کد خبر: ۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا؛
با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد که از جمله آن‌ها تعطیلی از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه است.

از ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه تعطیل شد، با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد که از جمله آن‌ها تعطیلی از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه است. تعطیلاتی که باید منتظر ماند و دید چگونه اعمال خواهد شد؛ پیش از تعطیلات تاسوعا و عاشورا و تا بعد از آن.

اخبار کرونا - به گزارش «مخاطب ۲۴»، پیش از این، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت مطرح شده و رای نیاورده بود؛ تعطیلاتی که بسیاری بر این باورند که جز ضرر و زیان ندارد چراکه تنها کارمندان دولت مشمول آن می‌شوند و شامل کارمندان و شاغلان بخش خصوصی نیست و از آن مهم تر، به سکل گیری موج سفر در کشور منجر می‌شود که معنا و نتیجه اش، شدت بخشیدن به بحران کروناست.

این در حالی است که اگر تعطیلات به صورت "جامع" باشد و اعمال شود، بی شک تاثیر به سزایی در کنترل بیماری و شیوع ویروس در کشور خواهد داشت. تجربه‌ای که در بسیاری از کشور‌ها به دست آمده و نشان داده که اگر قرنطینه سراسری یا ورای آن، لاک داون اعمال گردد، شیوع بیماری به سرعت رو به کاهش خواهد گذاشت. تعطیلاتی که شامل پاساژها، رستوران ها، بانک‌ها و همه مشاغل ریز و درشتی می‌شوند که فعالیت شان به گردش ویروس کمک می‌کند.

البته جزییات تصمیم امروز مشخص نیست، اما از آنجایی که تعطیلات برای روز‌های پیش رو برنامه ریزی شده، بی شک باید چشم انتظار شکل گیری موج بزرگی از مسافرت‌ها باشیم که در پی خواهد داشت. اتفاقی تجربه شده که برای جلوگیری از وقوع آن می‌بایست از همین امروز محور‌های مواصلاتی در کشور را مسدود کرد.

مهار شیوع کرونا نیازمند یک عزم و اجماع ملی است

از ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه تعطیل شد
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه برای کنترل و توقف شیوع کرونا حتما باید یک عزم و اجماع ملی ایجاد شود، گفت: همه بخش‌های دولتی و غیردولتی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه آحاد مردم باید برای کنترل وضعیت شیوع این ویروس خطرناک، هماهنگ و هم‌صدا باشند.

وی افزود: برای ایجاد این هم‌صدایی و هماهنگی باید با تبیین وتشریح ابعاد مختلف این معضل هم در ایران و هم در دیگر کشورها، مردم را برای مقابله همه‌جانبه و قاطع با کرونا آماده کرد.
 
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت جهادگونه و فداکارانه مدافعان سلامت، اظهار داشت: پرداخت مطالبات معوق کادر درمان باید جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه باشد. همچنین باید نسبت به ترمیم و تقویت بدنه کادر درمان از نیرو‌های دانشگاهی، نیرو‌های هلال احمر، نیرو‌های مسلح، نیرو‌های داوطلب و توانمند بسیجی، حوزویان و از عموم داوطلبان مردمی اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم خدمات کادر درمانی دچار وقفه و اختلال شود.

وی اقدام ضروری و مهم بعدی را تسریع در روند واکسیناسیون عنوان و ضمن اعلام خبر قطعی شدن واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن، گفت: نظر کارشناسان بر این است که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور، باید ۶۰ میلیون دوز دیگر، واکسن تامین شود.
 
رئیسی با بیان اینکه بسنده کردن به تدوین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی کافی نیست، گفت: باید برای لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، الزاماتی تدوین و اجرا شود چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو حقوق اجتماعی عامه مردم است و اگر کسی این دستورات را رعایت نکند و باعث بیماری مردم شود، به حقوق آن‌ها تعدی کرده است.

وی همچنین بر لزوم مراقبت شدیدتر از تردد‌های مرزی و جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه تاکنون در این زمینه انجام شده لازم، اما ناکافی بوده و باید بر رعایت ضوابط بهداشتی در تردد‌های مجاز نیز نظارت دقیق و موثر انجام شود.
 
رئیس جمهور برنامه‌ریزی برای کاهش مراجعات به ادارات و سازمان‌ها را از دیگر اقدامات لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: همه سازمان‌ها، ادارات، اصناف، اتحادیه‌ها و دیگر نهاد‌هایی که مراجعات مردمی دارند، برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم برای کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات در فضای دیجیتال را نه صرفا برای این ایام، بلکه برای بلندمدت انجام دهند و ارائه خدمات غیرحضوری از تاکیدات دولت است.

او در ادامه به موضوع تامین دارو‌های خاص برای بیماران کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: پس از بازدیدی که روز پنجشنبه از یکی از داروخانه‌ها داشتیم، مقرر شد دارو‌های مورد نیاز طی روز‌های آینده در گام اول بین ۱۰۰ داروخانه و در گام دوم تا ۳۰۰ داروخانه توزیع شود تا دیگر شاهد تشکیل صف و تجمع در چند داروخانه نباشیم ضمن اینکه لازم است نظارت لازم بر روند توزیع در این داروخانه‌ها صورت بگیرد.

رئیسی تقویت و افزایش اختیارات روسای ستاد‌های استانی مقابله با کرونا را از دیگر تصمیمات جلسه امروز برشمرد و گفت: مقرر شد اختیارات استانداران به عنوان روسای ستاد‌های استانی متناسب با الزامات مهار شیوع بیماری در استان‌های مختلف افزایش یابد تا دست ایشان برای اعمال قوانین و مقررات بازتر باشد.

وی تاکید کرد: هر فردی از آحاد اجتماع باید ابتدا خودش را مخاطب اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی بداند. مهار شیوع کرونا در کنار تلاش‌های جهادگونه کادر درمان و واکسیناسیون عمومی، عزم و همکاری همگانی مردم و نهاد‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد تا بتوانیم به امید خدا شاهد کاهش جدی ابتلا و به صفر رسیدن تعداد قربانیان ناشی از کرونا باشیم.

تعطیلی همه اصناف، ادارات و بانک ها

ممنوعیت تردد از فردا ساعت ۱۲ظهر اعمال می شود و تا صبح شنبه ادامه دارد

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره گفت: از فردا ساعت ۱۲ ممنوعیت تردد کامل به جز موارد استثنا مثل خودرو‌های اورژانس اعمال خواهد شد و تا صبح شنبه بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته وی، تمام مجوز‌های صادره تردد هم لغو خواهد شد. علاوه بر این افرادی که به در این مدت جریمه شوند بعد از یک ماه دو برابر خواهد شد.

وی افزود: تمام ادارات از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده به جز ادارات ضروری که لیستشان اعلام خواهند شد تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در رعایت پروتکل‌ها نیز سختگیری خواهد شد و مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

رییسی ادامه داد: امروز در ستاد ملی مقابله  با کرونا، رییس جمهور هم تاکید کردند همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر باید به شدت و قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در ارتباط با تخلفات نیز میزان جرایم مشخص شده است و در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف موظف به رعایت هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقباله با کرونا در ارتباط با ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: مقرر شد در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و در این ایام دسته‌روی هم نداشته باشیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.