کد خبر: ۱۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
پرسپولیس و استقلال در دربی صد م به مصاف هم رفتند. این دیدار حساس ترین دربی چند سال اخیر بود و نتیجه این بازی نقش مهمی در تعیین قهرمان لیگ بیست و دوم داشت. در این دیدار پرسپولیس با تک گل عیسی آل‌کثیر فاتح یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ شد.

مخاطب24- پرسپولیس و استقلال در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو تیم می‌دانستند تساوی در این بازی اصلا ارزشی برایشان نخواهد داشت

دوئل قهرمانی، اوج حساسیت در دربی شماره صد

 

پرسپولیس با تک گل عیسی آل‌کثیر فاتح یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ شد.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ یکشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶/ ورزشگاه آزادی/ تماشاگر: حدود ۴۰ هزار نفر

دوئل قهرمانی، اوج حساسیت در دربی شماره صد

ترکیب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند | دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی | میلاد سرلک | سروش رفیعی (85 سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (85 فرشاد فرجی)، وحید امیری، مهدی ترابی (71 محمد عمری) | مهدی عبدی (46 عیسی آل کثیر)

استقلال: سیدحسین حسینی | کوین یامگا (43 صالح حردانی)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (74 رضا میرزایی) | روزبه چشمی، آرش رضاوند (74 آرمان رمضانی)، سعید مهری | محمد محبی، پیمان بابایی (58 ارسلان مطهری)، مهدی قائدی

 

شرح گل اول پرسپولیس به استقلال توسط عیسی آل کثیر:

دوئل قهرمانی، اوج حساسیت در دربی شماره صد

پرسپولیس یک - استقلال صفر (دقیقه ۵۰: عیسی آل کثیر): پاس در عمق عالی مهدی ترابی در محوطه به عیسی رسید و آل‌کثیر با خونسردی بالا سر توپ زد و عارف غلامی جا ماند و ضربه این مهاجم پس از برخورد به حردانی و تیرک عمودی وارد دروازه استقلال شد.

 

دقایق حساس دربی صدم:

دقیقه ۵ / صحنه مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس؛ توپ ابتدا به پای گولسیانی برخورد کرد، اما بازیکنان استقلال معتقدند در ادامه توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرده است.  داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۷ / مهدی قائدی با یک حرکت انفرادی زیبا وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و از سه بازیکن عبور کرد،  اما در زدن ضربه آخر ناموفق بود.

دقیقه ۷ / شوت پیمان بابایی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱ / موقعیت گلزنی برای پرسپولیس که مدافعان استقلال پاس کات‌بک ترابی را پیش از رسیدن به مهاجم پرسپولیس دفع کردند.
دقیقه ۳۹ / سعید صادقی نفوذ خوبی از سمت راست داشت، اما ضربه او درست جایی زده شد که حسینی حضور داشت و توپ دفع شد.
دقیقه ۴۰ / برخورد مشکوک در محوطه جریمه استقلال بین عبدی و یامگا به وجود آمد که داور اعتقادی به اعلام پنالتی به سود پرسپولیس نداشت. یامگا در این صحنه مصدوم شد و از زمین بیرون برده شد.

دقیقه ۴۶ / یحیی گل محمدی، عیسی آل کثیر را جایگزین مهدی عبدی در نیمه دوم کرد.

دقیقه ۴۹ / مهدی قائدی با یک حرکت زیبا وارد زمین پرسپولیس شد، اما پاس او با هوشیاری مرتضی پورعلی گنجی به پیمان بابایی نرسید.

دقیقه ۵۰ / تعویض یحیی طلایی شد؛ عیسی آل کثیر با یک سر توپ زیبا و ضربه‌ای دقیقه دروازه استقلال را باز کرد.

دقیقه ۵۳: استقلالی ها هنوز نتوانستند موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند.

دقیقه ۵۷: ارسلان مطهری به جای پیمان بابایی وارد زمین مسابقه شد.

دقیقه ۶۰ / ارسال خطرناک جعفر سلمانی توسط مرتضی پورعلی گنجی دفع شد.

دقیقه ۶۳ / مالکیت توپ در این دقایق برای استقلال است.

دقیقه ۶۹ / ضربه مهدی قائدی به راحتی در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۷۱ / ضد حمله خوبی برای پرسپولیس شکل گرفت، اما آل کثیر بی دقت بود.

دقیقه ۷۹ / چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس، خطا به سود استقلال اعلام می‌شود.

دقیقه ۸۰ / ضربه ایستگاهی مهدی قائدی به دیوار دفاعی پرسپولیس برخورد کرد.

دقیقه ۸۵ / استقلال کاملا جلو کشیده است.

دقیقه ۸۷ / ضربه سر روزبه چشمی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.

مدافعان پرسپولیس جانانه دفاع می‌کردند و تعویض‌های یحیی گل‌محمدی باعث مستحکم‌تر شدن خط دفاعی سرخ‌ها شد و آنها با محافظت از گل عیسی به ارزشمندترین برد فصل دست یافتند تا برای کسب قهرمانی امید زیادی پیدا کنند.

پرسپولیس با این پیروزی ۵۷ امتیازی شد و موقتا در صدر جدول قرار گرفت و حالا باید برای تثبیت صدرنشینی چشم انتظار امتیاز از دست دادن زردپوشان باشد.

پاداش ویژه برای پرسپولیسی‌ها پس از داربی ۱۰۰

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید پاداش ویژه‌ای برای تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی مقابل استقلال در داربی ۱۰۰ در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، رضا درویش پس از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس در داربی ۱۰۰ مقابل استقلال که با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید، اظهار کرد: این بهترین هدیه‌ای بود که می‌توانستیم به هواداران در چنین روز خجسته‌ای بدهیم. گفته بودم پرسپولیس فقط برای بردن آماده است و موقعیتی نیز به حریف ندادیم و این پیروزی چه برای آن‌هایی که در ورزشگاه حضور داشتند و چه آن‌هایی که از منزل شاهد مسابقه بودند نوش جان‌شان باد.

او در مورد احتمال قهرمانی پرسپولیس پس از برتری مقابل استقلال در داربی ۱۰۰ و ارائه پاداش به بازیکنان، بیان کرد: بازیکنان ما به دنبال پاداش نیستند و در عین حال وظیفه باشگاه است که پاداش بدهد. چند بازی گذشته را نیز با برتری پشت سر گذاشتیم اما بازیکنان می‌دانستند در چه شرایطی قرار داریم و بدهی‌های باشگاه را برای کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت کردیم؛ در عین حال پاداش ویژه‌ای پس از برتری در داربی در نظر گرفته شده است که به آن ها خواهیم داد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
تتلو: پایان راهی که من رفتم چیزی نبوده! title
آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران title
مأموران فراجا با تلاش شبانه روزی باند‌های فساد و فحشا را که با فریب دختران، آن‌ها را مورد اغفال و سوءاستفاده قرار می‌دادند شناسایی و دستگیر کردند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.