به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران:شرکت سهامی بیمه ایران برای چندمین سال متوالی، گواهینامه و تندیس طلایی ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرد، سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در حاشیه برگزاری این مراسم که در ساختمان مرکزی وزارت صمت انجام شد، دریافت این تندیس را افتخاری دیگر برای بیمه ایران در مسیرخدمت رسانی به مشتریان و بیمه گزاران عنوان کرد و گفت: رسیدن به تحول دیجیتال در ارائه خدمات بیمه گری از مسیر تحول در رویکردها و ظرفیت سازی برای ایجاد تعادل و آرامش میگذرد.
وی افزود: مدیر عامل و هیات مدیره بیمه ایران در روزهای یکشنبه هر هفته نشستهایی را با عنوان یکشنبههای تحول و نوآوری برگزار و آخرین دستاوردها و تحولات بهره گیری از ظرفیتهای وسیع خدمات دیجیتال برای توسعه رضایت مندی ذینفعان این شرکت را مورد تحلیل، بررسی و ابلاغ قرار میدهند.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، مبرقعی با اشاره به توسعه فن آوریهای نوین و دیجیتال که در دوره یک سال اخیر با جدیت دنبال شده و به وقوع پیوسته، این دستاوردها را در راستای کاهش هزینهها و وقت مشتریان، ایفای بموقع و سریع تعهدات، تولید محصولات جدید بیمهای مفید دانست و تاکید کرد: بیمه ایران با تکیه بر تلاش متخصصین حوزههای فنی، فناوری و مالی و در اجرای راهبردهای سند استراتژیک شرکت و رویکرد توسعه محور ارکان خود، ریاست مجمع عمومی، اعضای مجمع، هیات مدیره و مدیرعامل با افتخار توانست مسیر تحول دیجیتال را از درگاه تحول در انگارهها و رویکردهای بنیادین نسبت به رسالت خود که همان خدمت توام با رضایت و کرامت و حمایت برای حادثه دیدگان است، را دنبال نماید.
خوشحالیم که تمرکز توسعه استفاده از فناوریهای نوین را ابتدا از عرصه خدمات پس از صدور و فروش آغاز کردیم و فقط به فروش و رقابتهای مبتنی بر قیمت نپرداختیم، چرا که مردم هم از بیمه ایران، به عنوان بنیانگذار صنعت بیمه انتظار اقدامات بزرگ را داشتند و البته ارکان عالی شرکت نیز چرخشهای تحول آفرین و قابل لمس برای همه اقشار جامعه را به عنوان مسیر و نقشه راه مشخص نموده بود.
سید محمد ناصر مبرقعی در ادامه به نتیجه قابل مشاهده استراتژی تغییرات تحول آفرین پرداخت و اظهار داشت: نتیجه این اقدامات تغییرات تحول آفرینی بود که از طریق آخرین حلقههای زنجیره خدمات و زیان دیدگان در مقطع تجره حادثه و خسارت احساس شده و در نهایت، منتهی به ادراکی توام با آرامش و رضایت و التیام میشود.
سامانه جامع ارتباط با ذینفعان SRM به عنوان مرکز صدای مشتری در بیمه ایران یک توفیق ممتازه است و برای صنعت بیمه یک الگوی برجسته به شمار میآید که به صورت شبانه روزی در خدمت ذینفعان است.
عضو هیات مدیره بیمه ایران افزود: جاری سازی تحولات در ارائه خدمات با این هدف است که برای زمان و شرایط روحی و آرامش مراجعین برنامههای التیام بخشی داشته باشیم، تا در زمان وقوع تصادف و یا حوادث دیگر، مصدوم و ذی نفع حادثه بتواند از طریق سامانه بیمه ایران من، بدون مراجعه به بیمه گر خسارت خود را دریافت کند.
وقتی که زیان دیده این توجه بیمه گر را ادراک کند، احساس امنیت و کرامت خواهد کرد و اضطرابهای ایجاد شده در اثر حادثه اعم از تصادفات وحتی بیماریها و .. در وی فروکش میکند و این نقطه عطف، تحولی است که در ارائه خدمات بیمه ایران اتفاق افتاده و در مسیر توسعه و اعتلا میباشد.
در خلال یک سال گذشته تجربه پرداخت خسارتهای مالی ثالث و بدنه بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق سامانه بیمه ایران من یکی از گامهای کم نظیر بود.
مبرقعی، سرویسها و خدمات بیمه ایران در سال جاری در زمینههای پاسخ گویی به مشتریان از طریق مرکز SRM، ۲۲۰شعبه و ۱۴۰۰۰دفتر شبکه نمایندگی در سراسر کشور و همچنین پرداخت برخط خسارت در رشته اتومبیل تا سقف مشخص بدون مراجعه به شرکت بیمه از طریق سامانه بیمه ایران من را از ویژگیهای ارزشمند اقدامات توسعهای بیمه ایران در یک سال اخیر برشمرد و گفت: با تاکیدات مدیر عامل و هیات مدیره بیمه ایران و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بزودی رسیدگی و پرداخت خسارت به زیاندیدگان حوادث جرحی و فوتی را نیز همانند حوادث مالی بدون نیاز به مراجعه حضوری بصورت برخط و غیر حضوری پرداخت خواهیم تا علاوه بر تسریع فرآیندهای تکمیل پرونده، از آزردگی روحی و تالمات قربانی حادثه رانندگی اعم از مصدوم و یا خانواده متوفی بکاهیم چراکه مراجعه مکرر این افراد برای تکمیل پرونده تالمات آنها را یادآوری میکند و بالعکس وقتی با استفاده از سامانه بیمه ایران من تمامی مراجعات حضوری حذف میشود این امکان قطعاً کمی از تالمات حادثه دیدگان خواهد کاست.
با این دیدگاه خدمتی و رویکرد مبتنی بر مددکاری بیمهای، در نظر است با استقرار یک پاسخگوی متخصص در علوم رفتاری در مرکز SRM و از طریق دانش این فرد متخصص و با استفاده از تکنیکهای گفتاری صحیح، هم حادثهدیده را راهنمایی بیمهای نماییم و هم اینکه در بازگشت آرامش و التیام خاطر او اثرگذار باشیم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران دربخش دیگری از سخنان خود توسعه فرهنگ بیمه را یکی از ضرورتهای اساسی این صنعت نام برد و تاکید کرد: درتمامی دنیا وقتی واژه بیمه مطرح میشود دو مفهوم پیشگیری و جبران به میان میآید، در کشور ما موضوع دوم یعنی جبران خسارت همواره مورد توجه بوده، ولی در خصوص موضوع پیشگیری و توسعه فرهنگ ایمنی نیاز به همکاری بخشهای مختلف جامعه و حساس سازی موثر در کاهش حوادث داریم.
گفتنی است آیین اعطای بیست و یکمین گواهینامه و تندیس رعایت حمایت از حقوق مصرف کنندگان به شرکتهای برتر، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور حسین فرهیدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسین زاده قشمی مدیر کل روابط عمومی و دبیر همایش و همچنین نمایندگان شرکتهای برتر در ساختمان مرکزی وزارت صمت برگزار شد و در این آیین تندیس طلایی این دوره به سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران اعطا شد.
این موفقیت را به تمامی اعضای خانواده بزرگ بیمه ایران تبریک میگوییم و امیدواریم بتوانیم با تلاش روز افزون همچنان در راستای ایجاد و تامین رضایت مشتریان و بیمه گزاران به حرکت خود، راسختر از گذشته ادامه دهیم.