کد خبر: ۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
در دومین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو ، ملی‌پوشان ایران در 7 رشته تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، بوکس و والیبال، به مصاف حریفان می‌روند.

بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک توکیو در ورزشگاه ملی ژاپن رسما این بازی‌ها پس از یک سال تعویق به خاطر ویروس کرونا استارت خورد. کاروان ایران که دیروز دو نماینده در رشته‌های قایقرانی و تیروکمان داشت، از روز شنبه خیلی جدی‌تر وارد مسابقات شد.

امروز از اولین ساعات بامداد به وقت تهران ورزشکاران ایرانی در ۷ رشته به مصاف رقبای خود می‌روند؛ تنیس روی میز، والیبال، تکواندو، شمشیربازی، تیراندازی، دوچرخه سواری و بوکس.

در برخی از رشته‌ها مسابقات در مراحل مقدماتی پیگیری می‌شود و مدالی توزیع نخواهد شد، اما به نظر می‌رسد در سه رشته که ایران امید به مدال دارد، در همین اولین روز مسابقات می‌توانیم امید به کسب مدال هم داشته باشیم.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۷:۵۷

تیم ملی والیبال ایران در اولین خود در المپیک 2020 در حالی مقابل لهستان قرار گرفته که یک ماه پیش در لیگ ملتها این تیم موفق شد شاگردان آلکنو را 3-0 شکست دهد و حالا ملی پوشان ایرانی برای انتقام وارد بازی شده‌اند.

ایران 3 لهستان2 

برد شیرین والیبالیست های ایران

ترکیب ایران: میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی، سعید معروف،  مرندی.

نتایج روز دوم المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گزارش لحظه به لحظه

* ست اول: لهستان 25 - ایران 18

* ست دوم: ایران 25 - لهستان 22

* ست سوم: ایران 25 - لهستان 22

* ست چهارم: لهستان 25 - ایران 22

* ست پنجم: ایران 23 - لهستان21

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۳:۴۰

دانیال شه‌بخش در نخستین دیدار خود بر حریف مراکشی پیروز شد

عکس + دانیال شه بخش بوکسور ایران با صورت خونی پیروز شد

 نیما عالمیان نماینده تنیس روی میز کشورمان در المپیک توکیو در نخستین بازی خود امروز مقابل درینخال از انگلیس قرار گرفت و با حساب 4 بر یک شکست خورد.

نیما که در این مسابقه تمرکز کافی هم نداشت و با پرتاب راکت به داور هم اعتراض کرد، سه گیم اول را با نتایج 11 بر 7، 11 بر 11 بر 5 شکست خورد و گیم چهارم را 11 بر 8 برد. ملی پوش کشورمان گیم پنجم را هم 12 بر 10 باخت.

 تنیس روی میز ایران در دوره قبل سه نماینده داشت و در این دوره به دلیل ضعف مدیریت به یک نماینده رسید که آن هم عملکرد خوبی نداشت تا بدین ترتیب ناکامی‌های این رشته ادامه داشته باشد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۱:۴۷

ستاره مجارستانی پس از شکست عابدینی، در مرحله  یک چهارم نهایی برابر علی پاکدامن هم به پیروزی رسید تا یک تنه مانع کسب مدال توسط شمشیربازان ایران شد. بدین ترتیب علی پاکدامن نیز در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۱:۴۳

 آرمین هادی‌پور با وجود مصدومیت سنگینی که چند ماه است با او همراه شده در دومین دیدار خود در المپیک2020 برابر نماینده آرژانتین 21 بر 6 مغلوب شد. در صورت صعود این تکواندوکار به فینال، آرمین در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.

جواد فروغی با عملکردی فوق العاده در ماده ۱۰ متر تپانچه رشته تیراندازی نخستین طلای ایران در المپیک توکیو را کسب کرد. 

با اینکه از صبح امروز خیلی از نگاهها به سالن شمشیربازی و تکواندو بود، تیرانداز ایرانی با آرامش خودش را به فینال ماده ۱۰ متر تپانچه رساند.


جواد فروغی 41 ساله که در ماههای اخیر به اوج رسیده بود و دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی را کسب کرده بود، در فینال عملکرد فوق العاده ای داشت و از همان ابتدا با تیرهای دقیق و دقتی بالا اختلافش را با رقبا زیاد کرد. هر چه مسابقه پیش رفت، جواد فروغی توانست اختلافش را بیشتر و بیشتر کند. 

 


رقبا یک به یک از مسابقه 8 نفره فینال بیرون می رفتند و جواد فروغی با آرامش خاصی کارش را دنبال می کرد. در نهایت این عملکرد فوق العاده با کسب .... امتیاز برای این قهرمان تیراندازی ایران همراه شد تا یک اتفاق تاریخی برای ورزش ایران در دومین روز المپیک توکیو رخ دهد.


