با حضور حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان و جمعی از مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی، شنبه دهم تیرماه برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان در یوتیلیتی ها، خودتامین می‌شود

مهدی کوهی مدیرعامل شرکت در این نشست گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیانگذار تولید فولاد در ایران با دوراندیشی تمام از سال‌های اولیه تاسیس این مجتمع، نسبت به احداث واحد‌های نیروگاهی در داخل مجموعه اقدام نموده و لذا می‌توان گفت این صنعت از دهه ۴۰ خود تامینی در یوتیلیتی‌های مورد نیاز برای تولید فولاد را کلید زده است، بنابراین الگویی اجرایی برای سایر صنایع کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هم اکنون دو مجموعه نیروگاهی و شش واحد توربینی در این مجتمع عظیم صنعتی فعال هستند تا در کنار حفظ تولید، یاری رسان شبکه برق سراسری کشور نیز باشند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان آب را یکی دیگر از یوتیلیتی‌های کلیدی در راستای تولید فولاد برشمرد و تصریح کرد: این شرکت با خرید پساب شهر‌های فولادشهر، فلاورجان و نجف آباد برنامه دارد تا از این طریق آب پایدار مورد نیاز صنعت را تامین نماید.

مهدی کوهی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان در پروژه ملی خط انتقال آب به اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی تولید ۴۵ درصدی محصولات ارزش افزا در سال جدید را استراتژی کلیدی خود قرار داده و به منظور تامین پایدار آب برای تولید فولاد‌های کیفی با دوراندیشی تمام در این کلان پروژه ملی مشارکت فعال دارد.

وی افزود: پروژه تصیفه خانه ذوب آهن اصفهان به عنوان یک پروژه کلیدی در راستای تصفیه پساب شهر‌های مجاور و بهره گیری از آن در خط تولید کارخانه هم اکنون از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و روند انجام آن با دقت کامل دنبال می‌شود تا انشاا... در پایان سال جاری بهره برداری از آن را شاهد باشیم.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق قرار دارد، در این بخش و همچنین در صحن علنی مجلس، آمادگی کامل داریم تا از صنایع کشور و به ویژه صنعت ارزش آفرین فولاد، حمایت کامل داشته باشیم و فرصت‌ها و چالش‌های این مجموعه را در راستای قانون گذاری منطبق با رفع موانع تولید، پیگیری نماییم.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در ساخت و راه اندازی صنایع مختلف کشور از جمله مجتمع فولاد مبارکه نقش داشته است، و دستاورد تولید ریل این شرکت تا ابد در اذهان تک تک ایرانیان ماندگار خواهد بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنایع فولادی کشور نیاز است با مجهز شدن به تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید فولاد‌هایی که تاکنون در کشور تولید نشده اند، برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی گفت: تامین آب پایدار برای تولید فولاد همواره مورد توجه مسئولین قرار دارد، اما نیاز است بخش صنعت کشور نیز با اولویت استفاده از پساب و پروژه بازچرخانی آب برای تامین این نهاده کلیدی تولید فولاد، برنامه ریزی بلندمدت داشته باشد که ذوب آهن اصفهان در این زمینه عملکرد خوبی داشته است و مهندس کوهی مدیرعامل جدید این شرکت نیز پروژه‌های مربوط به مدیریت مصرف آب در شرکت و سرمایه گذاری در کلان پروژه‌های ملی را با دقت بالا دنبال می‌کنند که این رویکرد حرفه‌ای جای تشکر و قدردانی دارد.

وی گفت: پروژه تصفیه خانه ذوب آهن که توسط شرکت مپنا در حال ساخت می‌باشد، نیاز است با شتاب بیشتری از سوی مجموعه مپنا دنبال شود و سریعتر شاهد بهره برداری از آن باشیم، بنده نیز این موضوع را پیگیری می‌کنم.

پروژه تصفیه خانه آب ذوب آهن اصفهان برخوردار از تکنولوژی‌های روز

حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان نیز گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور عزیزمان و سطح بارش نزولات آسمانی نیاز است صنایع فولادی در راستای مصرف بهینه آب، برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند و برداشت آب از زاینده رود را به صفر برسانند که در این زمینه ذوب آهن اصفهان از طریق احداث پروژه تصفیه خانه آب با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: شرکت آبفا استان اصفهان و ذوب آهن اصفهان تعاملات بسیار خوبی دارند تا انشاا... به زودی بهره برداری از پروژه تصفیخانه آب در این مجتمع عظیم صنعتی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در خصوص همکاری‌هایی که با ذوب آهن اصفهان داشته اند، ارائه نمود.
تولید ارزش آفرین به موازات عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت نیز گفت: این مجتمع عظیم صنعتی پروژه‌های مختلفی را در راستای عدم وابستگی به آب زاینده رود تعریف نموده است که بهره گیری از پساب شهر‌های مجاور تنها یک مورد از آنهاست تا از این مسیر، تولید ارزش آفرین را به موازات عمل به مسئولیت‌های اجتماعی حفظ نماید.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با دوراندیشی تمام در پروژه انتقال آب خلیج فارس نیز سرمایه گذاری نموده است تا از این مسیر هم بخشی از آب مورد نیاز خط تولید کارخانه را تامین نماید.

پروژه تصفیخانه آب در حال نصب تجهیزات و پایپینگ

علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز گفت: طرح زیســت محیطی انتقال و تصفیه فاضلاب شهر‌های فولادشهر، زرین شهر و اماکن ذوب آهن تحت عنوان فاضلاب بهداشــتی به ظرفیت ۵۵۰ متر مکعب در ساعت و پساب صنعتی کارخانه به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب در ساعت به تصفیه خانه این پروژه انجام شده است.

وی افزود: این پروژه تاکنون از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و اکثر تجهیزات آن نیز خریداری و تحویل داده شده و در حال اجرای نصب تجهیزات و پایپینگ می‌باشد و امید است تا پایان سال جاری راه اندازی گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در ادامه گزارشی مبسوطی از چالش‌های پیش روی این پروژه ارائه نمود.

مهدی دانشمند مدیر آبرسانی شرکت نیز گفت: در ذوب آهن اصفهان به دلیل تولید فولاد به روش کوره بلند، آب نقش حیاتی دارد و همواره باید در خطوط تولید این مجتمع عظیم صنعتی، آب جریان داشته باشد.

وی بازچرخانی آب در سیکل‌های گردشی کارخانه، جایگزینی برج‌های هیبریدی به جای برج‌های تبخیری و بازسازی کولینگ تاور‌های موجود در سطح کارخانه را از جمله پروژه‌های موثر مدیریت مصرف آب در شرکت عنوان کرد.

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن title
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.
آیا نفرین باز کردن تابوت فرعون حقیقت دارد؟ title
مقبره‌های مصری همیشه زمینه‌ساز شایعه‌های زیادی بوده‌اند. پژوهش‌ها به شایعه نفرین باز کردن تابوت فرعون و احتمال مرگ انسان پاسخ می‌دهند.
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.