کد خبر: ۲۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶
به نظر می‌رسد فرار ۲۵ اسیر داعشی از زندان مستحکم "رأس العین" سوریه کارت «داعش» را همچنان در حال یافتن کسی قرار می‌دهد که روی آن سرمایه گذاری کند و آن را دستاویزی برای بقای نیرو‌های اشغالگر خود در خاک سوریه و عراق نماید.

مخاطب۲۴ : به نقل از ایرنا ؛ اگر به اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)، سالی که بحران سوریه ایجاد و برای تداوم آن حدود یکسال بعد گروه تروریستی داعش توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد، سازماندهی و تجهیز شد، بازگردیم می‌بینیم که آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها از کشتار مسلمانان به دست هم لذت می‌برند و آن را تامین کننده منافع خود می‌دانند و یکی از دلایل حمایت از داعش نیز همین موضوع می‌باشد. هر چند داعش در سال آذر ماه سال ۱۳۹۶ در سوریه و یکماه قبل از آن در عراق شکست خورد، اما حامیان آمریکایی - صهیونیست آن هیچگاه دست از حمایت این گروه کم رمق و شکست خورده برای استفاده در جهت تامین منافع خود در منطقه دست نکشیدند و تاکنون نیز به این حمایت‌ها ادامه می‌دهند.

از سال ۱۳۹۶ گروه تروریستی داعش دیگر منطقه‌ای را در تصرف خود ندارد و عناصر آن به صورت خفته در سوریه و عراق فعال هستند و هر از گاهی با هجوم به مردم بی دفاع این کشور‌ها جنایتی جدیدی رقم می‌زنند.

در چند سال اخیر اشغالگران به دنبال بهره برداری از عناصر داعش در سوریه و عراق هستند تا از این طریق به مطامع خود در این دو کشور دست یابند.

«محمد خیر اللبابیدی» تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با وب سایت درباره حمایت تروریست‌های آمریکایی از عناصر داعش می‌گوید، «استدلالی که آمریکایی برای توجیه اشغال سرزمین‌های سوریه و سرقت ثروت نفتی و غیر نفتی آن می‌کنند، مبارزه با داعش است و به مصلحت واشنگتن است که این گروه تروریستی را تا حدودی فعال نگه دارد تا به اشغال سرزمین‌های سوریه ادامه دهد».

وی می‌افزاید، «از این رو، همه می‌دانند که منافع آمریکا و متحدانش از حمایت گروه‌های تروریستی این است که ثبات به سوریه باز نگردد و روابط سوریه با کشور‌های همسایه به ویژه ترکیه از سر گرفته نشود».

سرتیپ «علی خضور» کارشناس نظامی نیز در این باره معتقد است، «فرضیه توطئه آمریکایی - ترکیه را در ماجرای فرار داعشی‌ها از زندان راس العین که تحت کنترل پلیس نظامی وابسته به گروه‌های ترکمنستانی تحت کنترل ارتش ترکیه در شهر راس العین در شمال استان الحسکه است را بعید نمی‌دانیم».

وی افزود: تنوع ملیت‌های داعشی‌های فراری از این زندان از جمله ۱۰ عراقی، یک عربستانی، یک کویتی و ۱۳سوری از اهالی شهر‌های شرق سوریه نشان‌دهنده ارتباط آن‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های اشغالگر سوریه می‌باشد.

این کارشناس نظامی تاکید کرده که بیشتر احتمالات نشان می‌دهد که تروریست‌های فراری به سمت داخل ترکیه گریخته اند که در طول سال‌های بحران همچنان یک مسیر عبور برای تروریست‌ها به سمت سوریه باقی مانده است.

سرتیپ خضور معتقد است که عملیات داعش در صحرای سوریه متوقف نشده و هر از چندگاهی به ویژه پس از فرار‌های مشابه از زندان‌های تحت مدیریت نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) و گروه‌های مرتبط با ترکیه، جایی که ارتش سوریه در آنجا قرار دارد، درگیری‌هایی به وجود می‌آید و با وجود لشکرکشی‌های دوره‌ای خود در صحرای سوریه، ارتش سوریه با گروه‌هایی از ارواح می‌جنگد که هواپیما‌های آمریکایی با انتقال آن‌ها به غار‌ها و حفره‌های عمیق در صحرای سوریه امنیت آن‌ها را تضمین کرده اند تا سکوی پرتابی برای هدف قرار دادن ارتش سوریه و غیرنظامیان سوری باشند و معادله‌ای که می‌گوید، (به زعم آمریکا) ریشه کن کردن داعش بسیار دشوار است را تحمیل کنند و راه رسیدن به آن، تصمیم سیاسی آمریکا به وقت واشنگتن و نه تصمیم نظامی سوریه به وقت محور مقاومت خواهد بود.

برچسب ها: داعش سوریه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برو کشکت و بساب و عمر نوح کن! title
اگر می‌خواهید عمر طولانی و سالمی را تجربه کنید خوردن این خوراکی پرخاصیت را به شما توصیه می‌کنیم.
همسر بهرام رادان دقیقا به کجا خیره شده است؟ title
تصویری از نگاه روبه افق مینا مختاری با فنجان چایی در دست منتشر شده است.
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.