جواد فروغی با کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی، اولین مدال تاریخ این رشته را به ارمغان آورد و توانست رشته تیراندازی را به جمع 4 رشته قبلی مدال آور ایران در تاریخ المپیک تبدیل کند. 


ملی پوش 41 ساله تیراندازی ایران که نخستین مدال کاروان ایران را به رنگ طلایی رقم زد، شاید یکی از غیرقابل پیش بینی ترین مدال های تاریخ ورزش ایران را کسب کرده باشد.

واد فروغی که خیلی دیر خودش را وارد تیراندازی کرد، یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان است. تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»


حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.
با این طلا، ایران در همان روز اول المپیک وارد جدول مدال ها شد.

 

فیلم دریافت مدال جواد فروغی 

 

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۰:۴۶

محمد رهبری، دیگر نماینده شمشیربازی ایران در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 7 بر 15 برابر لوئیجی سامل از ایتالیاشکست خورد و حذف شد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۰:۴۳

مجتبی عابدینی ستاره شمشیرباز سابر ایران در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی برابر ژیلاگی، دارنده دو طلای المپیک از مجارستان با نتیجه 7 بر 15 مغلوب شد. کاپیتان شمشیربازی ایران با این شکست از دور مسابقات کنار رفت. 

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۱۰:۲۰

علی پاکدامن در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی المپیک2020 با نتیجه 15 بر 9 حریف آلمانی خود را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. حریف آلمانی پاکدامن، سابقه قهرمانی جهان و اروپا را چندین بار در کارنامه دارد و پیش از المپیک در رنکینگ جهانی رتبه دوم را در اختیار داشت.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۹:۵۰

جواد فروغی در مرحله مقدماتی ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت. در این ماده ۴۸ ورزشکار در خط آتش ایستادند و 8 نفر برتر توانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند. فروغی باید در مرحله فینال این ماده در کنار رقبایی از کشورهای اوکراین، هند، چین، کره جنوبی، آلمان مسابقه می دهد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۲

آرمین هادی پور نماینده تکواندوی ایران در وزن 58- کیلوگرم در رقابتی نزدیک برابر جفرسون اوچا از کلمبیا با نتیجه 22 بر 19 به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. هادی‌پور در دور بعدی برابر حریف آرژانتینی مبارزه می‌کند.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۸:۵۵

محمد رهبری، سومین نماینده شمشیربازی ایران برابر اپیتی از فرانسه، نفر شش رنکینگ جهان قرار گرفت و توانست با برتری 15 بر 13 به دور یک هشتم نهایی راه پیدا کند. او در دور بعدی لوئیجی سامل از ایتالیا را پیش رو خواهد داشت.

 

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۸:۳۰

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران در دور نخست با نتیجه 15 بر 10 برابر گوردون از کانادا پیروز شد و به دور یک هشتم نهایی صعود کرد. او در این مرحله باید برابر ژیلاگی از مجارستان  قهرمان دو دوره المپیک قرار بگیرد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۸:۱۰

علی پاکدامن، ملی پوش شمشیربازی ایران در اولین رقابت خود با نتیجه 15 بر 12 برابر آندراس زاتماری پیروز شد و به دور یک هشتم صعود کرد. شمشیرباز مجارستانی سابقه قهرمانی سال 2018 جهان را داشت و از شانس های مدال طلای این دوره محسوب می‌شد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۷:۵۸

یانگ گیان نماینده کشور چین در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر صاحب اولین طلای المپیک توکیو شد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۷:۰۵

سعید صفرزاده، نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده رقابت خود را با رکابزنان کشورهای دیگر آغاز کرد. این رقابت چند ساعتی به طول خواهد انجامید و باید دید صفرزاده در این رقابت نفس‌گیر در نهایت به عنوان چندمین نفر از خط پایان عبور خواهد کرد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۵:۳۰

آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش تیراندازی ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده ۵۶ تیرانداز حضور داشتند که فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز ۶۲۴.۹ در رده  ۲۳ قرار گرفت. آرمینا صادقیان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰ ایستاد.

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۰۴:۵۰

براساس وزن کشی انجام شده برای رقابت‌های بوکس، دانیال شه‌بخش نماینده وزن ٥٧ کیلوگرم ایران از ساعت ۱۳:۱۸ در اولین دیدار خود به مصاف محمد هاموت از مراکش می‌رود. شه بخش در صورت پیروزی در این رقابت در مرحله یک شانزدهم به مصاف آلوارز از کوبا خواهد رفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.