به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران: شریفی با تقدیر و قدردانی از عملکرد مدیر کل پیشین بازرسی و حسابرسی و آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید، تسهیل و تسریع در فرآیند جبران خسارت بیمه شدگان و ذی نفعان را یکی از عوامل تاثیر گذار در آرامش بیشتر مردم و توسعه فرهنگ بیمه عنوان کرد و گفت: بر اساس تاکیدات وزیر محترم امور اقتصادو دارایی و تکالیف مجمع، با اصلاح فرآیندها، ایجاد و راه اندازی سامانههای بر خط و غیر حضوری بیمه ایران من و مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته SRM، به توفقیات بزرگی برای ارائه خدمات پس از فروش و رسیدگی و پرداخت آسان و سریع خسارت به زیاندیدگان دست پیدا کردیم و قطعا، این روند خدمت رسانی با تلاشهای صورت گرفته و به روزرسانی فرآیندها در سال جاری ادامه خواهد یافت.
مدیر عامل بیمه ایران با بیان اینکه اصلاح فرآیندها و حرکت در مسیر دیجیتالی کردن سیستمهای صدور و پرداخت خسارت موجب شفاف سازی و اصلاح روندهای نظارتی و عملکردی شرکت شده، تصریح کرد: خروج از سیستمهای سنتی و توجه به نیازهای بازار و بیمه شدگان یکی از اولویتهای اساسی، همواره مورد تاکید اعضای هیات مدیره بوده و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در زمینه فن آوریهای نوین و حوزه دیجیتال صورت گرفته و با ایجاد بیش از ۲۵ داشبورد تخصصصی، امکان بسیار خوبی در حوزههای استخراج آنی و لحظهای آمار عملکرد در رشتههای مختلف و حوزه بیمه گری، نظارتی، فعایت همکاران نماینده و ... صورت گرفته است.
شریفی وصول مطالبات را یکی دیگر از اولویتهای شرکت برشمرد و اظهار داشت: با پیگیریهای اعضای هیات مدیره، مدیران و کارشناسان حقوقی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری رای خود را به نفع بیمه ایران برای وصول مطالبات معوق بیمه ایران از بنیاد شهید را صادر کرده و درسال جاری این مطالبات بصورت اوراق و سهام به بیمه ایران واگذار خواهد شد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران، حضور در جشنواره شهید رجایی، یک شنبههای نوورانه و رونمایی از طرحهای جدید، رتبه بندی و پالایش بیش از ۱۴۰۰۰ نماینده، پیگیری پرونده مهم پروژههای ساختمانی، هتل عباسی اصفهان، اخذ تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرفکنندگان از سازمان حمایت، تمرکز بیشتر در حوزه پرداخت خسارت، سامانههای برخط و نوآورانه و خدمات پس از فروش را دست آوردهای مهم بیمه ایران دانست و خواستار ایجاد شرائط مناسب برای رقابت سالم در بازار بیمه کشور شد.
مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران، در این جلسه صنعت بیمه را، یک صنعت انسان محور توصیف کرد و گفت: بزرگترین سرمایه بیمه ایران بعنوان یک شرکت دولتی، سرمایه انسانی آن است، کارکنان بیمه ایران در شرایط نابرابری که تمام ابزارهای رقابتی با تکیه بر مولفههای موثر در جذب پرتو در اختیار سایر شرکتها قرار دارد، در بازار رقابت و فعالیت دارند، علی رغم این موضوع بیمه ایران کماکان از این آزمون نیز سربلند بیرون آمده و ضمن حفظ و حراست از نام و برند شرکت، به عنوان بنیانگذار و یگانه شرکت دولتی توانسته، با کسب اعتماد عمومی و جذب پرتفوی حداکثری، به دستاوردهای بسیار خوبی برسد.
وی در ادامه خواستار جذب و تقویت نیروی انسانی شرکت برای جانشین پروری و انتقال دانش و تجربه همکاران با نهایت امانت داری شد و تاکید کرد: بیمه ایران برای ماندگاری، بهره برداری و ایفای نقش موثر در صنعت بیمه کشور، باید از حمایتهای لازم برای تامین نیروی انسانی در راستای تداوم فعالیتهای خود برخوردار باشد.
سادات میر عضو هیات مدیره بیمه ایران در ایت جلسه، با اشاره به موضوع رقابت بیمه ایران با سایر شرکتها و شرائط سخت مدیریتی در بیمه ایران، خواستار ورود نهاد ناظر و نهادهای نظارتی به نرخ شکنی و شرائط رقابتی ناسالم حاکم بر بازار بیمه کشور شد و اظهار داشت: با در نظر گرفتن مولفههای مختلف رقابتی، بیمه ایران بعنوان یک شرکت دولتی با بیش ۳۰ شرکت غیردولتی در شرائطی که هیچ گونه محدودیت قانونی برای این شرکتها وجود ندارد، در حال رقابت و ارائه خدمات است.
مهدوی نیا عضو هیات مدیره بیمه ایران نیز در این جلسه، اجرای تکالیف تعیین شده از سوی مجمع بیمه ایران و وزیر امور اقتصاد و دارایی را موفقیت بزرگی برای شرکت دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و عملیات بیتالمقدس، بیان داشت: اداره کل بازرسی، حسابرسی و کنترل داخلی مسئولیت خطیری را بر عهده دارد و بر این اساس از مدیر کل جدید انتظار داریم در کنار مسئولیتهای بازرسی به بخش حسابرسی که چند سالی است مغفول مانده، توجه ویژهای داشته باشد، ما در بیمه ایران قبل از بازرسی، به کنترلهای داخلی و حسابرسی نیاز داریم تا خیلی از مسائل قبل از وقوع کنترل شود.
مقدسی عضو هیات مدیره بیمه ایران نیز در این جلسه، با اشاره به گوشهای از عملکرد، اقدامات و برنامههای شرکت گفت: در سال جاری با توجه به اقدامات خوبی که با ایجاد کمیته ارزیابی عملکرد و همکاری و تلاش مضاعف مدیریت بازرسی و معاونت برنامه در حوزههای مختلف صورت گرفته و همچنین بر اساس شاخصها و معیارهای ارزیابیهای ۳۶۰ درجه و جشنواره شهید رجایی و حمایتها و مدیریتها مستندات خوبی نیز جهت درج در سامانه مرکز بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی آماده شده که به محض باز شدن سامانه در آن بارگذاری خواهد شد.
وی همچنین مرکز ارتباط با ذی نفعان و پاسخگویی ۲۴ ساعته SRM را دستاورد بزرگی برای شرکت برشمرد و اظهار داشت: این مرکز بعنوان یک مرکز ۱۱۸ تخصصی آماده ارائه انواع خدمات در رشتههای مختلف بیمهای به بیمه شدگان و مردم عزیز کشورمان است.
این خدمت یکی از امتیازات برجسته بیمه ایران نسبت به سایر شرکتها در زمینه پاسخگوییهای به نیازهای مردم بشمار میآید و گزارشات مختلفی که از بازخورد نظرات مردم از این مرکز گرفته میشود، در بسیاری از مواقع منجر به بهبود فرآیندها شده است.
گفتنی است در این آیین مجید زارع مدیر کل سابق حسابرسی و بازرسی گزارشی از دوران مدیریت خود ارائه نمود و در ادامه علی دوستار مدیر کل جدید نیز با قدردانی از حسن اعتماد مدیران ارشد شرکت، طرح و برنامههای خود را تشریح کرد.