به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش : محمد حسین شفیق در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومیهای هفتگانه مناطق آزاد کشور"کیش، قشم، اروند، ارس، ماکو، انزلی و چابهار" که عصر چهارشنبه ششم اردیبهشت در سالن خوارزمی مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد ضمن تاکید بر لزوم اهمیت فعال و پویا شدن روابط عمومیهای مناطق آزاد، گفت: با توجه به ظرفیتهای رسانهای موجود و به ویژه تخصص و مهارتهای لازم در حوزه روابط عمومیها باید در زمینه "تبادل اطلاعات، حل مشکلات، پیگیری و حل چالشهای موجود در مناطق آزاد" گامهای موثری برداشت.
شفیق در رابطه با تولید محتوا و تهیه محصولات چند رسانهای در حوزه اطلاع رسانی موثر و اثر گذار، اظهار داشت: برگزاری منظم نشستهای شورای هماهنگی روابط عمومیهای مناطق آزاد به صورت ماهانه و ایجاد تعامل سازنده و موثر با خانه مطبوعات کشور میتوان در حوزه اطلاع رسانی، موفقتر از گذشته نقش آفرینی کرد.
سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در تکمیل سخنان خود، خاطر نشان کرد: با بهره گیری از ظرفیتهای اساتید مطرح کشور به عنوان مشاوران تخصصی در عرصه رسانه و تشکیل کارگروههای اطلاع رسانی؛ ارتقاء سطح علمی و مهارتی روابط عمومیها در دستور کار قرار میگیرد.
محمد حسین شفیق، گفت: برگزاری تورهای عکاسی و رسانه ای، کارگاههای آموزشی و ارتقاء سطح سواد رسانهای یکی از برنامههای راهبردی پیش بینی شده میباشد که این مهم در دستور کار جلسات آینده این شورا قرار خواهد گرفت.
محمد حسین شفیق با اشاره به ظرفیتهای موجود در حوزه صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نقش مهم آن در تولید محتوا، انعکاس اخبار تولیدی که از ضریب تاثیر گذاری بالایی میان اقشار مختلف جامعه برخوردار است این امر مهم را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: صدا و سیما میتواند نقش مهمی را در معرفی ظرفیت ها، تهیه و تولید اخبار امید بخش در سطح جامعه مناطق آزاد کشور ایفا کند.
شایان ذکر است، برگزاری فعالیتها و جشنوارههای رسانه ای، تامین منابع و نیروی انسانی، شناسایی چالشهای پیش روی مناطق آزاد، تهیه برنامههایی با رویکرد اقتصاد محور، طراحی اپلیکیشن مناسب جهت معرفی ظرفیتهای گردشگری مناطق آزاد، هم افزایی و هم گرایی میان روابط عمومیهای مناطق آزاد و استفاده از ظرفیت هواپیمایی کیش ایر با تهیه نشریهای در راستای شناسایی و معرفی ظرفیتهای موجود مناطق آزاد به گردشگران از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.
همچنین استفاده از فضاهای تبلیغات محیطی به ویژه در فرودگاه ها، جذب سرمایه گذارهای خارجی با توجه به تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دیدار و تبادل نظر میان طراحان، عکاسان و خبرنگاران به منظور ایجاد انگیزه برای تهیه محتواها و مستندات خبری و دعوت از متخصصان حوزه رسانه در راستای احصای چالشهای مناطق آزاد از جمله مواردی بود که درنشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت.