کد خبر: ۱۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد:

ضرورت رفع موانع و چالش‌های توسعه پروژه فیبرنوری از سوی دولت و سازمان تنظیم مقررات

دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، معتقد است: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رگولاتوری و سایر بخش‌های دولتی انتظار داریم که نه تنها برای افزایش تعرفه‌های خدمات شبکه ملی اطلاعات تا حد ترغیب سرمایه گذاران مقاومت نکنند (چون سند تحول دولت مردمی، دولت را مکلف کرده است)، بلکه به دنبال متقاعد کردن سایر نهاد‌های تصمیم‌گیر هم باشند؛ ولذا توجه داشته باشیم که اپراتور‌های FTTH اجازه انجام و بهره برداری از این فناوری را دارند، ولی قانونا مکلف به انجام آن نیستند.
ضرورت رفع موانع و چالش‌های توسعه پروژه فیبرنوری از سوی دولت و سازمان تنظیم مقررات

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: ضرورت رفع موانع و چالش‌های توسعه پروژه فیبرنوری از سوی دولت و سازمان تنظیم مقررات

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران: فرامرز رستگار در گفتگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تدابیر بخش خصوصی به‌منظور تسریع روند اجرای پروژه فیبرنوری در سال جاری، گفت: بخش خصوصی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم به این امر توجه نموده و در بخش‌های تولید و همچنین پیمانکاری‌های طراحی و اجرا، توانمندی‌ها را تقویت و در کنفرانس ظرفیت اسفندماه ۱۴۰۰، این قابلیت‌ها نشان داد. متاسفانه در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی قابل توجهی توسط اپراتور‌های ذیربط صورت نگرفته است که بخش عمده‌ای از این عقب ماندگی تقصیر اپراتور‌ها نیست چراکه آن‌ها تلاش خود را در حد توان مالی و فنی انجام داده اند؛ این اندازه از برنامه توسعه در سال قبل، باعث شد که کمتر از ۲۰ درصد توان صنعت مخابرات بکار گرفته شود که میزان امید به توسه کسب‌وکار‌ها در این بخش را کاهش داد.

دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: اگر از همین ابتدای سال با جدیت برای رفع موانع و چالش‌های پروژه فیبرنوری از طرف دولت و رگولاتور اقدام نشود، نباید به توسعه این سرویس حتی در اندازه سال گذشته هم دل بست.

رستگار، بیان کرد: در سند تحول دولت مردمی که اسفند ماه سال ۱۴۰۰ از طرف رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، برای بخش‌های پیشران از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات به «چالش‌ها»، «علل چالش‌ها»، «نشانگر وضعیت مطلوب»، «راهبردها» و «اهم اقدامات لازم» پرداخته شد.

رستگار اشاره کرد: از نظر سندیکای صنعت مخابرات ایران، یکی از بهترین، صادقانه‌ترین و راهبردی‌ترین سند‌های سال‌های اخیر همین سند تحول دولت مردمی است، در این سند «چرخش تحول آفرین» منظور نظر بوده است. اگر به این سند تحول در راستای برنامه توسعه ارتباطات نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم که راهکار پشت سرگذاشتن موانع و چالش‌ها و رسیدن به وضعیت مطلوب به خوبی بیان شده است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در ادامه بخشی از سند تحول دولت مردمی و مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد و گفت: اصلاح نظام تعرفه گذاری خدمات شبکه ملی اطلاعات، برای ترغیب سرمایه گذاری بخش خصوصی است (برنامه کوتاه مدت یعنی در سال ۱۴۰۱) و در سال گذشته تغییرات اندکی در تعرفه ایجاد شد که به هیچ وجه برای سرمایه گذار جذاب نیست.

وی، اظهار کرد: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رگولاتوری و سایر بخش‌های دولتی انتظار داریم که نه تنها برای افزایش تعرفه‌های خدمات شبکه ملی اطلاعات تا حد ترغیب سرمایه گذاران مقاومت نکنند (چون سند تحول دولت مردمی، دولت را مکلف کرده است) بلکه به دنبال متقاعد کردن سایر نهاد‌های تصمیم‌گیر هم باشند ولذا توجه داشته باشیم که اپراتور‌های FTTH اجازه انجام و بهره برداری از این فناوری را دارند، ولی قانونا مکلف به انجام آن نیستند.

رستگار تاکید کرد: پس اپراتور‌هایی که در سال گذشته کار‌های مختصری را در این راستا انجام داده‌اند تا نشان دهند این کار را بلد هستند و تلاش در همراهی برای انجام این طرح ملی دارند، امسال به عنوان یک سرمایه گذار باید به این باور برسند که طرح‌شان توجیه فنی و اقتصادی دارد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در پایان اظهار کرد: البته باید توجه داشته باشیم که اصلاح تعرفه صرفا نباید متوجه سرویس‌های FTTH باشد بلکه سایر سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات از جمله خدمات سیار، خدمات ثابت بی سیم هم باید مورد توجه فوری قرار بگیرد، زیرا رکود در این بخش به سختی قابل جبران خواهد بود و به صنایع و تحقیقات حوزه فاوا آسیب فراوان وارد خواهد نمود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
چین با هزاران ماهواره وارد فضا شد چین با هزاران ماهواره وارد فضا شد
چین گروهی متشکل از ۱۸ ماهواره را به فضا ارسال کرد. هدف چین تکمیل صورت فلکی فضایی خود یا "G ۶۰" است که به عنوان رقیب آمریکایی استارلینک شناخته می‌شود که با هدف ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای به سراسر جهان، برنامه‌ریزی شده است.
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر