به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان ضمن بیان این مطلب در همایش کسب و کار شرکت مخابرات ایران، به رقابت غیر حیطه بندی شده (بزرگ – کوچک، بزرگ – بزرگ) بازار ارتباطی امروز اشاره کرد و گفت: وجود شرکتهای ارتباطی و مخابراتی در کشور با کمترین هزینه در این رقابت، فضا کسب و کار را تغییر داده، الزام بازار ما را به این مسیر رهنمون میسازد، باید این موضوع را بدانیم و درک کنیم تا با برنامه ریزی دقیقتر به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.
وی افزود: مشتریان هدف شرکت مخابرات ایران، کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود سازمانی از طریق توجه به فناوریهای نوین موجود در خارج از مرزهای سازمانی خود بوده و با معیارهای تعیین شده توسط شرکت مخابرات ایران تطابق داشته باشد.
معاون تجاری و خدمات مشتریان با اشاره به ورود استارتاپهای داخلی و تاثیر بر بازارهای سنتی گفت: ورود اسنپ و دگرگونی سیستم حمل و نقل مثال خوبی بر این امر است.
تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار
دکتر زارعیان با تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار و اینکه همه حوزههای مخابرات باید در توسعه و رونق کسب وکار همکاری داشته باشند، اظهارداشت:حوز تجاری تنها ۲۵ درصد از شاخصهای عملکردی را در این زمینه بر عهده دارد و ۷۵ درصد از شاخصها مربوط به حوزههای شبکه، IT، راهبرد و کسب وکار، مالی، زنجیر تامین، حقوقی و روابطعمومی میباشد که انشالله با کمک و هماهنگی همه به اهداف ترسیم شده برسیم.
وی یکی از ویژگیهای خوب عملکردی شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ را سادگی و بدون تشریفات بودن خواند واظهارداشت: برگزاری رویدادهایی از این دست میتواند آغاز همکاریهای خوب و حرکت به سوی تحول و نوآوری در عرصه ارتباطات باشد
مدیریت سفر و تجربه مشتری
معاون تجاری و خدمات مشتریان با تشریح سفر مشتری، مراحل آن (آگاهی، توجه و تامل، ارزیابی، خرید و استفاده) و انواع تجارب مشتری گفت: در این حوزه بحث ۷ P مطرح است و تمام همکاران باید درگیر این موضوع شوند و از اولین لحظات ورود مشتری به شرکت تا پایان تجربه، سفر و تجربه مشتری باید رضایت آمیز باشد.
وی با اشاره به پاسخگویی به نیاز مشتریان بر اساس مدیریت سفر مشتری گفت:برای پاسخ به نیازهای مشتریان هدف، به ابزار قابل کنترل و عملیاتی نیاز داریم که با هماهنگ کردن آنها میتوانیم علاوه بر اینکه بازار و مشتری و تمامی فر آیندهای مربوط به آن را از دیدگاه شرکت مد نظر داشته باشیم از دریچه دید مشتری نیز آن را مورد توجه قرار دهیم.
دکتر زارعیان با اشاره به سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی شده بر ضرورت تغییر نگاه در این بخش تاکید داشت وتصریح کرد: فعالیتهای خوبی در بخش زیر ساختی انجام شده است و رتبه خوبی در حوزه زیر ساخت داریم، ولی در کاربرد و مهارت باید تقویت شویم.
وی افزود: ساده سازی فرایندها، سامان دهی کانالهای حضوری، آموزش هدفمند کارکنان، سامان دهی و به روزرسانی پرتال، راه اندازی برندشاپ و فراهم کردن بستر سرویس دهی یکپارچه از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت.
معاون تجاری و خدمات مشتریان ارائه سرویس مناسب به همراه کسب درآمد خوب را هنر دانست و گفت: ایجاد تجربه خوب در مشتری و پاسخ به نیاز مشتری از خدمات مهم تجاری است. در حوزه تجاری باید به سراغ مشتری رفت و تحلیل داشت.
وی گفت: نقش مهم مشتریان تجاری را در نظر بگیرید و علاوه بر سرویس دهی به تمام مشتریان، توجه ویژهای برای مشتریان تجاریها داشته باشید و نیازهای جدید برای شان ایجاد کنید.